3 van de 5
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende > 
   
Geen warmte bijrijderskant C5 Aircross
JW
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2312
Geregistreerd: 18-12-2004

- C5 Aircross-Hybride
Gepost: 24 oktober 2024 06:54 PM
  [ # 31 ]

En dat laatste is precies wat ik hierboven schreef:

Dat maakt het extra belangrijk om een goede diagnose te (laten) maken, door iemand die begrijpt hoe dat werkt.


Zoekend in de CitDocs heb ik daar, voor deze auto géén leidraad in kunnen vinden. Helaas.

Groet,
JW

GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor Idea

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4918
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 24 oktober 2024 09:17 PM
  [ # 32 ]
AaronKers schreef:

edit mod: onnodige ruis verwijderd

Dit is dus nergens voor nodig en ik verwacht dat je het verwijdert en anders wordt het voor je gedaan.

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11753
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 25 oktober 2024 12:20 AM
  [ # 33 ]

Het lijkt erop dat dat dus inderdaad geregeld is. Zullen we dan nu weer op een beetje een opbouwende manier met elkaar proberen om het probleem van TS op te lossen?

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 25 oktober 2024 01:09 AM
  [ # 34 ]

Dat proberen we, maar als er dan gestrooid wordt met lange teksten uit CitDocs waar je niets aan hebt, dat is niet opbouwend, eerder het tegenovergestelde (en veroorzaakt irritatie). Afgezien van de vraag of het toegestaan is om zonder toestemming van PSA, met grote regelmaat documentatie hier te publiceren in de vorm van teksten en tekeningen.

Maar goed, bij deze opnieuw een poging om TS te helpen Smile
Begin met live data uitlezen van de climate control met Diagbox, in datzelfde menu onder het kopje reparatie kun je de stelmotoren calibreren, onder het kopje regelorgaantest kun je ze handmatig aansturen om mechansche defecte uit te sluiten. Dat het soms wel soms niet goed werk, doet mij vermoeden dat er een storing in de aansturing van de regelkleppen is, of een defecte klep. De auto is niet zo heel oud, tenzij er al een astronomisch hoge km-stand op staat, geloof ik niet in een defecte klep en zeker niet in een verstopte kachel of verdamper. Een verstopte verdamper had je overigens al eerder gemerkt, de druk loopt dan te hoog op en dan schakel de AC compressor uit. Verder zoals eerder aangegeven, er zit maar 1 kachelradiator en 1 verdamper in, met regelkleppen wordt koude en warme lucht gemengd.

Profiel  
 
Herben
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 285
Geregistreerd: 27-04-2007

- C1 VTi 72 S&S Feel
- C5 C5 Aircross 1.6 Puretech EAT8 Shine
Gepost: 25 oktober 2024 05:54 PM
  [ # 35 ]

Nou, de sfeer hing er lekker bij hier ...
Maar goed, auto is vandaag weer bij de garage geweest. Uiteindelijk is toch de kachelradiateur vervangen, en de warme/hete lucht stroomt weer uit alle hoeken en gaten. Kan nu ook wel stellen dat de warme lucht die er wel uit kwam ook niet zo warm was als dat tie nu is. Doordat het nog niet echt koud is geweest, viel me dit niet zo op. Op de terugweg even beide kanten op High gezet, en dat was (ook bij buitentemperatuur van 20 graden) echt hete lucht.
Bij navraag kwam dit probleem inderdaad niet vaak voor, maar was het ook zeker niet de 1e keer dat ze dit zagen.

Profiel  
 
JW
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2312
Geregistreerd: 18-12-2004

- C5 Aircross-Hybride
Gepost: 25 oktober 2024 06:11 PM
  [ # 36 ]

Verrassend Exclamation

Fijn dat het opgelost is, en zo leren we elke dag weer bij cheese

Groet,
JW

Edit: konden ze achteraf zien waarom die kachel het niet meer deed, c.q. verstopt was?

GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor Idea

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10292
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 25 oktober 2024 06:33 PM
  [ # 37 ]

Mooi! Inderdaad vreemd. Kachelkranen worden al weet ik hoe lang niet meer gebruikt, juist omdat die vaak tot verstoppingen leidden. De kachel wordt dus continu doorstroomd en als er de goede kvs in zit zou dit eigenlijk niet moeten kunnen.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Herben
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 285
Geregistreerd: 27-04-2007

- C1 VTi 72 S&S Feel
- C5 C5 Aircross 1.6 Puretech EAT8 Shine
Gepost: 25 oktober 2024 06:42 PM
  [ # 38 ]

De oorzaak is niet echt duidelijk. Als je de zoekterm “kachelradiateur verstopt” gebruikt, komt het toch wel geregeld voor.
Oorzaken die ik zie zijn oude koelvloeistof, misschien ooit water toegevoegd, gebruik van een dichtmiddel dat dan vastloopt in de kachelradiateur. Het kan dus van alles zijn begrijp ik.

