Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Het gewicht klopt om te beginnen niet. Het ding weegt namelijk 1590 kg. Daarnaast is de topsnelheid van ondergeschikt belang, deze auto is namelijk gemaakt voor Engelse wegen waar acceleratie veel belangrijker was, er waren in die tijd in Engeland geen snelwegen. De overbrenging is dus vrij kort gehouden, maar zelfs in overdrive trekt dat ding dus nog serieus tussen de 100 en de 170. Met overdrive aan en 4000 toeren cruise je op 160 km /h.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Ik heb er een series 1 4.2 liter motor in hangen en die zou 245 pk zijn, maar ik denk dat het met 200 pk wel ophoudt.
Ik heb een oude S Type gehad met de 3.8 motor en dat vind ik de fijnste motor, loopt heel mooi en is erg gretig en de Jaguar XK motor is ook erg soepel met een brede powerband.
Het probleem met de 4.2 motor is dat de kop er niet goed bij past. De cilinders zijn namelijk met een grotere boring en cilinder 1 en 6 staan verder naar buiten en cilinder 3 en 4 staan verder naar binnen en zo heeft de kop vier afdakjes.
Plus dat er te weinig vlees overbleef voor de kopbouten en dus zit er een lange stud tot beneden in het blok. Maar die zwemt in de koelvloeistof en rot door en natuurlijk aan de onderkant en als die breekt mag je op zoek naar een ander cilinderblok.
De 2.4 2.8 3.4 en 3.8 liter hebben normale kopbouten met draad boven in het cilinderblok en die blijven droog.
Totaal aantal Berichten: 10260
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Duidelijk! Die hadden we trouwens hier ook niet, behalve het stukje tussen Amsterdam en Amersfoort.
En 160 cruisen is relaxed!
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Het zal je verbazen Jan, maar we hadden aan het einde van de jaren vijftig best wat autosnelwegen.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 10260
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Daar sta ik inderdaad van te kijken. Het zal wel te maken hebben met mijn beperkte blikveld toen ik kind was. Als we verder dan Amstaerdam gingen was het alleen maar naar familie in Soestdijk. (gemeente Soest )
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Met de Jaguar op stal, dagen die langer en kouder worden en wat minder te klussen was er eindelijk tijd om de film die we maakten over onze reis naar Frankrijk voor de Alpine Classique af te maken. We hebben deze film gedraaid met 3 verschillende Bolex 8mm camera’s uit de jaren 50 en 60. Gewoon op zwart/wit dubbel8, dus geen Super8.
Na het schieten van de film hebben we het eerste deel van het materiaal laten ontwikkelen en scannen. Dat was duur en het duurder vooral erg lang. We hebben daarom besloten om de rest, het materiaal van de titels, met negatief-film te schieten en daarna zelf te ontwikkelen. Ook hebben we een professionele scanner voor 8mm film aangeschaft.
Hierna is alles gesorteerd, digitaal bijgewerkt (dat was helaas hier en daar nodig) en konden we gaan monteren. Hierbij het resultaat:
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 7581
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Mooie beelden hoor, en mooi, de bijpassende outfits. Skiën op die lange latten ziet er niet makkelijk uit, leuk om naar te kijken. Het eerste deel lijkt wel een aangetaste nitraatfilm met al die zwarte vlekken.
Totaal aantal Berichten: 6129
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Goh, zo’n stopbord, wat was daar ook weer de bedoeling van
Mooie film Yuri en de rest van het team!
Mooi hoor, ook af en toe dat prachtige motorgeluid van de Jag. Op het laatst hoorde ik geheimzinnige voetstappen zonder beeld?
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Het geluid, dat is een leuke. De door ons gebruikte 8mm camera’s zijn geluidsloze camera’s. Er is ook geen dubbel8 film meer te koop met een geluidsspoor. Het gebruikte geluid hebben we er dus onder moeten monteren. En, het is nep. Het zijn geluidseffecten die we hebben moeten toevoegen. Het loopt daarom niet helemaal synchroon, iets wat we bij een volgende film beter moeten kunnen doen. Het filmen is vrij goed gelukt, maar een klein stukje film is bij het ontwikkelen niet helemaal goed gegaan. Dat stukje is het stukje met de vlekken en krassen.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 1381
Geregistreerd: 31-10-2005
- C4 (2004-heden) C4-II Puretech 130
Hilko16TZI schreef:Goh, zo’n stopbord, wat was daar ook weer de bedoeling van
Zou je daar nog een bekeuring voor krijgen denk ik? oom agent denkt dat deze film meer dan 50 jaar oud is….
Overigens: stereo geluid zal D8 vroeger niet gehad hebben, dus dat verraad je wel weer. Prachtig project though!
Totaal aantal Berichten: 17396
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
Leuk! Gaat de Jag deze winter opnieuw naar Chamrousse?
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Zeker, we gaan ook in 2025 weer 12 dagen op pad: Alpine Classique in Chamrousse en aansluitend naar ” Le comptoir des legendes de ski” in Vallorcine.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 17396
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
Cool
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Leuk filmpje Yuri en ik heb ook nog zo’n filmcamera plus een paar projectoren en dozen vol met filmpjes.
Maar hoewel het er leuk nostalgisch uitziet heb ik me door mijn ICT zoon laten vertellen dat je digitaal opgenomen filmpje dermate kunt bewerken dat het er ook zo gaat uitzien.
En een filmpje schieten met je phone is tegenwoordig een eitje en het kost hoegenaamd niks meer.
Is dat wat?