Beste C1 eigenaren
Vaak zijn extra accessoires en upgrades duur , maar ze zijn er wel en nu vroeg ik me eigen af wat is de meest originele en
complete C1 met alleen originele accessoires die wij onder de leden van dit forum hebben
Mijn C1 bijvoorbeeld is van 2021 een van de laatste
met origineel
Start stop systeem
starten zonder sleutel
keyless entry (zonder sleutel deur openen)
verwarmde voorstoelen
Navigatie
Mistlampen
Canvas roldak
DAB radio
automatic climacontrol system
getinte achter ramen
achteruitrij camara
parkeer sensoren achter + camara
anti slipcontrol (standaard)
Maar er was meer te krijgen zoals
snelheidslimiet , active citie break , lane departure
Dus welke C1 is de meest complete van Nederland , ben benieuwd
Een cilinder extra zou het compleet maken
Totaal aantal Berichten: 10297
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 36
Geregistreerd: 07-05-2017
- BX Sport 1.9 159B
- C5 Tourer 2.0-16v Exclusive
- C5 Break 2.0-16v Exclusive
- Berlingo 1.5 BlueHDi 75 S&S
Ik denk dat er veel meer C1’s zijn die completer zijn, deze heeft niet eens een compleet leesbaar kenteken
C5 Meet en Drive (Bestuur)
Autobedrijf Kees van Nieuwamerongen (Veenendaal)
Totaal aantal Berichten: 43285
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Nou zeg, wat een commentaren. De topic starter lijkt best trots op zijn autootje
Ik heb zo’n ding (uit 2018) aangeschaft ter overbrugging (rentenierend) naar mijn pensioen. Oude meuk (waaronder helaas de CX) kost nu eenmaal behoorlijk geld als je zelf niet veel kan.
Wat me vooral opvalt is wat er níet op zit: het ding heeft wel zaken als een snelheidsbegrenzer en hill assist maar een reservewiel en een lampje in de bagageruimte kon er niet vanaf. Wonderlijk.
Het autootje is verder prima om lokaal rond te rijden. Deze laatste versie heeft goede stoelen (voor mijn bescheiden postuur) die goed zijn in te stellen.
Ik heb me zelfs gewaagd aan een ritje naar zuid-Duitsland. Bij inhalen ruim afstand nemen op de voorligger om voldoende snelheid te kunnen maken (dat duuuuuurt), eventueel de airco even uitzetten voor ietsiepietsie meer vermogen en dan hopen dat er geen snelle achterligger onderweg is.
Maar het ding is wonderbaarlijk zuinig en een beurtje kost ook niet al te veel.
wat een lol
je start een serieuze topic om te kijken wat de meest complete versie is , maar is schijnbaar niet interessant genoeg
jammer dat haalt het niveau van een citroen forum omlaag met zulke leden
gegroet
Zet het hier maar even: hoe bijzonder is dat wel niet met 3 cilindertjes?
Va een oud baasje geweest?...
niks vermakelijker dan een stukske gecompliceerde eenvoud
Totaal aantal Berichten: 10297
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Sable Doré schreef:
Zet het hier maar even: hoe bijzonder is dat wel niet met 3 cilindertjes?
Dat heeft hij niet met één motor gereden.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Halfweg naar de miljoen was hij hier:
https://autostrada.tv/blog/klokje-rond-citroen-c1-met-530-000-km-op-de-teller/94921/
To err is human, not to err is divine.
Als je de 1.000.000 km even in een sommetje zet, dan is dat gedeeld door 9 ong 111dkm per jaar. even makkelijk dus ca 10dkm per maand . laten we zeggen dat ie ( natte vinger) 60km/h gemiddeld rijdt, dan zit ie dus ergens rond de 170 uur per maand in de wagen. Even voor de vuist weg 170/30 = ergens tussen de 5 a 6 uur per dag ! Het is een rekensom zonder echte data, ik weet het, maar als ik zie dat ie hele deftige zetels in de c1 heeft zitten dan blijft het een aardig verhaal.
niks vermakelijker dan een stukske gecompliceerde eenvoud
De link naar het artikel met het hoe en waarom maar zonder AD abonnement heb je er helaas niks aan.