Na een dag of tien wachten was ze daar dan: De ZX Break die ik ongezien heb gekocht bij een garage in Oostenrijk.
Zie:
Paul Z schreef:Het is een ‘97-er, 1.9 diesel Reflex in groen metallic. Volgens mij op de elektrische ramen na geen opties. Wel netjes op het oog en niet zo heel veel kilometers, ergens om en nabij de 160.000.
Maar ik moet hem zelf nog voor het eerst zien, ik ben niet eerst gaan kijken
Eerste indruk is goed. Interieur is netjes, buitenkant op wat kleine parkeerdeukjes na ook. Start en loopt. Zou volgens de verkoper een lekke koppakking hebben. Dat ze koelvloeistof verliest is vrij zeker, maar de olie is volgens mij schoon. Nou goed, daar gaat de garage voor me naar kijken, want er staat ook nog een BX die nog wat liefde en aandacht nodig heeft voordat ze weer de weg op kan.
Al met al begint het hier op het terrein een leuke verzameling te worden hier (de CX is overigens niet van mij)
Ben benieuwd hoe snel je ‘m op de weg hebt! Volgens mij zijn vooral de benzinemotoren gevoelig voor lekke koppakkingen en staan de diesels als onverwoestbaar bekend. Dus misschien is het slechts een lekkende waterpomp of radiateur.
Los daarvan: leuke Break in een lekker fris kleurtje.
Totaal aantal Berichten: 6123
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Leuke ZX, veel plezier ermee!
Thanks!
Omdat ik het niet kon laten toch wat onderzoek gedaan. Koelvloeistof bijgevuld en er even een volle accu in gezet. Koelvloeistofsysteem bouwt direct vanaf de start enorme druk op. Ale koelvloeistof komt er meteen via de vuldop van het reservoir uitgespoten. Dus behoorlijke overdruk in het systeem, ook bij een koude motor. Ziet er dus wel uit als een lekke koppakking.
Ik ga hem morgen voorzichtig naar de garage om de hoek rijden en dan ga ik hen verder laten kijken.