Onze C5 2.0i automaat uit 2005 wil niet meer starten. De startmotor draait, er is benzine druk.
Ik heb een (duitstalige) Diagbox/Lexia aangesloten.
Die geeft voor de injectie computer fout P1621 met de volgende text:
- Vorübergehende Fehler, Systemanomalie Sicherheit
- Kreis offen. Bedingung für Wechsel in den geschlossener Kreis nicht erfüllt.
vertaald ongeveer:
- tijdelijke fout, systeem anomalie veiligheid
- Circuit open. Voorwaarde voor wissel naar gesloten circuit niet vervuld
weet iemand misschien wat de oorzaak voor deze fout is en hoe men dat “repareren” kann?
Totaal aantal Berichten: 10297
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Heb je al eens gekeken of het lukt na de fout wissen?
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Ik kan de fout wel wissen.
Maar na een keer kontakt uit/aan is de fout terug (en de motor start nog steeds niet).
Wijst in de richting van, dat de startblokkering niet vrijgeeft. Je kunt, denk ik, met Lexia/Diagbox onder parameters de data op roepen in BSI en ECU en vergelijken met wat het moet zijn. Ik heb zelf geen Lexia/Diagbox en weet dus niet wat er allemaal kan.
Accu voldoende geladen ?
Bedankt voor je antwoord. Alles wat ik tot nu toe gevonden lijkt inderdaad in richting startblokkering te wijzen.
Een eenduidige parameter waarde daarvoor kan ik echter in de Lexia niet vinden. Voor leken/hobbyisten is dat programma niet geweldig overzichtelijk.
Ik zat nog aan een kapotte distributie riem te denken, maar de voorste nokken as draait netjes, dus dat zal het wel niet zijn.
En als je het volledige programma Parameters oproept, valt er dan iets op door een afwijking en wat niet logisch is ?
Overigens meen ik te weten dat er ook nog COM 2000 tussen zit. Zou in parameters zichtbaar moeten zijn.
En wat niet uit te sluiten is, dat de fout inderdaad in de motor ECU zit.