Electroprobleem Xsara picasso
Roger-picasso
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 11

Gepost: 01 december 2024 12:49 AM

Ik heb een probleem met electra van mijne Picasso. Ik heb al een tijdje last van enkele mankementen in het electrisch circuit. Het is begonnen met een wispelturige aanjager van de verwarming/airco, die valt tijdens het rijden soms plotseling uit en ook weer aan, en enkele weken geleden heeft ook plotseling de radio het begeven en vandaag is ook deels de verlichting van het bedieningspaneel van de verwarming/airco uitgevallen, namelijk bij alle toetsen maar niet die vh digitaal scherm want dat werk wel gewoon.  Wat er juist mis is weet ik niet, maar dat het iets met de electronica te maken heeft lijkt me logisch en vrijwel zeker. Is er iemand die dit probleem herkend of weet waar het probleem zich situeert, bedankt voor het meedenken

Profiel  

H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5380

Gepost: 01 december 2024 08:29 PM
  [ # 1 ]

Ik heb eens een soortgelijk probleem gehad met een dynamo die op z’n eind was.
Een kort piepje en een te korte melding op het dashboard maakte het wel moeilijk.
Het waren zeer korte onderbrekingen.
De garage vermoedde de dynamo en heeft deze vervangen.
Probleem is daarna niet meer teruggekomen.

Mogelijk worden verbruikers als eerste uitgeschakeld bij spanningsval.

Hoeveel km’s heeft jouw Picasso gereden? Bij ons was het geloof ik rond de 180000 begonnen.

Succes met het opsporen!

Profiel  

Roger-picasso
< 100 berichten
Rank

Gepost: 01 december 2024 11:11 PM
  [ # 2 ]
H@ns schreef:

Ik heb eens een soortgelijk probleem gehad met een dynamo die op z’n eind was.
Een kort piepje en een te korte melding op het dashboard maakte het wel moeilijk.
Het waren zeer korte onderbrekingen.
De garage vermoedde de dynamo en heeft deze vervangen.
Probleem is daarna niet meer teruggekomen.

Mogelijk worden verbruikers als eerste uitgeschakeld bij spanningsval.

Hoeveel km’s heeft jouw Picasso gereden? Bij ons was het geloof ik rond de 180000 begonnen.

Succes met het opsporen!

De mijne heeft nu 147000 gelopen. Ik hoor nergens een biesje of lees nergens een melding en buiten de aanjager zijn de andere uitvallen blijkbaar permanent, en ik vind het raar dat enkel de bedieningsknoppen hun verlichting is uitgevallen en niet de verlichting van het display, en als je de knoppen bediend werken ze ook gewoon en geeft dat ook aan op het display

Profiel  

H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5380

Gepost: 01 december 2024 11:27 PM
  [ # 3 ]

okee, dat klinkt wel anders…
Welke motor en welk bouwjaar heeft ie?
Ik denk dat een dealer met de juiste uitleesapparatuur er wel iets over kan zeggen…
De verlichting van de knoppen kan natuurlijk ook een doorgebrand lampje zijn, maar als ze allemaal tegelijk uitvallen is dat wel ongebruikelijk…

Profiel  

Roger-picasso
< 100 berichten
Rank

Gepost: 07 december 2024 01:08 PM
  [ # 4 ]

Een 1600 benzine 115 pk, bouwjaar 2007

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook