2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
   
Ruud
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6508
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Gepost: 18 november 2024 10:41 AM
  [ # 16 ]

Het was dan ook inderdaad de accu. Je kon daardoor bij ontgrendelen wel goed zien dat het motortje van de rechter buitenspiegel minder fris is dan dat van de linker, de accu had niet eens genoeg fut om due spiegel helemaal uit te klappen…
Accu vervangen, starten en lopen. Fijn. Nou de volgende oarkeersensor nog even vervangen en Ruud is weer helemaal het heertje.

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10521
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 18 november 2024 05:16 PM
  [ # 17 ]

Was alles maar zo simpel!

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6508
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Gepost: 26 januari 2025 03:17 PM
  [ # 18 ]

Iets geheel anders.

Een tijdje terug heb ik ietwat onvoorzichtig een autoparfum op het ventilatierooster gedrukt. Gevolg: losgeschoten lamellen. Inmiddels is het handgreepje er ook uit gedonderd. Die heb ik uit het roostertje gepeuterd. Ik zou de boel weer in elkaar willen zetten maar daarvoor moet het beweegbare raampje met de horizontale lamellen eruit. Dan kan ik bij de verticale lamellen en het handgreepje weer terug op zijn plaats klikken zodat de verticale lamellen ook meteen weer netjes allemaal dezelfde kant op wijzen. Alleen (ik ken mezelf, vandaar de vraag) hoe gaat het boeltje uit elkaar zonder dat er vanalles afbreekt? Iemand ervaring met dit euveltje?

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)

Profiel  
 
bibberkip
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 722
Geregistreerd: 10-09-2021

Gepost: 26 januari 2025 03:19 PM
  [ # 19 ]

Als het koud is heb je weinig kans, dus voor je begint even de kachel goed opstoken zodat het warm / soepel / minder breekbaar is !

meestal liggen de ego’s links-achter in de patstelling.

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6508
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Gepost: 26 januari 2025 04:40 PM
  [ # 20 ]

Snap ik. Maar is het verder een kwestie van iets aan de zijkant ertussen en zo een asje uit een gaatje duwen?

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10521
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 26 januari 2025 05:02 PM
  [ # 21 ]

Daar zou ik inderdaad aan denken. Als je hem om de horizontale as draait kun je ongeveer zien waar hij zou moeten zitten.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Menno
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1813
Geregistreerd: 29-07-2003

- C3 1.2 Max EAT6
- 2CV Spécial
Gepost: 26 januari 2025 05:39 PM
  [ # 22 ]

Gewoon met een platte schroevendraaier en wat beleid eruit wippen …
Heb ik ook gedaan bij mijn DS3 , simpel klusje … ( palletje zit in het midden aan beide kanten )
Daarna klik je alles zo weer in elkaar

Stop bv een doekje tussen de schroevendraaier en dash/rooster dan beschadig je ook niets.


Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6508
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Gepost: 26 januari 2025 05:40 PM
  [ # 23 ]

Mooi, dank. Waar zet je de schroevendraaier ertussen? Tussen de beide roosters of helemaal aan de zijkant?

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)

Profiel  
 
Menno
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1813
Geregistreerd: 29-07-2003

- C3 1.2 Max EAT6
- 2CV Spécial
Gepost: 26 januari 2025 05:42 PM
  [ # 24 ]

Ik ben in het midden begonnen omdat daar wat meer speling zit


Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6508
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Gepost: 26 januari 2025 07:48 PM
  [ # 25 ]

Ik ook. Fluitje van een cent. Dank, ook namens Ruud. very good

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)

Profiel  
 
Menno
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1813
Geregistreerd: 29-07-2003

- C3 1.2 Max EAT6
- 2CV Spécial
Gepost: 26 januari 2025 10:05 PM
  [ # 26 ]

Top very good


Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6508
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Gepost: 22 mei 2025 10:32 AM
  [ # 27 ]

Tsja. Je kunt voorrang hebben, maar dat wil niet zeggen dat je het altijd krijgt… crying Arme Ruud.

Inmiddels heeft de schadehersteller een offerte gemaakt en daar worden we niet blij van. € 3.700… Dat is einde oefening. Nog even afwachten wat de verzekeraar zegt.

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7856
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 22 mei 2025 03:53 PM
  [ # 28 ]

Ai, dat is balen zeg.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf redactie@citroen-forum.nl!

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6194
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig Toyota Auris Hybrid Touring Sports
Gepost: 22 mei 2025 04:12 PM
  [ # 29 ]

Ruud is van 2014, met (neem ik aan) nog steeds geen 200.000 kilometer op de teller. Die gaat “gewoon” hersteld worden, zeg ik.
Succes met de afhandeling!

Profiel  
 
Citroensmgz
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3876
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 22 mei 2025 08:18 PM
  [ # 30 ]

Dat zal er van af hangen hoe ernstig de schade “technisch” is:
Alleen plaatwerk schade, dat is altijd wel te maken. Maar als het achterwiel niet meer recht staat, d.w.z. het chassis is verbogen, dan wordt het veel moeilijker, lees duurder, en dan begrijp ik wel dat het economisch “knock-out” wordt.

Mulder schrijft dat hij nog nieuws van de verzekering verwacht, we horen het wel.

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
 
2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook