In het voorwoord van de nieuwe Autovisie heeft de hoofdredacteur met de C6 gereden.
Enkele quotes:
- “De beste sinds de DS”
- “toch mogelijk om na desingiconen als DS en 2CV nogmaals zoiets neer te zetten”
- “De kwaliteit was uitstekend, veel beter dan de gemiddelde Citroën (geen kunst natuurlijk).. In een AX of BX hoefde je alleen maar te gaan zitten om te kunnen voorspellen dat zijn laatste ritje maar een paar zomers verwijderd was”
- “een Franse Jaguar”
Besluit:
- In de normale veerstand is de C6 het meest zichzelf: een grote, comfortabele Citroën, de beste sinds de DS”.
Voor het rest van het verhaal: De nieuwe AV ligt nu bij AH om even in te kijken (of aan te schaffen natuurlijk).
“De beste sinds de DS”
Onzin, een CX is beter dan een DS en een Xm beter dan een CX, in vrijwel alle opzichten, zelfs een C5 kan zich meten met een Xm, dus per definitie is de C6 beter dan al deze voorgangers.
“In een AX of BX hoefde je alleen maar te gaan zitten om te kunnen voorspellen dat zijn laatste ritje maar een paar zomers verwijderd was”
Wat is dat nu voor onnodige stoot onder de gordel? Sowieso een beetje vreemd om een C6 te vergelijken met een supermini van meer dan 20jaar oud…laat staan een limo van 50
Maar staat er nu een artikel in of alleen een woordje van de hoofd-redacteur :
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
eviltwin schreef:“De beste sinds de DS”
Onzin, een CX is beter dan een DS en een Xm beter dan een CX, in vrijwel alle opzichten, zelfs een C5 kan zich meten met een Xm, dus per definitie is de C6 beter dan al deze voorgangers.
Het beste qua wat? Doordat ze in een totaal andere tijd zijn gemaakt zijn ze technisch gezien niet vergelijkbaar. Misschien bedoeld de schrijver wel dat hij het meest revolutionair is sinds de DS. En dat kan in zijn beleving ook best wel eens zo zijn.
De steek onder water voor wat betreft de kwaliteit van Citroën in het algemeen, tja… da’s nu net hetgeen waarmee dit blad zijn eigen kwaliteit benadrukt. Alle waar naar zijn geld, denk ik dan maar.
eviltwin schreef:“De beste sinds de DS”
Onzin, een CX is beter dan een DS en een Xm beter dan een Xm, in vrijwel alle opzichten, zelfs een C5 kan zich meten met een Xm, dus per definitie is de C6 beter dan al deze voorgangers.
“In een AX of BX hoefde je alleen maar te gaan zitten om te kunnen voorspellen dat zijn laatste ritje maar een paar zomers verwijderd was”
Wat is dat nu voor onnodige stoot onder de gordel? Zowiezo een beetje vreemd om een C6 te vergelijken met een supermini van meer dan 20jaar oud…laat staan een limo van 50
Maar staat er nu een artikel in of alleen een woordje van de hoofd-redacteur :
Dat laatste, AV heeft in februari al met de C6 gereden en daarover een redelijk artikel gepubliceerd.
Ik zou het trouwens niet al te letterlijk nemen. Het belangrijkste is dat het kwaliteitsniveau van de C6 op ongekende hoogte staat, voor Citroën, maar ook voor andere merken.
In het algemeen is de kwaliteit van een Cit natuurlijk niet een top-of the-bill benchmark, daar staat ook een lagere prijs tegenover. Dat heeft niets met de al dan niet aanwezige kwaliteit van AV te maken, maar is gewoon een terechte constatering. Ik heb nog nooit vernomen dat een andere fabrikant de productiekwaliteit of productkwaliteit van Citroën of PSA in het algemeen als voorbeeld heeft genomen, i.t.t. Folz (president-directeur van PSA) die roept dat de C6 aan Toyo-eisen moet voldoen.
patje74 schreef:eviltwin schreef:“De beste sinds de DS”
Onzin, een CX is beter dan een DS en een Xm beter dan een CX, in vrijwel alle opzichten, zelfs een C5 kan zich meten met een Xm, dus per definitie is de C6 beter dan al deze voorgangers.
Het beste qua wat?
Beter, als in veiliger, stiller, ruimer, zuiniger, sneller, betrouwbaarder, etc.etc.
Wat betreft Product/productie kwaliteit, zowel in de Toyota/PSA samenwerking (C1) als in de BMW/PSA motorsamenwerking is PSA verantwoorkelijk voor de productie ontwikkeling. BMW en Totyota doen productontwikkeling, juist omdat de eigen productie kwaliteit van PSA zo hoog staat aangeschreven. Waar ze meestal steekjes laten vallen is in de specificaties voor de toeleveranciers. Het voordeel daarbij is wel dat er voor hen ook nog een stukje over blijft van de taart.
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
eviltwin schreef:patje74 schreef:eviltwin schreef:“De beste sinds de DS”
Onzin, een CX is beter dan een DS en een Xm beter dan een CX, in vrijwel alle opzichten, zelfs een C5 kan zich meten met een Xm, dus per definitie is de C6 beter dan al deze voorgangers.
Het beste qua wat?
Beter, als in veiliger, stiller, ruimer, zuiniger, sneller, betrouwbaarder, etc.etc.
Goh, dat zou je niet verwachten van een auto die decenia erna ontwikkeld is.
OK, dit zijn dus vanzelfsprekende dingen, zo vanzelfsprekend dat ik er voor het gemak dus vanuit ging dat hij er iets anders mee bedoelen zou…
Want ik hoef geen autoblad te kopen voor een appels en peren-vergelijking.
AV (Auto Visie)? Dat blad waar haast alleen maar onbetaalbare blitswagens als ferrari’s, dure Mercedessen enz in staan? Best leuk voor 1 keer inkijken, maar elke 2 weken zie je hetzelfde liedje. En als er wel een redelijk doorsnee model in staat is het meestal een gti/16v variant. Daar kijk ik dus niet meer in, maar dat is een eigen keuze. Tja, dat van die C6 heb ik dan gemist.
Dyna Z1: Tout alu.
Totaal aantal Berichten: 1412
Geregistreerd: 21-12-2005
- CX Prestige
- GS/GSA Club
- CX 2200 Pallas
Het enige waarin een C5 beter is dan een XM is crashtesten onder een specifieke hoek (euro-NCAP) doorstaan. Verder legt hij het op alle fronten af.
De C6 betekent eindelijk weer een stap vooruit bij Citroën. Nou nog een dieetkuurtje en we zijn er.
Napoleon liet wegen aanleggen.
André liet ze gladstrijken.
Aan modernere techniek heb je niet per definitie meerwaarde als het gaat om pure behaaglijkheid. De C5 ervaar ik als een soort wiebelige, mobiele bananengrot met grote lappen dubieus vormgegeven cheapo plastic van binnen. Dan hang ik liever lekker onderuit in mijn oude XM…gewoon het verschil tussen een suffe en een onthaastende auto.
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
De hoofd-redacteur van AV (Ton Roks) heeft mijns inziens nu echt zijn geloofwaardigheid verloren. Een paar jaar geleden beweerde hij dat Citroen een zeer bijzonder merk was met een rijke geschiedenis. De DS CX en 2CV waren auto’s die je als liefhebber moest hebben gehad.Hij noemde zichzefl ook een echte citrofiel. Zelfs een BX en Xantia(Activa) kon hij nog wel waarderen. Later daarna heeft hij ooit eens een bericht geschreven over Citroen dat het HP veersysteem eigelijk zijn tijd wel gehad had en dat Peugeot maar serieus moest over wegen geen Citroens meer te maken met dit veersysteem want de vering van Peugeot wa veel beter. Daarna kon er geen positief woord meer worden geschreven over Citroen. En nu beweert hij dat er na de DS geen betere is geweest. Onzin wat Eviltwin al zegt. Iedere keer wordt er een betere auto gemaakt. Nee hoor als je zegt Citroen liefhebber te zijn, ga je me niet vertellen dat je je zo negatief kan uitlaten over het merk. Zo wie zo sinds Dhr. Roks hoofdredacteur is, is de autovisie niks meer aan.
Totaal aantal Berichten: 27876
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Peteryed schreef:De hoofd-redacteur van AV (Ton Roks) heeft mijns inziens nu echt zijn geloofwaardigheid verloren. Een paar jaar geleden beweerde hij dat Citroen een zeer bijzonder merk was met een rijke geschiedenis. De DS CX en 2CV waren auto’s die je als liefhebber moest hebben gehad.Hij noemde zichzefl ook een echte citrofiel. Zelfs een BX en Xantia(Activa) kon hij nog wel waarderen. Later daarna heeft hij ooit eens een bericht geschreven over Citroen dat het HP veersysteem eigelijk zijn tijd wel gehad had en dat Peugeot maar serieus moest over wegen geen Citroens meer te maken met dit veersysteem want de vering van Peugeot wa veel beter. Daarna kon er geen positief woord meer worden geschreven over Citroen. En nu beweert hij dat er na de DS geen betere is geweest. Onzin wat Eviltwin al zegt. Iedere keer wordt er een betere auto gemaakt. Nee hoor als je zegt Citroen liefhebber te zijn, ga je me niet vertellen dat je je zo negatief kan uitlaten over het merk. Zo wie zo sinds Dhr. Roks hoofdredacteur is, is de autovisie niks meer aan.
:schater
het motto zal wel zijn als het maar verkoopt…
Totaal aantal Berichten: 913
Geregistreerd: 27-03-2006
- Xsara Coupe 1.6 i Prestige
AV vind ik sowieso minder
De Familiegeschiedenis qua Citroën: 3x BX, 1x Xsara Berline, 2x Xsara Picasso, 1x C4 Picasso en 1x C5 Tourer.
Totaal aantal Berichten: 1412
Geregistreerd: 21-12-2005
- CX Prestige
- GS/GSA Club
- CX 2200 Pallas
Minder dan wat?
Napoleon liet wegen aanleggen.
André liet ze gladstrijken.
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
fiorano schreef:AV vind ik sowieso minder
cxfanatic schreef:Minder dan wat?
Nederlanders gebruiken “minder” in deze context als “niet zo geweldig”.
In Autoweek nr 22 van 31 mei zal een vergelijkende test staan tussen de C6 2.7HDI, Jaguar S-type 2.7D en Peugeot 607 2.7HDi.