Totaal aantal Berichten: 114
Geregistreerd: 15-03-2018
- CX 25 GTi Turbo
- C5 2.0i Exclusive
Niet nieuw op het forum maar wel op het C5 gedeelte. Sinds vanmiddag de trotse eigenaar van 2004 C5 2.0i 16v Exclusive berline phase 1 met een heus sportknopje. Was op zoek naar een dagelijkse auto naast mijn CX, liefst zo goedkoop mogelijk natuurlijk! Zodoende heb ik enkele maanden geleden een Twingootje aangeschaft, maar daar kon ik mijn draai niet in vinden. Dus op zoek naar wat anders. In de eerste instantie wilde ik weer voor een Xantia gaan, maar in mijn prijsklasse waren er geen die aan mijn eisen voldeden te vinden. Zoektocht verlegd naar een C5, en vlot gevonden!
Eerste indruk is zeer positief, comfortabel, ruim en best vlot. De auto is in zeer nette staat en heeft 175k gelopen, best netjes gezien de leeftijd. De auto staat op origineel lichtmetaal en heeft een grijze tint ergens tussen olifant en natte olifant in.
Alles werkt dus het enige wat ik moet doen is het interieur een deep-clean geven. De lichte bekleding moet even flink met een stoomcleaner behandeld worden. Al het lichte kunststof (zeg maar de onderste helft) is heel erg plakkerig geworden dus daar moet ik wat op bedenken (alcohol?). Nooit gedacht een C-nummer Citroën te bezitten (vind ze gewoon niet zo mooi) maar ben er erg content mee en voelde me gelijk thuis achter het stuur.
Hopelijk blijft dit een kort draadje, want dat betekent dat er geen ellende komt!
Groetjes Bas
EX: Xantia 1.8 16v plus 2001 ORGA:8934
Totaal aantal Berichten: 114
Geregistreerd: 15-03-2018
- CX 25 GTi Turbo
- C5 2.0i Exclusive
Waar ik gisteren nog schreef dat alle knopjes werkten blijkt dat toch niet helemaal waar… De aanjager doet niets met beslagen ramen als gevolg. Even neuzen op het forum leert dat het waarschijnlijk een defecte kachelmodule is. Even ter controle, is dat dit ding?
Is zoiets ook plug and play voor onhandige mensen zoals ik?
Bvd!
EX: Xantia 1.8 16v plus 2001 ORGA:8934
Het zou mogelijk de “kachelweerstand” kunnen zijn. Mijn advies is om te kijken op de sites van autodoc en winparts en daar het juiste merk, type, motor enz in te voeren. Dan krijg je vanzelf het juiste onderdeel, met de mogelijkheid om het met hun technische helpdesk te checken als je vragen hebt of het wel past voor jouw auto. Autodoc verstuurt uit Berlijn en dat duurt ongeveer een week, maar ze hebben goed spul tegen aantrekkelijke prijzen. Winparts is meestal sneller, maar vaak iets duurder. Dessatrading zegt me helemaal niks, maar de website doet me, misschien ten onrechte, denken aan een dropshipper. Zoek eerst uit waar dat ding zit en hoe je daar bij komt. Zo te zien is het een kwestie van twee connectors omsteken, meer plug and play zal het niet worden.
Totaal aantal Berichten: 114
Geregistreerd: 15-03-2018
- CX 25 GTi Turbo
- C5 2.0i Exclusive
Bedankt, ik weet wat mij te doen staat. Winparts is hier vlakbij, dus zou het kunnen ophalen. Dessatrading is een legitieme partij, ben er in het verleden weleens geweest.
EX: Xantia 1.8 16v plus 2001 ORGA:8934
Totaal aantal Berichten: 10260
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Als het de regelmodule is die op de motor van de fan zit moet hij het wel op volle kracht doen.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 114
Geregistreerd: 15-03-2018
- CX 25 GTi Turbo
- C5 2.0i Exclusive
Jan, ik heb begrepen via het C5 forum dat dit niet altijd het geval is. We gaan het meemaken, is het niet de oplossing, dan zoeken we verder!
EX: Xantia 1.8 16v plus 2001 ORGA:8934
Jan, je haalt een en C5-Ph1 en 2 doorelkaar wat de module betreft, het gedrag van op volle toeren is weer van toepassing op een Xantia (defecte transistoren).
Totaal aantal Berichten: 10260
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Dat zou kunnen. Bij de Xantia heb ik idd een keer nieuwe torren er in gesoldeerd.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Dat was een populaire reparatie, betere Motorola transistoren er in solderen.
C5-Ph2 heeft ander systeem, daar zit een complete ECU op de motor, erg prijzig, dezelfde fan zit ook in een Mercedes G-Klasse, vreemd genoeg goedkoper bij Mercedes, maar nog geen reden voor mij om een Taxi merk te gaan rijden
Totaal aantal Berichten: 11738
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
ZX1.4i schreef:[...] vreemd genoeg goedkoper bij Mercedes, maar nog geen reden voor mij om een Taxi merk te gaan rijden
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 10260
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Daarom rij ik ook geen C5 meer
Totaal aantal Berichten: 114
Geregistreerd: 15-03-2018
- CX 25 GTi Turbo
- C5 2.0i Exclusive
Nieuwe kachelmodule zat er met een halfuurtje in, en de CC werkt zoals het betaamt! Simpele klus die voor mij als een grote overwinning voelt!
EX: Xantia 1.8 16v plus 2001 ORGA:8934