10 van de 16
« Eerste  < Vorige 8 9 10 11 12 Volgende >  Laatste »
   
citroen CX te mooi om waar te zijn?
klever33
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 489
Geregistreerd: 13-12-2019

Gepost: 21 december 2024 07:04 PM
  [ # 136 ]

Zand in de man, wijsheid in de kan. Helaas…...

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 22 december 2024 07:00 PM
  [ # 137 ]
Frans 007 schreef:

Heerlijk Heerlijk Heerlijk dat doem denken!
Ik heb nog nooit een gebroken handremkabel gehad of zo iets.
Ik hou ook geen rekening met een meteoriet die op de motorkap/ achterklep valt als ik eronder sta.
Heerlijk Heerlijk Heerlijk.
Groet.

1 voordeel, de handrem van een cx is zo betrouwbaar!!!
Daar hoef je niet over te twijfelen.

De handrem is net zo betrouwbaar als het weerbericht

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Peter-Paul
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 120
Geregistreerd: 07-03-2021

Gepost: 22 december 2024 07:21 PM
  [ # 138 ]

Bij het meten van de automaatbakolie sta ik naast de auto, en de auto staat met de voorwielen tegen een stoeprand. En als er iemand in de buurt is vraag ik die om even de rem ingedrukt te houden.

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10392
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 22 december 2024 07:33 PM
  [ # 139 ]

Staat de auto wel waterpas vlak voor een stoeprand?

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
klever33
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 489
Geregistreerd: 13-12-2019

Gepost: 22 december 2024 08:51 PM
  [ # 140 ]

Dergelijke dingen zijn niet nodig, omdat het oliepeil gemeten wordt in de P stand en niet in de D stand.

Profiel  
 
Peter-Paul
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 120
Geregistreerd: 07-03-2021

Gepost: 22 december 2024 09:22 PM
  [ # 141 ]

Heren ik denk dat ik de uitleg in de autovraagbaak verkeerd begrepen heb. Zie hier de tekst.

Voor de c-matic versnellingsbak pag.172 uit de autovraagbaak van P.H.Olving :
trek de handrem aan en blokkeer de voorwielen. Laat de motor stationair draaien en schakel de derde versnelling in. Beweeg de versnellingshendel om de elektrische klep van de koppelingsbediening te bekrachtigen. U moet hierbij het klikken horen. Herhaal deze handeling 10 maal. Controleer bij een draaiende motor het niveau met de hendel in P.

Nu ik het lees vraag ik mij af of ik deze versnellingsbak wel in mijn auto heb want hoe zou ik hem in de derde versnelling kunnen zetten? Dan heb ik dus de ZF automatische versnellingsbak en daarbij worden geen speciale handelingen opgegeven voor het meten van het oliepeil. Dus ga ik meten zonder al het gedoe.

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9453
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 22 december 2024 09:26 PM
  [ # 142 ]

Je gooit de automatische bak en de C-matic bak door elkaar.
De C-matic is eigenlijk een handbak, maar met koppelomvormer.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
klever33
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 489
Geregistreerd: 13-12-2019

Gepost: 22 december 2024 09:48 PM
  [ # 143 ]

Vanaf 7/1980 is er de ZF 3HP22 ingebouwd.

Meetprocedure als volgt:
Vlakke bodem
Versnellingsbak warm dwz. olietemperatuur ca. 60 graden
Motor in stationaire loop.
3 x alle versnellingen doorschakelen en vervolgens in de P stand.
Een minuut wachten en dan peilen.

Teveel olie veroorzaakt schuimvorming en luchtnesten en leidt tot niet vloeiend schakelen en lekkage.

 

Profiel  
 
András
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 118
Geregistreerd: 19-03-2021

- GS/GSA club C-matic
- ID/DS super
- CX 25 prestige automatic
Gepost: 23 december 2024 06:08 AM
  [ # 144 ]

Je gaat zelfs twee keer meten. Een keer met de olie koud, auto net gestart, hierbij staat de olie onderaan de peilstok tussen de dicht bij elkaarliggende merktekens. Een tweede keer met de olie warm en hierbij komt de olie niet boven het hoogste merkteken.

Profiel  
 
Peter-Paul
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 120
Geregistreerd: 07-03-2021

Gepost: 28 december 2024 03:35 PM
  [ # 145 ]

Ik heb een filmpje gemaakt met hoe het blok kantelt bij door de schakelingen heen gaan. Dus : park-achteruit-neutraal-vooruit. En weer terug. Je ziet het blok kantelen maar hoe erg is dit en veroorzaakt dit het bonkig schakelen? Als hij koud is is het minder heftig maar dit was dus bij warme motor en dat voel je echt wel in de auto. Vooral de achteruit doet het erg. Het bonkje als je remt op de motor en weer gas geeft, heeft dat dezelfde oorzaak? Dat kan ik natuurlijk niet filmen.
Het oliepeil heb ik gecontroleerd zoals hierboven beschreven en dat is goed.

https://drive.google.com/file/d/1-2ZUZpSlNzhDKX7EtSOPlvSHwYYN85SE/view?usp=sharing

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4926
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 28 december 2024 04:28 PM
  [ # 146 ]

Bovenste motorsteun, baksteun wellicht ook. Airco riem staat te los.

Kom een keer naar een technische dag van de cx club, krijg je alle gebreken keurig onleesbaar op een A4-tje gekrabbeld.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10392
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 28 december 2024 05:53 PM
  [ # 147 ]

Ik vind het niet opzienbarend. Maar ik heb nooit een cx automaat gehad.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Peter-Paul
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 120
Geregistreerd: 07-03-2021

Gepost: 28 december 2024 06:12 PM
  [ # 148 ]

9 januari heb ik een afspraak bij de garage en dan noem ik al deze dingen en vraag eerst eens een prijsopgaaf. Dan kijk ik wat ik zelf kan doen, wil doen. Ik wil in ieder geval het eerder genoemde nerveuze sturen bij hogere snelheden meteen laten repareren want dat is gewoon cx onwaardig. Daarvan werd hier al gezegd dat het de splitter en/of de “witte bol”(?) is. Dat weet de man bij Civer zeker ook en zij hebben een berg onderdelen voor de cx-en liggen, niet goedkoop maar dat zijn ze bij Tres Beaux ook niet en als het dan goed is ben ik weer blij dat ik rij.
Ik heb er nu een bak onder gezet om te zien hoeveel olie hij nu echt lekt. Bij mijn vorige cx heeft, toen nog “le garage”, aan de buitenkant van het blok kit aangebracht om de olielekkage tegen te gaan en dat helpt al drie jaar prima, maar ongeveer drie druppels per maand.
Is er nog steeds niemand die interesse heeft voor mijn oude cx? Hierboven ergens uitgebreid beschreven.
Wanneer is er weer een technische dag want ik wil mijn nieuwe donkerrode wel even laten zien?

Profiel  
 
klever33
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 489
Geregistreerd: 13-12-2019

Gepost: 28 december 2024 07:16 PM
  [ # 149 ]

Bonkerig schakelen van de automatische versnellingsbak en een bonkerig geluid in de aandrijflijn/motorophanging/uitlaat zijn twee verschillende oorzaken en hebben niets met elkaar te maken.

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6503
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Gepost: 28 december 2024 07:39 PM
  [ # 150 ]

keurig onleesbaar

haha

Klinkt voor mij ook als bovenste motorsteun. Is het rubber nog heel?

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)

Profiel  
 
 
10 van de 16
« Eerste  < Vorige 8 9 10 11 12 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook