Fraaie combinatie!
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Hoe zeldzaam is dit! Een ZX 1.8i Break automatic uit 1996 met ongeveer 40.000 km op de teller!
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Blij met mijn Break! Daarom heb ik er een filmpje over gemaakt: ZX Break 1.8i Avantage
Leuk filmpje, en begrijpelijk enthousiasme! Ze ze zijn ongemerkt volledig uit het straatbeeld verdwenen, zeker de break, maar wat een charmante non-nonsense auto.
Ik heb ooit (rond 2000) een Avantage Hatchback gehad en wilde zo graag nog een keer een break hebben dat ik een paar weken gelden uiteindelijk mijn heil heb gezocht in het buitenland. Het lukte me niet er een in NL te vinden. Volgende week hoop ik dat de transporteur de straat binnen komt rollen met mijn Oostenrijkse schone…
Ik ben benieuwd, Paul! De ZX Break is maar relatief kort gebouwd (amper vier jaar) en was natuurlijk en echte gebruiksauto, dus veel zijn er inderdaad niet over. Er zijn ook behoorlijk wat verschillen in motorisering en uitvoeringen die in de verschillende landen op de markt kwamen, dus ik ben extra benieuwd naar de specificaties van jouw Oostenrijkse exemplaar.
Het lijkt inderdaad op airco, of die nog werkt is vers twee. Verder een startonderbreker, ook een optie destijds. Net als de mistlampen voor.
Totaal aantal Berichten: 1278
Geregistreerd: 30-04-2006
- 2CV 2cv6 special
Ja, dat is de airco inderdaad. Had mijn 1997 ZX ook, net zoals mistlampen en een start code. Leuke opties, op de startcode na dan!
*2cv6 special 1986, GS club 1975, Renault R4TL Savane 1990*
Thanks allebei. Dat is ook wat. In mijn zoektocht naar een leuke semi-klassieker voor dagelijks gebruik heb ik ergens besloten dat ik dan zonder airco moest leren leven, omdat het aanbod dan zo beperkt zou worden dat de zoektocht te ingewikkeld werd. En nou heb ik er toevallig eentje te pakken die airco heeft zonder dat ik het wist, hahaha. Het is overigens inderdaad zeer de vraag of het nog werkt, maar dat gaan we zien.
De Break komt als het goed is vandaag, als-ie er is zal ik even een eigen topiic maken, dan kunnen we hier weer verder met gespotte ZX-en
Als alle onderdelen nog op de wagen zitten dan is een airco meestal wel te redden hoor. In het geval dat het koelmiddel op is , dan is vullen meestal wel voldoende, maar als ik het airco knopje zie dan is het volop gebruikt en kan het meevallen , veel gebruiken is een goed teken, weinig gebruiken is minder goed ivm o-ringen enz.
niks vermakelijker dan een stukske gecompliceerde eenvoud
Totaal aantal Berichten: 10261
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Is het nog een platte diesel?
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Als je met plat bedoelt: zonder turbo en hogedruk om directe injectie: yes. Een hele ouderwetse 1.9, volgens mij hetzelfde blok als in de BX en de (vroege) Berlingo.