Profiel  
 
bibberkip
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 605
Geregistreerd: 10-09-2021

Gepost: 25 oktober 2024 10:05 PM
  [ # 39 ]

Als je e.e.a. wilt weten, dan zaag je de oude matrix open, dan weet je méér.

niks vermakelijker dan een stukske gecompliceerde eenvoud

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 26 oktober 2024 01:07 AM
  [ # 40 ]
Herben schreef:

De oorzaak is niet echt duidelijk. Als je de zoekterm “kachelradiateur verstopt” gebruikt, komt het toch wel geregeld voor.
Oorzaken die ik zie zijn oude koelvloeistof, misschien ooit water toegevoegd, gebruik van een dichtmiddel dat dan vastloopt in de kachelradiateur. Het kan dus van alles zijn begrijp ik.

Waar voer je die zoekterm in en welke merken/modellen krijg je dan als resultaat?
Ik ben in iedergeval heel benieuwd wat voor soort verstopping je gaat aantreffen bij het doorzagen van de oude.

Profiel  
 
Citroensmgz
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3722
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 26 oktober 2024 09:05 AM
  [ # 41 ]

Ik heb al een paar motorblokken van auto’s gezien met KVS die of gekristalliseerd was of een soort Gel smurrie was geworden.
Blijkbaar komt dat door het mengen van verschillende types KVS en veroudering.
Kan me best voorstellen dat bij een auto waarvan je de historie niet kent in het verleden ooit eens zonder nadenken KVS bijgevuld is uit de fles die er “toevallig” nog stond. Of gewoon uit onkunde de ruitenwisservloeistof in het expansievat gedaan ?

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10292
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 26 oktober 2024 10:31 AM
  [ # 42 ]

Dan is het misschien wel raadzaam om de zaakdoor te spoelen en er nieuwe KVS in te doen.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Herben
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 285
Geregistreerd: 27-04-2007

- C1 VTi 72 S&S Feel
- C5 C5 Aircross 1.6 Puretech EAT8 Shine
Gepost: 26 oktober 2024 06:43 PM
  [ # 43 ]

Ik zag dit filmpje voorbij komen op youtube. Aardig wat reacties eronder van mensen die hetzelfde hebben gehad.
https://www.youtube.com/watch?v=fUXwYjK5Jlg
Helaas hebben ze bij mij niet een oude mat of doek neergelegd en is er oude koelvloeistof in de mat gekomen. Het stinkt nu behoorlijk in de auto. Heb dit meteen gemeld bij de garage. Mocht deze lucht blijven hangen, mogen ze er wat aan proberen te doen ....
Heb de oude overigens niet meegenomen om door te zagen. Ik geloof het wel.

Profiel  
 
JW
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2312
Geregistreerd: 18-12-2004

- C5 Aircross-Hybride
Gepost: 26 oktober 2024 08:00 PM
  [ # 44 ]
jantje1948 schreef:

Dan is het misschien wel raadzaam om de zaakdoor te spoelen en er nieuwe KVS in te doen.

Eensch….

Als er een verstopping zit in de kachel, is het niet goed voorstelbaar dat het alleen dáár zit Idea
Die kachel zit immers in het normale, primaire koelcircuit. Het tweede, via de radiateur komt pas in werking boven een bepaalde temperatuur, geregeld door de thermostaat.

Groet,
JW

GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor Idea

Profiel  
 
bibberkip
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 605
Geregistreerd: 10-09-2021

Gepost: 26 oktober 2024 09:11 PM
  [ # 45 ]

Dat de verstopping dáár zit is uitlegbaar want daar zit al een vernauwing als ontwerp, én bij sommige matrixen zit er ook nog een soort van ‘’ werveldraad’’ in, die zo veel mogelijk warmte overdracht bevordert. Deze extra vernauwing versnelt het totale verstoppen omdat het aan evt gruis / vuil / slugde of whatever er ronddwaalt in je kvs als gevolg van een eerder trauma een aanhechtplaats biedt, en dan zit ie vlot wéér verstopt. Dan is het toch aan te raden om de oude matrix aan een verder onderzoek te onderwerpen want áls je troep aantreft, dan kun je verdere stappen ondernemen om een (spoedige) herhaling te voorkomen. En idd zoals bekend is uitgebreid spoelen van het gehele systeem altijd een pré in deze gevallen. Ervanuitgaan dat met een nwe matrix het opgelost is, heeft al velen in de vervolg-ellende gebracht, maar het is natuurlijk wel een ‘‘klusje’‘......  Mijn hdi had ooit ook een soortgelijk euvel, ook geen kachel meer, toen is uiteindelijk de matrix vervangen en was het opgelost ( voor dát moment ja ) maar tegen de winter was het weer uit met de pret en zat alles wéér potdicht. Dus ik spoel elke pré winter periode de kachel goed door met kokende azijn enz, dat werkt al jaren goed, maar natuurlijk kan het bij de ts een heel ander probleem zijn hoor. Desalniettemin blijft een verder onderzoek aanbevelenswaard.

niks vermakelijker dan een stukske gecompliceerde eenvoud

Profiel  
 
 
3 van de 5
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook