Hij zegt dat hij niet de autobaan op geweest is, dus een paar rondjes om de kerk zijn er wel geweest, maar dan vallen je dit soort dingen toch op, voor dat je ‘m koopt.
Op de eerste pagina roept hij ook nog dat het wellicht handig is een contractje te tekenen, maar toen de verkoper dat voorstelde werd dat geweigerd…. Tja, denk inderdaad dat dit een dure les gaat worden. Of je doet de auto direct weer van de hand.
Ex: 1996 ZX NP-JZ-34, 2005 C4 Coupe 05-RN-HN
Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon
Ach ja, laten we eerlijk zijn: wie van ons is het nooit gebeurd: in een impuls een auto kopen die je gewoon wel lijkt te móeten kopen en daarna schrikken van zowel je eigen impuls als wat je allemaal hebt gemist bij de proefrit. Mij vaker dan ik op een hand kan tellen in ieder geval. Incasseren en door.
En vermoedelijk niemand van ons rijdt in oude Citroëns omdat het zo lekker economisch is…..
Inmiddels mij erbij neergelegd en ik ga aan de slag met de auto en er lekker mee rijden want het rolt goed en de motor is prima qua trekkracht en starten. Mijn oude cx gaat verkocht worden en nu in een garage om hem tegen de regen te beschermen. En dank voor jullie technische en morele steun.
Dit bericht kreeg ik terug van Tres Beaux op mijn vraag of zij misschien de krukaskeerringen hebben vervangen :
Beste Peter-Paul,
Heb het even nagekeken maar das wel even geleden, ik heb Gert-Jan in 2018 de CX verkocht, ik heb echt vele jaren daarvoor de CX laten spuiten en na het spuitwerk is de CX helaas in de opslag beland en heeft daar jaren staan wachten tot Gert-Jan deze gekocht heeft zoals de CX op dat moment was.
Wij hebben verder motorisch en technisch gezien er niets aan gedaan, ik heb echt geen idee wat Gert-Jan eraan gedaan heeft in de jaren dat de CX van hem geweest is weet alleen dat hij de CX voor zijn dochter haar trouwdag klaar wilde hebben
De eigenaar die de CX voor jou heeft gehad heeft de CX van Gert-Jan gekocht en die heeft er ook al div reparaties aan verricht.
Ik kan je verder niet helpen met verdere historie van de CX, mijn computer is helaas aantal jaren geleden gecrasht en alle onderhoudshistorie is daarmee verloren gegaan.
Het is altijd lastig met lekkages van krukas keerringen het is een boel werk en kostbaar, de automaatbak van een CX is vaak gevoelig betreft inschakelen dat komt veel voor.
Uiteraard kunnen we de reparatie voor je uitvoeren mocht je daar meer informatie van willen horen we dat wel
Met vriendelijke groet,
Beau Wouda
Ik denk dat je voor 8K een nette CX hebt. Elke wagen heeft wel iets, niet te bang voor zijn.
Als je dat niet wil, moet je óf een nieuwe auto kopen, of een CX van 25K.
- fuseekogel speling etc. gewoon laten repareren bij een specialist. Zorg er voor dat er kwaliteitsonderdelen worden gebruikt.
- lekkage? maak hem eerst maar eens schoon en kijk dan nog eens na warm draaien. Door het rijden met een auto waait de olie overal heen. Elke CX lekt, zolang je er voldoende olie in gooit, is dat geen probleem. Niet netjes wellicht, maar geen probleem.
- Automaat die bonkerig schakelt? Heb je de ATF nou al gecontroleerd op peil en vervuiling? Doe dat eerst maar eens.
- Wordt de Diravi ondersteuning niet minder wanneer je harder gaat rijden, maar je km-teller werkt wel? Mogelijk inderdaad de splitter, de centrifugaal regelaar of de kabel los. Je hebt nog een CX toch? leen die splitter anders effe, zo uitgesloten. Let op, er zijn verschillende verhoudingen splitters, maar je kan het hiermee wel uitsluiten. Geen moeilijke reparatie.
- Claxon: laten repareren bij de specialist. Gewoon een originele er weer in laten zetten. Niet moeilijk, niet zeldzaam.
- extern pompje: prima. Wees blij, het origineel is een onding.
Fix eerst eens de kleine dingen en ga ermee rijden, en laat die lekkage lekker wezen. Het is relatief veel werk om dat te doen, dus als je het laat doen ook een dure grap.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 25593
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Paul Z schreef:Ach ja, laten we eerlijk zijn: wie van ons is het nooit gebeurd: in een impuls een auto kopen die je gewoon wel lijkt te móeten kopen en daarna schrikken van zowel je eigen impuls als wat je allemaal hebt gemist bij de proefrit. Mij vaker dan ik op een hand kan tellen in ieder geval. Incasseren en door.
En vermoedelijk niemand van ons rijdt in oude Citroëns omdat het zo lekker economisch is…..
Ik wel hoor. De ami kost echt bijna niets. Geen WB, geen APK, verzekering all risk voor 250 euro.. Rijdt 1 op 18…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
https://drive.google.com/drive/folders/1J5M0jRs_OnDNcWM0FB3dSSNi70YA_B_G?usp=sharing
Hier de eerste foto’s. Mooi om te vergelijken. En niet zo mooi om te zien dat de rode CX een dikke rookpluim heeft.
Wie is de mooiste?
Gelet op de niet bekende onderhoudshistorie zou ik persoonlijk juist niet beginnen met het fixen van kleine dingen en er domweg mee gaan rijden. Ik zou de auto eerst laten beoordelen door een deskundige (en daarbij zeker naar de toestand van de distributieriem laten kijken) en van daaruit een plan met een begroting maken. Maar iedereen is anders, dat blijkt wel.
Totaal aantal Berichten: 9402
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Welke kleur is de pluim? Grijs of blauw?
Grijs is condens en blauw is olie.
Storend vind ik wel bij de rode dat de windgeleider onder de kinnebak vòòr het voorwiel niet de originele kleur heeft. Valt nu veel te veel op.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Grijs/wit kán condens zijn, maar ook iets ernstigers.
Totaal aantal Berichten: 25593
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
kilian schreef:Gelet op de niet bekende onderhoudshistorie zou ik persoonlijk juist niet beginnen met het fixen van kleine dingen en er domweg mee gaan rijden. Ik zou de auto eerst laten beoordelen door een deskundige (en daarbij zeker naar de toestand van de distributieriem laten kijken) en van daaruit een plan met een begroting maken. Maar iedereen is anders, dat blijkt wel.
Het is een injectie dus die heeft een ketting.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 25593
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Ik vind de rode mooier maar zou die spooiler erafhalen. Die pluim is denk ik condens.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Mijn garage heeft pas midden januari ruimte in de planning dus tot die tijd doe ik wat ik kan en in ieder geval de olie in blok en versnellingsbak in de gaten houden en bijvullen.
Die windvangers onder voor het voorwiel zijn bij mijn oude gewoon vies en zwart en volgens mij zit daar aluminium onder, en ik dacht niet de kleur van de auto. Ook had de oude aan de achterkant onder geen plaatwerk en de nieuwe heeft dat wel.
Daar hebben we het ook wel eens over gehad op dit forum, hoe willekeurig de ene CX dat wel heeft en de andere niet.
Over goedkope auto’s mijn eerste was een gratis Amy, tot het achterspatbord ineens, in een bocht haaks op de carrosserie stond en hij naar de sloop moest. De tweede was een gratis GS break, met dat fijne luchtgekoelde boxerblok voorin, jaren zonder kosten mee gereden.
Dit lijkt wel dezelfde auto: https://www.youtube.com/watch?v=0YRj5abydV4
Ja leuk, dat is hem, ik herken hem aan de lelijke boxen in de hoedeplank.
En weet iemand wat het groene lampje in de middenconsole achter het knopje van de airco, moet doen. Het gaat zo’n beetje aan als ik de blazer van de verwarming aan, of op stand twee zet. Een soort stroomverbruik meter?
Waar heeft Citroen de klok in het dashboard gelaten? Er zit nu een digitaal klokje onder rechts zonder verlichting.
De snelheidsmeter klopt heel goed maar het lijntje in het midden is zo dun dat het nauwelijks te zien is.
En rechts op de middenconsole in het rondje waar aansluiting voor telefoonlader zit, zit ook een accu spanningsaanduiding in kleine maar heldere groene lettertjes, daar ben ik wel blij mee.
De elektrische raamknopjes in de deur zijn dus niet werkend omdat de panelen uit een type twee komen.
Ook het groene lampje op de linker voordeur snap ik nog niet ik meen te weten dat het iets met de centrale vergrendeling heeft te maken?
Ook het veranderen van de deur openmaak klinkjes van een rondje( bij mijn oude), naar een staafje is gewoon een slechte keus geweest van Citroen.
De kleine antenne op de achterruit vind ik niet mooi, het schijnt met een of ander elektronisch effect met een moeilijke naam door het glas heen te werken. Iets voor later maar als het kan gaat die er af en wordt de oude antenne aangesloten.
De spoiler zou ik er wel af willen halen maar dat is voor de toekomst.
Totaal aantal Berichten: 117
Geregistreerd: 19-03-2021
- GS/GSA club C-matic
- ID/DS super
- CX 25 prestige automatic
Het digitale klokje is het originele klokje voor dit jaartal. Het groene lampje op het linker voor portier gaat branden gedurende een 5 tal seconden wanneer je de wagen op slot doet en volledige centrale vergrendeling meewerkt, alles op slot is. De vele olie onderaan de wagen komt die niet van het stuurhuis? Ik lees stofhoes bij stuurhuis dicht niet af, deze hoeft niet af te dichten, daar mag geen olie komen. Ik vind het verder wel een zeer geslaagde CX voor die prijs.