Tsja, het is maar wat je leuk vindt…...
Een zo te zien nog in redelijke staat verkerende GS Break is niet meer bekend bij de RDW, en dus aangemeld voor de sloop.
En zó staat hij daar ook, tussen andere slopers
Groet,
JW
GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor
Nouja een ‘78 gs was mn eerste wagen in 1980. die heb ik 20 jaar gehad en verkocht , en het cliché geldt hier ook: Dat had ik niet moeten doen. Dus ik wordt daar blij van of is melancholiek het woord? T is maar goed dat ik niet weet wáár die rooie staat/ligt, anders zou ik er ms nog voor vallen ook…..
airfryer=luchtbakker.
Het is zeker geen sloper! De GS staat bij autogarage Le Classics in Assen.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Hoe kan hij dan niet meer bij RDW geregistreerd staan?
Als ik daar dat kenteken in geef, krijg ik “Er zijn geen gegevens gevonden voor het ingevulde kenteken 73ZD90.”
Groet,
JW
GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor
Dit is een slapend kenteken bij de RDW. Via Finnik.nl kun je de gegevens wel opvragen.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Als ik daar het kenteken ingeef krijg ik te zien: “De APK is geldig tot 04-07-1981”.
Wat moet ik daarvan denken?
Groet,
JW
GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor
eeuuhh….dat ie een beetje ‘‘overtijd’’ is ??
en dat ie binnenkort?? niet meer hoeft….50+ !
airfryer=luchtbakker.
Bij elk slapend kenteken wordt de APK-vervaldatum automatisch op 3 jaar na de eerste inschrijving gezet, dus in dis geval 04-07-1981.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Bedankt, wist ik niet.
Inmiddels wat meer daarover gevonden: https://donghokiddy.com/wat-is-een-slapend-kenteken/
Groet,
JW
GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor
Totaal aantal Berichten: 465
Geregistreerd: 29-12-2010
- GS/GSA GS Club
- GS/GSA GSA Club
- GS/GSA GS Confort
- GS/GSA GS Pallas
- GS/GSA GS 1220 Club
Wat een onzin over slapende kentekens. Een slapend kenteken is een kenteken wat bij de overgang naar de houderschapsbelasting in 1995 op “niet actief” is gezet door de RDW omdat de administratieve status onbekend was. Je kon toen immers gewoon ophouden met belasting te betalen als je niet meer met de auto de weg op ging. Of de auto dan evt. wel gesloopt werd was voor RDW niet inzichtelijk. Het kenteken is uitdrukkelijk NIET voor sloop aangemeld. Er lagen in die tijd ook heel wat kentekens ergens te verstoffen in lades van auto’s die allang wel gesloopt waren. Maar dus ook auto’s die nog wel ergens in een schuur stonden te wachten zonder dat er belasting werd betaald.
Het gaat dus om deze groep kentekens. Je kunt dus ook geen kenteken in de slaapstand zetten zoals in bovenstaand stukje wordt gesuggereerd. Dat is n.l. gewoon schorsen…