De TS BXSport woont in België.
Daar is geen Nederlandse houderschapsbelasting met schorsing maar een systeem met inverkeerstelling en verkeersbelasting.
Die inverkeerstelling betaal je elke keer als je een kenteken op je naam zet, d.w.z. als je een vervoermiddel in het verkeer wil opnemen, ( niet zoals in Nederland eenmalig !) en de jaarlijkse verkeersbelasting gebaseerd op je CO etc. Althans in Vlaanderen, waar de TS woont. Daarnaast gelden er voor “bedrijfsauto’s” andere regels ( de TS is ZZP’er volgens Nederlandse maat), maar ik denk niet dat hij deze nog “op de zaak heeft staan” ( want fiscaal wordt je dubbel gepakt met een bedrijfsauto in België als je niet elektrisch rijdt ) , en die regels veranderen ook nog wel eens. Voor Brussel en Wallonie gelden overigens nog de “oude” systemen gebaseerd op de fiscale PK’s en het motorvermogen.
In Belgie kun je een “oude” auto gewoon in een schuur zetten, kost je niks, geen verplichtingen als je de plaat inlevert.
Voor alle Nederlanders die de buitenlandse situaties niet kennen.
Nieuwere onderdelen gebruiken lijkt aan een kant wel logisch, maar met alle nieuwere onderdelen in een auto met minder kilometers gaan rijden lijkt me toch een betere keuze. Als er dan wat nodig is dan kun je dat eerst nakijken en dan monteren.
To err is human, not to err is divine.
Totaal aantal Berichten: 2474
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Wat een mooi relaas @citroesmgz ik ben zelfstandige in bijberoep… (ZZPer ? in nederland) maar kan de verkeersbelasting 1300 per jaar voor 80 of 75 % inbrengen ook de aankoop als eenmanszaak van een nieuwe c6 kan ik verdelen over een aantal jaar en daar ook een lening daarvoor aangaan moest dat nodig zijn…. nu nog…. wat de nieuwe regeringen 3 hier gaan doen weten we nog niet…
Wat ik hier in belgië ga doen, en miss doen jullie in NL dat ook een achterpoort zoeken… in Wallonië (ook belgië )wordt je niet afgekeurd als je een te hoge uitstoot hebt.
Het wordt wel gemeld op je kaart maar je mag blijven rijden als je de wagen niet verkoopt. In tegenstelling tot Vlaanderen daar wordt ie wel afgekeurd en moet je een nieuwe roetfilter laten steken.
Mijn partner is van Ieper dus we rijden 15 km lager en laten daar de wagens in Wallonië keuren en opgelost tot nader order .... raar land belgie
maar toch stilletjes op zoek naar een andere c6 momenteel dan heb ik een grote hoeveelheid aan vervangstukken…
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!
Totaal aantal Berichten: 10297
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Ligt Ieper in Wallonië?
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 1283
Geregistreerd: 30-04-2006
- 2CV 2cv6 special
Nee, maar het Waals gewest ligt er vlak onder. Je mag als je in het vlaamse deel woont wel je auto in het waalse deel laten keuren. Daar zit het kromme in de Belgische wet en regelgeving, Eigenlijk zijn Walonie en Vlaanderen 2 landen (deels) ineen
*2cv6 special 1986, GS club 1975, Renault R4TL Savane 1990*
Totaal aantal Berichten: 10297
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
En dan hebben we ook nog het Duitstalig gebied en Brussel…..
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.