7 van de 10
« Eerste  < Vorige 5 6 7 8 9 Volgende >  Laatste »
   
citroen CX te mooi om waar te zijn?
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10297
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 16 december 2024 10:31 AM
  [ # 91 ]

Nou, Waterman is toch echt geen alfa!

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
JW
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2315
Geregistreerd: 18-12-2004

- C5 Aircross-Hybride
Gepost: 16 december 2024 02:03 PM
  [ # 92 ]

Hoe kom je op die gedachte Laughing

Dan zou ik mezelf daar ook toe moeten rekenen, ik schreef immers “Wij….”

Groet,
JW

GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor Idea

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6487
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Gepost: 16 december 2024 02:40 PM
  [ # 93 ]

Interessant topic dit. De rode CX ziet er mooi uit op de foto’s in de Google link. Op een Pallas “horen” wel strips, die mis ik wel een beetje. Bij een late type 1 oogt het wat ‘bloot’ maar smaken verschillen (en dat is prima).

Verder gaat de temperatuur snel oplopen als je met koude motor gaat rijden, het rode lampje van te heet gaat aan en het temp. metertje gaat snel omhoog. En het lampje dat je moet stoppen gaat branden en het lampje van de stroom/spanning gaat branden. Als ik dan even stop met draaiende motor zakt de temperatuur snel en dan kun je probleemloos verder rijden, ook het stroomlampje gaat dan weer uit. Zit er een kapotte temperatuurmeter in of een luchtbel in het koelsysteem? Heb koelvloeistof bijgevuld maar geen verschil. Misschien nieuwigheid, of zo’n probleem wat vanzelf verdwijnt als er wat meer met de auto gereden wordt?

Kapotte sensor: kan. Draaien je koelfans wel zoals het hoort? Luchtbel: kan. Bijvullen zal niet zoveel oplossen als je niet ook/eerst ontlucht lijkt me. Het brandende STOP-lampje zal vast verband houden met de te hoge temperatuur. Ik zou zeker niet zomaar aannemen dat het vanzelf wel overgaat omdat het lampje na verloop van tijd weer uit is gegaan. Electronica en CX is een vrij onzekere combinatie. Nooit alleen op een metertje of niet-brandend lampje afgaan.

Als je met je eerste CX nog maar 2000 km hebt gereden dan is je CX-ervaring eigenlijk nihil. Hopelijk ga je langer genieten van je nieuwe CX. CX-rijden is ook een kwestie van de lange adem. Je zúlt teleurgesteld worden. Er gaat áltijd wel weer iets kapot. En er gebeurt áltijd iets anders dan waar je op gerekend had. Maar dat herken je vast wel van andere klassieke auto’s. Zó uniek is een CX ook weer niet. Wink

 

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”

Profiel  
 
Peter-Paul
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 97
Geregistreerd: 07-03-2021

Gepost: 17 december 2024 12:40 AM
  [ # 94 ]

Ik denk dat ik het zekere voor het onzekere ga nemen en de auto door de garage helemaal na laat lopen.

Iets anders is dat ik geen passend sleuteltje voor de achterbak heb. De vorige eigenaar zegt dat alles wat hij had aan sleutels erbij zit maar daarvan past er geen een, ook niet met wat gerommel. Hij gaat wel open met de centrale vergrendeling maar dat vertrouw ik niet. Ligt er een berg sleuteltjes op bij de garage van de club en kan dat lukken door er domweg 50 te proberen?

Ik lees hierboven over de strips op de zijkanten. Die wil ik er misschien toch op zetten. Ik vind de auto er wat slanker en eleganter van worden. Hoe zitten die bevestigd? En misschien ook de knipperlichtjes opzij op de voorspatborden, die lampjes heb ik er los bij, en de gaatjes zitten nu dicht met een rubbertje.

En heel erg klote ik heb op het dak langs de hele rand aan de bestuurderskant, net na de scherpe knik van verticaal naar horizontaal, dus bovenop het dak, 5 kleine butsen ontdekt over een lengte van 75 cm, bij goed licht zie je ze en ik begrijp niet hoe dit, voor het spuiten van de auto, niet gezien is. Ik ga nog proberen hier een foto van te maken. Dit ga ik op langere termijn wel laten herstellen waarschijnlijk samen met de spoiler die ik er uiteindelijk toch af wil hebben, en dan kan dat deel ook strak gemaakt en gespoten worden. Ik weet het smaken verschillen maar de elegantie van de auto vind ik belangrijk bij deze auto’s.
Zoals jullie merken beginnen de auto en ik naar elkaar toe te groeien en we gaan nog veel jaren plezier hebben met dit prachtig stukje rijdende kunst.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27922
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 17 december 2024 02:18 PM
  [ # 95 ]

Volgens mij zijn er vanuit de fabriek uit nooit knipperlichten op een serie 1 geleverd.
In landen waar dit verplicht was werd het er door de dealer opgezet, soms op nogal een lompe manier of plek.

Geen idee of er al bedrading ligt, maar daar moet je dus over nadenken.
Een gat boren in het plaatwerk is naar mijn idee vragen om problemen, als er niet direct problemen zijn kan je door de jaren nog pech hebben en roest op krijgen, of aan de binnenkant van het scherm wat je dus niet zomaar ziet.

Serie 2 is een ander verhaal, daar zijn er knipperlichten vanaf een bepaald bouwjaar vanuit de fabriek geleverd, dan zitten ze ook allemaal op dezelfde plek. Een vroege serie 2 had ze ook nog niet.

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9402
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 17 december 2024 02:26 PM
  [ # 96 ]
Arjan Verkade schreef:

In landen waar dit verplicht was werd het er door de dealer opgezet, soms op nogal een lompe manier of plek.

Bij montage van een trekhaak was het destijds ook in NL verplicht, net als de montage van een rechter buitenspiegel.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Peter-Paul
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 97
Geregistreerd: 07-03-2021

Gepost: 17 december 2024 06:14 PM
  [ # 97 ]

Er zit een gaatje, in het spatbord, waar dat knipperlichtje heeft gezeten. Er zit nu een rubber dopje in. Ik heb de lampjes erbij en zo’n grijs rubberen onderplaatje. Dat onderplaatje wil ik dan in zwart hebben, en als dat niet bestaat eens kijken wat er met 3D printen gemaakt kan worden.
Maar dit zijn de leuke mooimaakdingen en daar ben ik voorlopig nog niet aan toe.
Ik zie wel steeds meer dingen die wijzen op een niet zo mooie restauratie. Nu zag ik dat bij de luchtgaten aan de zijkant ,achter binnen, de bekleding niet helemaal past en lelijk is afgesneden. Zo zie je maar er komt heel wat kijken bij een restauratie.
Nou wil ik wel bekennen dat ik ook bij Hans Horsten in Amersfoort ben geweest om eventueel zijn CX te kopen en daar ga je echt van kwijlen zo mooi als die is, en volledig origineel met de oude lak! Wauw wat mooi!

Profiel  
 
PeuCitro
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 105
Geregistreerd: 17-01-2014

- BX 19 TZD AUTOMATIC
Gepost: 17 december 2024 06:28 PM
  [ # 98 ]

Dat probleem met de temperatuur zou mogelijk een hangende thermostaat kunnen zijn, dwz gaat langzaam open,in het begin precies zoals je het omschrijft, na een tijdje ook tijdens het rijden alle hitte blijft in de motor, de koelvin gaat als een malle draaien en het expansievat blijft koel en dan poef.

Profiel  
 
Peter-Paul
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 97
Geregistreerd: 07-03-2021

Gepost: 17 december 2024 06:50 PM
  [ # 99 ]

Als ik de eerste 10 minuten rustig rij doet het probleem met de temperatuur zich niet voor.

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10297
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 17 december 2024 06:52 PM
  [ # 100 ]

Dat kan wel waar zijn, maar een snel oplopende temperatuur tot in het rood en lampje aan klopt niet. Ik zou beginnen met op de goede manier ontluchten.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4892
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 17 december 2024 07:24 PM
  [ # 101 ]

Die auto is toch gewoon een keer gespoten, niet gerestaureerd, of heb ik iets gemist?

…en hoe moeten wij weten welke auto Hans uit Amersfoort heeft?

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
PeuCitro
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 105
Geregistreerd: 17-01-2014

- BX 19 TZD AUTOMATIC
Gepost: 17 december 2024 09:12 PM
  [ # 102 ]
Peter-Paul schreef:

Als ik de eerste 10 minuten rustig rij doet het probleem met de temperatuur zich niet voor.

Ik kan niet meer in de vorige reactie wijzigen, het kan ook te maken hebben met een brakke waterpomp dit is niet gerelateerd aan citroen, ook opel mecedes furd mazda hebben dit fenomeen na tig jaren. Tjonge hoe oud is die bak?


Profiel  
 
Peter-Paul
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 97
Geregistreerd: 07-03-2021

Gepost: 18 december 2024 12:11 AM
  [ # 103 ]

Hier een link naar de tweeling cx-en. De mooiste is van Hans Horten, als ik zijn naam nog goed heb, hij is lid of lid geweest van volgens mij deze cx club en heeft veel georganiseerd voor de club. Zijn auto heeft even te koop gestaan maar nadat ik besloot hem niet te kopen hebben we even gemaild en hij gaat hem lekker houden. Ik ging ervan uit dat jullie hem kennen.

  https://drive.google.com/drive/folders/1e5abqh3LZUHVtoA6tSFzRmJR5MpNj65d?usp=drive_link

En zoals gezegd: wauw die auto, een tijdcapsule, ik was er helemaal kapot van maar had niet genoeg geld, het knaagt nog een beetje. Maar zoals al eerder gezegd: keuzes.

Profiel  
 
Peter-Paul
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 97
Geregistreerd: 07-03-2021

Gepost: 18 december 2024 12:56 AM
  [ # 104 ]

Wat betreft de koeling en het rode waarschuwingslampjes dit doet zich niet meer voor. Ook het spanningstekort lampje gaat niet meer aan. De accu zit netjes op 12 volt.
Ik ga toch ontluchten en hou het in de gaten.
Of het een hangende thermostaat is ga ik proberen te bekijken. Hetzelfde met de waterpomp. Het expansievat wordt wel heet en bij het opendraaien laat hij druk af. Het wordt al een flinke lijst met checkpunten die straks meegaat naar de garage. Ik probeer zelf wat dingen op te lossen en de rest laat ik doen.

Ik weet dat de auto in 2018, door Tres Beaux, aan ene Gert-Jan verkocht is. Vele jaren daarvoor is hij door Tres Beaux gespoten en aan de techniek is toen niets gedaan. De auto heeft, na het spuiten, vele jaren bij Tres Beaux in de opslag gestaan. Iemand heeft er ooit de deurpanelen en de leren stoelen van een type 2 in gezet. En het lijkt er op dat de hemel ooit opnieuw bekleed is maar daar zitten wat foutjes in. Zoals ik al beschreef de bekleding die niet goed past bij die ventilatiespleten achterin. En de binnenverlichting op het plafond lijkt alleen vast te zitten aan de bekleding maar niet aan het metalen dak daarboven. Hij hangt daarom erg. Ik kan die lichtunit zo’n centimeter of 4 naar boven duwen. Met de verlichting in de achterbak en met de achterruitverwarming is het ook niet helemaal gelukt, slecht aangelegde bedrading en ze doen het niet.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25593
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 18 december 2024 08:29 AM
  [ # 105 ]

Ga niet zomaar aan de thermostaat werken als je de nukken van een cx niet kent…..

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
 
7 van de 10
« Eerste  < Vorige 5 6 7 8 9 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook