5 van de 7
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende > 
   
Een nieuwe lente, een nieuwe uitdaging…..
superpetur
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 914
Geregistreerd: 16-01-2004

Gepost: 16 april 2006 02:57 PM
  [ # 61 ]

Hmm., dat zou dan het enige retourleidinkje zijn dat afwatert in het milieu… vreemd….
Aan de andere kant, die leiding is zo dun, dat de kans heel klein is dat er grote hoeveelheden olie uit zullen komen. Ook de hoes die om de cilender heen zat was niet stevig bevestigd, die trok je er ook zo van af.
Ik blijf het wel een typischje constructie vinden, een toch wel stevige hoge druk leiding er naar toe, mar geen gedegen opvang mogelijkheid om lekkages opp te vangen. Ik begin te begrijpen waar de olie op de bak vandaan is gekomen en dat is niet een kleine hoeveelheid…...
Ik moet helaas geduld hebben dat de onderdelen er zijn, en daarna da ik weer aan de slag. slechter zal het er niet van worden, daar ben ik van overtuigd.

MVG, Peter

DS 23 ie Pallas 1973   Thuis zit ik slechter….
Wat is Citroën sleutelen toch formidabel!

Profiel  
 
Ds23man
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1240
Geregistreerd: 30-05-2005

Gepost: 16 april 2006 03:22 PM
  [ # 62 ]
superpetur schreef:

Hmm., dat zou dan het enige retourleidinkje zijn dat afwatert in het milieu… vreemd….
Aan de andere kant, die leiding is zo dun, dat de kans heel klein is dat er grote hoeveelheden olie uit zullen komen. Ook de hoes die om de cilender heen zat was niet stevig bevestigd, die trok je er ook zo van af.
Ik blijf het wel een typischje constructie vinden, een toch wel stevige hoge druk leiding er naar toe, mar geen gedegen opvang mogelijkheid om lekkages opp te vangen. Ik begin te begrijpen waar de olie op de bak vandaan is gekomen en dat is niet een kleine hoeveelheid…...
Ik moet helaas geduld hebben dat de onderdelen er zijn, en daarna da ik weer aan de slag. slechter zal het er niet van worden, daar ben ik van overtuigd.

MVG, Peter

Er staat alleen druk op de cilinder als je koppelt, dus de eventule lekkage is van korte duur. Maar misschien is er hier iemand die weet of dat leidinkje los hoort te zijn.

GRG

.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)

Profiel  
 
langevelsloo
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 783
Geregistreerd: 16-06-2005

- ID/DS DS20 Pallas hydraulique
- 2CV 6 Special (652)
Gepost: 16 april 2006 04:47 PM
  [ # 63 ]

Dat slangetje hoort inderdaad gewoon los te hangen.

Groet, Rob

DS 20 Pallas Hydraulique ‘71, Dsuper5 ‘74, 2CV (652) ‘75 en Kawasaki W650 ‘03

Profiel  
 
Cees78
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 142
Geregistreerd: 18-06-2005

Gepost: 16 april 2006 07:30 PM
  [ # 64 ]

Net als het slangetje van je remcommando…
En het slangetje onder je inlaatspruitstuk…
En het slangetje onder je radiator…
En de slangetjes onder je differentieel…
En de lekleidinkjes van je remankerplaat achterzijde…

Elke weg leidt weer naar een andere weg

DS19MA
DS21 Pallas IEH
Peugeot 404
DS4
gehad: DS21M Pallas, Xantia 21TD Break, C5,BX’en, GSA, CX, 204’en, 304’en

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 17 april 2006 01:25 AM
  [ # 65 ]
Cees78 schreef:

Net als het slangetje van je remcommando…
En het slangetje onder je inlaatspruitstuk…
En het slangetje onder je radiator…
En de slangetjes onder je differentieel…
En de lekleidinkjes van je remankerplaat achterzijde…

en net als het slangetje van het slot op het kofferdeksel Laughing
menig DS’en rotten achteraan weg als ‘t niet goed los zit en naar buiten!!!

Profiel  
 
superpetur
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 914
Geregistreerd: 16-01-2004

Gepost: 19 april 2006 10:22 PM
  [ # 66 ]

Okee, slangetje hangt weer lekker los, maar wel uit de buurt van de riemen.
Goed, de koppelingcilinder in twee keer goed geplaatst (poging 1, cilinder zit wel, maar de leiding krijg je met geen mogelijkheid op de goede plaats) bij de tweede poging eerst leiding vast, daarna de cilinder op zijn plek gezet. (geheel tegen mijn natuur in, zoveel spanning lijkt mij niet goed, maar de rest van de leidingen zit ook al jaren zo) met nieuw rubbertje erin natuurlijk.
Tweede geslaagde operatie was het vervangen ven de rubbers van de koplampdemper. Alleen jammer dat het onderdelen boek aangaf dat het uit één stuk zou bestaan, terwijl het er in werkelijkheid wel een stuk of 6 zijn. Het mooiste is echter dat de rubbers hetzelfde zijn, maar dat er eentje met een plug afgedicht wordt. Het andere rubber komt aan een stang, die verbonden is met het koplampstelmechanisme.  Nog leuker, ik had ergens gelezen/gezien dat er ook lhm in moest. Maar hoeveel? Ik heb wat lhm erin gegoten, plugje op en neer bewogen, totdat de ene helft van de demper vol zat, en toen het andere rubber erop geduwd. Zal zo wel goed zijn, zo niet dan hoor ik het graag. (Boordevol kan ook wel, maar dan moet de zaak er vrijdag nog even uit).

Kortom, de dame is nog niet geheel klaar…....

MVG, Peter

DS 23 ie Pallas 1973   Thuis zit ik slechter….
Wat is Citroën sleutelen toch formidabel!

Profiel  
 
superpetur
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 914
Geregistreerd: 16-01-2004

Gepost: 21 april 2006 09:52 PM
  [ # 67 ]

Het goede nieuws is dat alles weer in elkaar zit motorisch en hydraulisch gezien. Zo te zien ook nog lekvrij. Madam staat nun in de hoogste stand, en morgenochtend maar eens kijken. Nieuwe uitlaat moet morgen eronder, evenals goed ontluchten, van het zagen ben ik nu nog niet helemaal af. Maar, het zagen heeft zich maar op 1 maniet gemanifesteerd, door inschakelen versnelling, waarna er gelijk een daling in toerental van de motor plaats vindt. Daarna klimt het toerental weer, en is er niks aan de hand. Inderdaad, met ingetrapte remknop. Zit nog te dubben om eventueel ook de remaccu nog eens te vervangen, want wanneer worden die ooit gevuld?
Grootste tegevnaaler, nog steeds geen nieuwe banden. De garagsit kan vredesteins krijgen voor 190 euri per stuk, daar heb ik geen zin in, da’s me te duur. Dan kun je beter 30 euri meer uitgeven voor echte Michelins..
Of zorgen voor een geodkopere leverancier, dus daar ga ik straks eens naar kijken.
Morgen uitlaatjes, ontluchten en proefrijden….

MVG, Peter

DS 23 ie Pallas 1973   Thuis zit ik slechter….
Wat is Citroën sleutelen toch formidabel!

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7306
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 21 april 2006 10:44 PM
  [ # 68 ]
superpetur schreef:

waarna er gelijk een daling in toerental van de motor plaats vindt. Daarna klimt het toerental weer, en is er niks aan de hand. Inderdaad, met ingetrapte remknop. MVG, Peter

toerental hoort te dalen bij inschakelen van de versnelling. ten alle tijde waneer je op de rem trapt daalt het toerental (overgens is dit simpel en snel af te stellen dmv dikke schroef die gemonteerd zit in je automatische gasklepafsleg). deze zit gemonteerd onder de extra luchtschuif Wink  ik heb een bij mij de schroef iets uitgedraaid daar het toerental wel heel erg veel zakte bij ingetrapte rem.

situatie schets

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
Ds23man
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1240
Geregistreerd: 30-05-2005

Gepost: 21 april 2006 10:45 PM
  [ # 69 ]

Succes morgen met het ontluchten, liever een half uur te lang ontlucht dan 5 minuten te kort!

GRG

.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)

Profiel  
 
superpetur
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 914
Geregistreerd: 16-01-2004

Gepost: 21 april 2006 11:55 PM
  [ # 70 ]

Bedankt voor de reacties. De stelschroef ken ik, heb ik in het verleden al mee zitten klooien, dus die weet ik nog te vinden. Eerste morgen eens starten, en eens zien hoe het dan gaat, zagen weg of niet. Vanmiddag zat het alweer tegen de 18-19 graden aan, en met die temperaturen heb ik weinig last gehad.
Bij het ontluchten van de voorremmen eigenlijk heel wienig luchtbellen gezien. Vreemd of niet? Wel veel lucht bij de ontlastschroef, maar dat werd ook steeds minder. Morgen ook nog even een alghele LHM check, om eens te zien of er nog ergens een drupje lekt. De alu beschermplaat is er onder vandaan, en dan kun je van onderen ook overal beter bij. En je gereedschap en boutjes/moeren flikkeren gelijk op de vloer, dat scheelt weer zoeken Razz
Andere klus, de nieuwe keienbak even met de spuitbus in de min of meer goede kleur gespoten. Met spuitbus, dus morgen maar eens zien of het een goede klus geweest is. Kan de echte spuiter er daarna mee aan de slag, nu kan ik nog wat kleine dingen wegwerken.

MVG, Peter

DS 23 ie Pallas 1973   Thuis zit ik slechter….
Wat is Citroën sleutelen toch formidabel!

Profiel  
 
superpetur
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 914
Geregistreerd: 16-01-2004

Gepost: 22 april 2006 11:54 PM
  [ # 71 ]

Vandaag de ontluchting geprobeerd. Nog niet tevreden. Telkens bij dame in goe stand, en ontlastschroef open blijf je lucht horen dat eruit geperst wordt. Is dat normaal?
Ontluchten voorrem, achterste nippel leverde weinig lucht op, voorste nippeltej op regelaar leverde eerst een hoop “gewone” lucht op, daarna knalde de slang letterlijk uit de tank…...  In het rempedaal volede ik eerste niks, totdat het leek alsof er hard wer teruggeduwd, en op dat moment vloog de ontluchtingsslang uit het voorraadvat.
Daarna de dame op de brug, uitlaat vervangen (doen ze bij de kwikfit in een half uur….... ik kan het al in een halve dag Razz   ). daarna achterremmmen ontlucht. Rechtsachter was er geen lucht te vinden, linksachter een heleboel lucht wat er ook snel uit was. Alleen jammer dta het nippeltjje rechts niet goed dichtgedraaid zat. De afdekdopje plofte eraf, en de LHM spoot er uit.
Daarna de zaak weer goed dichtgedraaid, tijd voor een blokje om. De zagende motor was vanochtend bij de eerste start nog niet ontzaagd….
Van de brug af was geen probleem meer (maar dan is de dame ook al op temperatuur en ontlucht). HD pomp is ook nog niet echt rustig…
Blokje om gaat lekker Laughing
Schakelen weinig problemen, motortje loopt als zonnetje, sturen een feest, vering OK. Remmen proberen….. Hm… Opeens wat werkplaatshandboeken in de nek… dus die doen het, maar nog niet zoals ik wil. Het lukt weer niet om met geblokkeerde wielen tot stilstand te komen, en dat zou toch moeten kunnen. Tenzij toch de remaccu volledig weg is.
GRootste compliment wat ik blijf krijgen, van welke bezoeker van de garagist dan ook (inclusief buren met eigen garage)
“Wat loopt dat ding mooi!”  :love1

Is de klus nu geklaard? Nog niet helemaal. Wachten op nieuwe banden, en dan de kleine APK puntjes, verlichting rechtsvoor wertk opeens niet meer goed, en de pomp van de ruitensproeier is nog niet geprobeerd.
En van het verwijderen van de alu onderplaat onder de motor is ook niet helemaal foutloos gedaan, ik houd 3 schroeven over :madloser
Of ze draaine in lucht, of er is geen gat waar ze inpassen. Verder zit het spul wel goed vast, dus echt onveilig is het niet, maar het staat wel een tikkie slordig.
De niowue keienbak is bijna klaar, alleen moet ik op zoek naar de kleine schotjes die achter aan de keienbak vastzitten. De oude zijn ook van onderen weggerot….

Wordt nog vervolgd, maar voolropig is de dame weer rijdbaar :partytime

MVG, Peter

DS 23 ie Pallas 1973   Thuis zit ik slechter….
Wat is Citroën sleutelen toch formidabel!

Profiel  
 
Marten
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 912
Geregistreerd: 18-02-2005

Gepost: 23 april 2006 12:10 AM
  [ # 72 ]

Schotjes zijn in b.v. in Soesterberg nieuw te koop, ijzer of polyester.

Profiel  
 
Ds23man
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1240
Geregistreerd: 30-05-2005

Gepost: 23 april 2006 12:23 AM
  [ # 73 ]

Je hebt hem toch wel even een tijdje laten draaien met de ontlastschroef op de hdregelaar open????

GRG

.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)

Profiel  
 
superpetur
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 914
Geregistreerd: 16-01-2004

Gepost: 23 april 2006 12:48 AM
  [ # 74 ]

Wel, da’s te zeggen.
Ik start vanuit laagste stand, schroef open, en regelaar in positie hoog.
Dan hoor je geen lucht meer, schroef dicht, ff wachten schroef weer open, totdat je niks meer hoort, etc.
Ontluchten met de ontlastschroef lang open heb ik nergens kunnen terugvinden, en da’s een schroef die in de 23ie versie nog redelijk bereikbaar is…. Ik kan er net bij, maar vraag nooit hoe Laughing

MVG, Peter

DS 23 ie Pallas 1973   Thuis zit ik slechter….
Wat is Citroën sleutelen toch formidabel!

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7306
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 23 april 2006 01:29 AM
  [ # 75 ]
Ds23man schreef:

Je hebt hem toch wel even een tijdje laten draaien met de ontlastschroef op de hdregelaar open????

GRG

pourquoi Confused  Confused:

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
 
5 van de 7
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook