
























Totaal aantal Berichten: 6508
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Het was dan ook inderdaad de accu. Je kon daardoor bij ontgrendelen wel goed zien dat het motortje van de rechter buitenspiegel minder fris is dan dat van de linker, de accu had niet eens genoeg fut om due spiegel helemaal uit te klappen…
Accu vervangen, starten en lopen. Fijn. Nou de volgende oarkeersensor nog even vervangen en Ruud is weer helemaal het heertje.
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)





























Totaal aantal Berichten: 10521
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Was alles maar zo simpel!
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

























Totaal aantal Berichten: 6508
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Iets geheel anders.
Een tijdje terug heb ik ietwat onvoorzichtig een autoparfum op het ventilatierooster gedrukt. Gevolg: losgeschoten lamellen. Inmiddels is het handgreepje er ook uit gedonderd. Die heb ik uit het roostertje gepeuterd. Ik zou de boel weer in elkaar willen zetten maar daarvoor moet het beweegbare raampje met de horizontale lamellen eruit. Dan kan ik bij de verticale lamellen en het handgreepje weer terug op zijn plaats klikken zodat de verticale lamellen ook meteen weer netjes allemaal dezelfde kant op wijzen. Alleen (ik ken mezelf, vandaar de vraag) hoe gaat het boeltje uit elkaar zonder dat er vanalles afbreekt? Iemand ervaring met dit euveltje?
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)
Als het koud is heb je weinig kans, dus voor je begint even de kachel goed opstoken zodat het warm / soepel / minder breekbaar is !
meestal liggen de ego’s links-achter in de patstelling.

























Totaal aantal Berichten: 6508
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Snap ik. Maar is het verder een kwestie van iets aan de zijkant ertussen en zo een asje uit een gaatje duwen?
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)





























Totaal aantal Berichten: 10521
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Daar zou ik inderdaad aan denken. Als je hem om de horizontale as draait kun je ongeveer zien waar hij zou moeten zitten.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.



















Totaal aantal Berichten: 1813
Geregistreerd: 29-07-2003
- C3 1.2 Max EAT6
- 2CV Spécial
Gewoon met een platte schroevendraaier en wat beleid eruit wippen …
Heb ik ook gedaan bij mijn DS3 , simpel klusje … ( palletje zit in het midden aan beide kanten )
Daarna klik je alles zo weer in elkaar
Stop bv een doekje tussen de schroevendraaier en dash/rooster dan beschadig je ook niets.
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera

























Totaal aantal Berichten: 6508
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Mooi, dank. Waar zet je de schroevendraaier ertussen? Tussen de beide roosters of helemaal aan de zijkant?
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)



















Totaal aantal Berichten: 1813
Geregistreerd: 29-07-2003
- C3 1.2 Max EAT6
- 2CV Spécial
Ik ben in het midden begonnen omdat daar wat meer speling zit
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera

























Totaal aantal Berichten: 6508
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Ik ook. Fluitje van een cent. Dank, ook namens Ruud.
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)



















Totaal aantal Berichten: 1813
Geregistreerd: 29-07-2003
- C3 1.2 Max EAT6
- 2CV Spécial
Top
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera

























Totaal aantal Berichten: 6508
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Tsja. Je kunt voorrang hebben, maar dat wil niet zeggen dat je het altijd krijgt… Arme Ruud.
Inmiddels heeft de schadehersteller een offerte gemaakt en daar worden we niet blij van. € 3.700… Dat is einde oefening. Nog even afwachten wat de verzekeraar zegt.
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)


























Totaal aantal Berichten: 7856
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Ai, dat is balen zeg.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf redactie@citroen-forum.nl!

























Totaal aantal Berichten: 6194
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig Toyota Auris Hybrid Touring Sports
Ruud is van 2014, met (neem ik aan) nog steeds geen 200.000 kilometer op de teller. Die gaat “gewoon” hersteld worden, zeg ik.
Succes met de afhandeling!
Dat zal er van af hangen hoe ernstig de schade “technisch” is:
Alleen plaatwerk schade, dat is altijd wel te maken. Maar als het achterwiel niet meer recht staat, d.w.z. het chassis is verbogen, dan wordt het veel moeilijker, lees duurder, en dan begrijp ik wel dat het economisch “knock-out” wordt.
Mulder schrijft dat hij nog nieuws van de verzekering verwacht, we horen het wel.
To err is human, not to err is divine.