C4 Picasso 2018
Repsak89
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 41

Gepost: 02 december 2024 04:49 PM

Hallo, Wij zijn een gepensioneerde echtpaar en hebben een C4 Picasso gekocht van eind 2017. Een mooie auto. We rijden al jaren Citroens. Destijds AX first, verschillende BX en en na de C4 Picasso 2013, nu weer een C4 Picasso 2018. We hebben wellicht niet goed opgelet maar volgens ons zit er geen Navi op. Naast het beeldscherm behoren aan weerskannen 3 knoppen te zitten. Aan de linkerkant zitten er twee. Ventilatie en muziek. De picto voor navi ontbreekt. Druk je op de plaats waar het symbool voor navi moet zitten, verteld het beeldscherm dat er geen navi op zit. Een grote teleurstelling voor ons, aangezien we in de vorige C4 dat wel hadden. Eigenlijk willen we ook graag een achteruitrijcamera. Wat is wijsheid. Moeten we een andere touchsctreen unit kopen en wat kost dat of zijn er ook andere mogelijkheden om navi en achteruitrijcamera te kunnen gebruiken. Wat is eigenlijk Carplay.

Profiel  

RuudR
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 825

- (Grand) C4 Picasso 1.2 Pure Tech
- C2 Furio
- DS 4 Airdream 1.6 eHdi
- 2CV Special
Gepost: 02 december 2024 07:08 PM
  [ # 1 ]

Als je er wel Carplay/Android Auto op hebt zitten, kun je de navigatie van je telefoon laten weergeven op het scherm in de auto.

Helaas hebben wij het besluit moeten nemen om het 16de Lindetreffen niet door te laten gaan, ivm wateroverlast op het terrein. Volgend jaar,4de weekend juni 2025, gaan wij een nieuwe poging doen.

Profiel  

Repsak89
< 100 berichten
Rank

Gepost: 02 december 2024 08:59 PM
  [ # 2 ]

Hallo, Fijn dat je zo snel reageert. Ik heb een Iphone, deze heb ik via Bluetooth aangemeld. Hoe nu verder? Is Carplay een software pakket van Apple

Profiel  

Menno
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1800

- C3 1.2 Max EAT6
- 2CV Spécial
- 2CV AZ
Gepost: 02 december 2024 10:28 PM
  [ # 3 ]

Nee carplay / android auto zit op de auto , werkt niet via bt maar bedraad …

Citroën 2CV AZ-A Bleu Weekend
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera

Profiel  

citrohanxm
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 212

- C5 break exclusive
Gepost: 05 december 2024 02:49 PM
  [ # 4 ]

in het centrale dashboard kastje (in het midden) zit een usb stekker ingang. Daarmee kun je je mobiel verbinden met het onderste scherm.
Via de drde knop van boven rechts van het scherm, en het pictogram rechts op het scherm, kun je als het goed is het scherm van je mobiel op het scherm van de auto weergeven.

mia macchina è presto per rubare

Profiel  

Repsak89
< 100 berichten
Rank

Gepost: 05 december 2024 07:16 PM
  [ # 5 ]

Hallo,
Ik heb vandaag de auto opgehaald en naar de knopjes en het beeldscherm gekeken. Het klopt in het kastje zitten een aantal aansluitingen. USB, Jackplug en 12 V. Op de foto is te zien dat de 2e knop links ontbreekt. Mijn vrouw wil heel graag toch een Navi, zij wil graag tijdens het rijden op google maps kunnen kijken. Een achteruitrij camera zou voor haar ook een uitkomst zijn. Kan ik de unit wisselen voor een Unit die wel alle mogelijkheden heeft, ook App’s kunnen gebruiken op het beeldscherm.Of moet ik een aparte unit voor het dashboard bouwen. Graag advies. Wat een complete nieuwe Unit kost en of het gemakkelijk zelf in te bouwen is.

Profiel  

Menno
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1800

- C3 1.2 Max EAT6
- 2CV Spécial
- 2CV AZ
Gepost: 05 december 2024 09:18 PM
  [ # 6 ]

Nee dat is niet zomaar te wisselen voor een unit met die functies,iig niet de originele , daar komt wel wat meer bij kijken.
Android aftermarket zal waarschijnlijk tot de mogelijkheden behoren als je een beetje handig bent, ook hier vaak niet plug en play.

Gewoon carplay gebruiken , werkt prima !

Citroën 2CV AZ-A Bleu Weekend
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera

Profiel  

Repsak89
< 100 berichten
Rank

Gepost: 05 december 2024 10:17 PM
  [ # 7 ]

Bedankt voor je info. Ga morgen kijken hoe het e.e.a werkt.

Profiel  

Repsak89
< 100 berichten
Rank

Gepost: 07 december 2024 10:38 AM
  [ # 8 ]

Hallo, Enorm teleurgesteld zijn wij over de aanschaf van deze C4 Picasso. Wij hebben een citroen kenner betaald om de auto op te halen in de wetenschap dat hij meer kennis van de auto heeft dan wij. Voorheen hadden we een C4 Picasso van 2013. Deze was groter, had een navi en vele andere snufjes. Wij gingen ervanuit dat een auto van 2018 zeker een Navi en nog vele andere comfort snufjes zou hebben, zoals automatisch inparkeren, achteruitrijcamera en zeker een beeldscherm met navigatie en app’s om te bellen, muziek e.d ook aan te sturen met Siri. Niets van dit alles.Ook bij de derde knop rechts van de unit is er geen mogelijkheid van Navi. Alleen met de verbinding van de Iphone kun je handsfree bellen en muziek afspelen. Nou dat kon mijn c4 picasso van 2013 al jaren.
Wij hebben nu overwogen om de auto te koop te zetten, maar vragen ons af wat zou nog een goede oplossing zijn. Een separate unit met een Navi en Apps, waarop een achteruitrijcamera aangesloten kan worden. Wanneer dit mogelijk is kun je advies geven over welke unit wij zouden kunnen aanschaffen.
Bijvoorbaat mijn hartelijke dank.

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook