Totaal aantal Berichten: 27923
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ik weet niet alle details van een 85er serie 1 uit m’n hoofd, maar het zou me niets verbazen als die spoiler er bij een 25 IE vanuit de fabriek erop geleverd werd.
Nu is de auto overgespoten dus je weet niet wat je eronder tegen komt. Maar origineel heeft een spoiler speciale bevestgingsnokjes op de achterklep zitten. Wil je die eraf hebben zal de klep opnieuw gespoten moeten worden.
Ook al zitten ze er niet weet je niet hoe het zwarte vlak gesloten is en of dat correct is, daarnaast kan je ook beschadigingen op de lak hebben van vuil etc waar de spoiler zit.
Wat is er eigenlijk mis met je “oude” auto dat je deze heb gekocht?
Zover ik begrijp is het nagenoeg dezelfde auto, een CX 25 IE Pallas Automatique?
Ik noem alleen even wat er niet goed is.
Qua roest is hij goed maar plekjes beginnen te komen,onderkant rechterportieren,linkerportieren zijn er ooit nieuw ingekomen. Voorspatborden onderaan vlakbij de voordeuren is geroest maar behandeld dus roes niet verder. Buiten staan is nu niet slim voor deze auto.
Met storm komt er water boven langs de deurrubber naar binnen.
Beetje olielek maar is 2 druppels per maand.
Staat een beetje te schudden als je stilstaat in drive. Le Garage in Wassenaar vond dit geen probleem.
Centrale vergrendeling doet wat hij wil, best leuk hoor.
Slot in rechterdeur is zo gammel dat ik hem niet meer op slot doe.
En natuurlijk is er met alle deurpanelen wel iets mis.
En ik denk nog wel meer kleinigheidjes.
Kreukeltje in rechtervoorspatbord.
Vervelende puntdeuk voor in motorkap.
Nogal tochtig op de autobaan.
Hij is drie jaar geleden door “Le Garage” nagekeken en voor 2000 euro is er van alles aan gedaan en is hij technisch goedgekeurd. Voornaamste was toen de achterremmen en de spanningsregelaar. En nog wat kleine dingen. Zij zeiden dat de auto goed in de roestbeschermers zat en een groot deel van zijn leven in goede handen moet zijn geweest. Toen heb ik dus wel een technische keuring laten doen voor de aankoop.
De auto is dus heel goed maar ik had genoeg van al die kleine dingen en kan hem, qua zelf doen, toch niet aan.
Hij gaat nu verkocht worden. Ik heb hem drie jaar geleden gekocht voor 4500 en er dus meteen 2000 in gestoken. Hij mag nu weg voor rond de 5500.
Oh ja de kilometerteller wijkt af maar dat noem ik Franse charme.
Ja en eigenlijk rijdt hij lekkerder dan mijn nieuwe.
Totaal aantal Berichten: 27923
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Als je alleen na aanschaf 2k heb afgetikt en er daarna niets meer aan heb gedaan dan mag je er tevreden zijn, of je heb er echt bijna niets mee gereden dan is het wel begrijpelijk.
Onderhoud is naar mijn idee het sleutelwoord, een CX waar geen onderhoud aan wordt gedaan kan een hele vervelende auto worden waar opeens van alles tegelijk aan mis is.
Ik hou de vloeistoffen in de gaten. En de deurscharnieren en panelen, de bandenspanning. Maar wat doe je nog meer aan onderhoud? En in het begin zijn er in de besturing wat spelingen weggehaald en is de boel uitgelijnd. Ook het hogedruksysteem en de remmen zijn gedaan, maar als dat eenmaal goed is dan heb je er toch geen omkijken naar? En ja die nieuwe spanningsverdeler heeft heel veel uitgemaakt, dat was een initiatief van “Le Garage”. Helaas doen die alleen nog klassieke 2CV’s.
Bij mijn oude CX gingen trouwens wel wat dingen vanzelf over in het gebruik. De hele elektriek in de cockpit werd steeds beter. Gas en rempedaal werden soepeler, dat is ook gewenning denk ik. Het schakelen werd ook beter mettertijd.
Ik rij nog geen 4000 per jaar. Ik ga het nog even nakijken met de kilometerstanden , het zal eerder minder dan meer zijn.
Ik denk altijd dat iedereen hier zelf sleutelt? En dan kom je toch niet snel aan die 2000 euro ? Ik heb het laten doen dus dan ben je er zo.
Totaal aantal Berichten: 141
Geregistreerd: 27-10-2012
- Traction Avant 11 BL 1953
- CX 25tri automatic serie2 break
- C5 break
Kijk eens bij Civer in Voorschoten, word door Le Garage aanbevolen als opvolger.
Klopt daar ben ik door Le Garage naar verwezen en inmiddels klant.
Dit is ook een mooie ( zie link), hoewel ik eigenlijk de CX mooier en beter als ontwerp vind. De SM vind ik er wat moeizaam uitzien bij dat achterraam , hij heeft niet dat vanzelfsprekende bijna natuurlijke van de lijnen van de CX. En wie maakt er nou een bolle achterruit, schande!
Totaal aantal Berichten: 27923
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Eigenlijk zie ik vooral een opgepoetste SM waar van alles aan mankeert.
Om in de buurt te komen van een topper mag je het aankoopbedrag minimaal verdubbelen
Zie je! Was ik er weer bijna ingetrapt.
Totaal aantal Berichten: 10305
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 27923
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Bij Aaldering heb ik overigens nog nooit een Citroën te koop zien staan die helemaal correct was, bij de andere merken kan ik niet alle details inschatten, maar dat kan je zelf wel invullen
Lijkt het jullie redelijk als ik mijn oude CX voor 7000 euro te koop zet. En of is er belangstelling bij een van de clubleden?
Beste Peter-Paul,
ik krijg het gevoel dat je niet zo goed weet wat je wil, of wat je moet doen.
Dat is niet zo erg hoor: er zijn heel veel mensen met wisselende plannen en wensen. Maar dit topic gaat in een paar pagina’s echt werkelijk waar alle kanten op.
Je vraagt advies over de rode CX: wel of niet kopen, wat kan er aan mankeren etc., zonder veel informatie te geven. De enige foto’s die er zijn worden door een ander forumlid aangedragen en komen van een advertentie.
Nu gaat het ineens toch over je andere CX, mag die twee dagen terug weg voor 5500 en daar wil je nu 7000 voor vragen. Wederom, zonder informatie waar wij op kunnen beoordelen of dit redelijk is. Ik zie hier geen foto’s. En hoe zouden wij moeten weten of er belangstelling is bij de (CX club?) clubleden?
De rode zit (in ieder geval op de foto’s) prachtig in de lak, dat mag gezegd worden. Ik krijg echter niet het idee dat je er helemaal blij mee bent. Tevens wil je in eerdere berichten te koop ongedaan maken. Verder schrijf je dat je andere CX eigenlijk lekkerder rijdt.
Mensen hier kunnen je prima advies geven over de kleinere of grotere problemen bij een CX.
Doe wat met dat advies.
Bedenk even wat je wil.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Klopt helemaal wat je zegt en deels zit de oorzaak van mijn gedrag in mijn gezondheid maar dat is privé. De commentaren op dit forum hebben mij heel erg goed geholpen en daarom wil ik hier eerlijk over zijn.
De auto is nu, via via, aan een koper aangeboden voor 7000 euro. Waarom? Omdat mijn eerste paniek over is en ik alles bij elkaar de auto dat waard vind ook als ik rondkijk op internet. De koper is bekend met de CX en knapt ze zelf op en ik ben overal duidelijk over dus ik denk dat we er wel uitkomen. Gaat wel een paar weken duren i.v.m. vakantie maar de auto staat droog dus dat is geen probleem.
Nogmaals jullie allemaal bedankt voor de morele en technische ondersteuning.
Ik kreeg de advertentie niet geplaatst op de plek waar het hoort. Het proces eindigde met de tekst: door op de rode knop “titel” te drukken wordt de advertentie geplaatst.
Helaas kon ik die knop niet vinden.
De koper die ik in de vorige bijdrage noemde dacht dat het om een DS ging dus dat ging niet door.
Contactgegevens: Peter-Paul Heurkens tel. 071-5124557 Kanaalweg 87 Leiden. .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)
TE KOOP:
Citroen CX 2.4 IE Pallas automaat.
kenteken 24-XK-HN bouwjaar 1981.
Kleur licht bruin.
Bekleding is beige ribstof in goede staat.
Hij rijdt en stuurt goed.
Banden zijn goed.
Vloerbedekking is in goede staat.
Achterruitverwarming, lampjes interieur en kofferbak doen het.
Verwarming doet het.
Qua roest is hij goed maar plekjes beginnen te komen, onderkant rechterportieren,de linkerportieren zijn goed want die zijn er ooit nieuw ingekomen. Voorspatborden onderaan vlakbij de voordeuren is geroest maar behandeld dus roest niet verder.
De onderkant is helemaal roestvrij.
Met storm komt er water boven langs de deurrubber naar binnen.
Er liggen 2 druppels olie per maand onder het motorblok.
Staat een beetje te schudden als je stilstaat in drive. Le Garage in Wassenaar vond dit geen probleem.
Schakelt boterzacht en het inschakelen naar drive of achteruit geeft geen schok.
Centrale vergrendeling doet wat hij wil.
Slot in linkerdeur is niet goed. Heb er een slotje bij.
Er is met alle deurpanelen wel iets mis,maar ze zijn niet echt krom.
Kilometerteller wijkt af.
Kreukeltje in rechtervoorspatbord.
Vervelende puntdeuk voor in motorkap.
Koplampen zit roest in voorste deel van reflector, geen afkeurpunt.
Bij storm komt er soms wat water boven bij de rechterachterdeur naar binnen.
Hij is drie jaar geleden door “Le Garage” helemaal nagekeken en voor 2000 euro is er van alles aan gedaan. Voornaamste was toen de achterremmen en de spanningsregelaar en een nieuwe accu. En nog wat kleine dingen. Zij zeiden dat de auto goed in de roestbeschermers zat en een groot deel van zijn leven in goede handen moet zijn geweest. Ik heb toen een technische keuring laten doen voor de aankoop.Rekeningen erbij.
Nu in onderhoud bij Civer in Voorschoten.
Hij moet weg omdat ik een andere CX heb gekocht omdat ik deze niet aan kan qua reparaties.
De vraagprijs is 5750 euro.
De foto’s zijn hier te vinden:
https://drive.google.com/drive/folders/1tgi4M6R8skC04UERJu61ctdR3ulkIcsg?usp=drive_link
Ik heb ondertussen bij mijn nieuwe CX de olie in de automaatbak nagekeken en die is heel mooi helder schoon, een kwart liter bijgevuld maar geen verschil te merken. Een vriend van een vriend die vroeger versnellingsbakken deed zei dat hij waarschijnlijk een keer gespoeld is en dat is volgens deze zeer ervaren monteur meestal niet goed. Allerlei vuil wordt wel losgemaakt door de spoelmiddelen maar vervolgens krijg je dat vuil er nooit helemaal goed uit, Dit gaat zich dan op allerlei plekken ophopen en dat veroorzaakt problemen waaronder bonkig inschakelen en schakelen. Niks aan te doen en rustig mee doorrijden.
Verder gaat de temperatuur snel oplopen als je met koude motor gaat rijden, het rode lampje van te heet gaat aan en het temp. metertje gaat snel omhoog. En het lampje dat je moet stoppen gaat branden en het lampje van de stroom/spanning gaat branden. Als ik dan even stop met draaiende motor zakt de temperatuur snel en dan kun je probleemloos verder rijden, ook het stroomlampje gaat dan weer uit. Zit er een kapotte temperatuurmeter in of een luchtbel in het koelsysteem? Heb koelvloeistof bijgevuld maar geen verschil. Misschien nieuwigheid, of zo’n probleem wat vanzelf verdwijnt als er wat meer met de auto gereden wordt?
Ik heb ondertussen in dit forum gelezen over die splitter en ik denk dat ik het lekker bij garage Civer laat doen, hij heeft vast ook een juiste vervanger liggen of kabels of wat ze ook tegenkomen. Dit ga ik niet zelf op de stoep zitten doen.