Na een BX, een Xantia, 2x een XM en toen een tijdje geen Citroen, ben ik nu weer terug met een CX Athena uit 1982.
Met een lekkend (diravi) stuurhuis…
Waarvoor ik op zoek ben naar een gereviseerde. Ondertussen woon ik in Portugal, dus de leverancier kan overal in de EU zitten.
Ik kwam onder andere gebruikte (geteste) stuurhuizen tegen bij CX-Basis en gereviseerde bij Le Point Mécanique. Heeft iemand wellicht ervaring met hen?
Of zijn er andere partijen die betrouwbaar gereviseerde stuurhuizen leveren of stuurhuizen zelf reviseren?
Met dank en alvast een fijne jaarwisseling,
Groet,
Johan
https://www.citrolique.com/index.php/cx
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Quoten van het voorgaande bericht is niet toegestaan, zie ook nummer 10 van de forumregels.
Danks.
Die had ik ondertussen ook gevonden.
Ervaringen mee?
En nog de beste wensen,
Johan
Totaal aantal Berichten: 9358
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Ook de beste wensen!!!
Maar waarom een revisie….
Als er genoeg gebruikte zijn wie oké zijn
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Ik stel me zo voor dat een gereviseerde langer meegaat en dat de levensduur van een gebruikte sowieso onbekend is.
Ik neem aan dat je een lekkage hebt langs de stofhoezen ?
Kijk ook eens goed na of je “commando” onder het stuur nog dicht is ?
Ik zou geen tweedehands nemen, want die zijn ook al 40 jaar oud en in die 40 jaar zijn de dichtingen uitgehard of week geworden, en de zuiger toch iets ingesleten. Zelfs weinig kilometers zijn geen garantie dat er niet binnenkort lekkage optreed.
Natuurlijk kun je achter de stofkappen schoonmaken en dan door de keuring komen omdat de lekkage wel in de stofhoezen blijft hangen, maar dat is op de lange duur geen oplossing.
Een complete revisie houdt in dat je ook de zuiger vervangt en de bus waar de plunjer in beweegt. Als je bus en zuiger nog in goede staat zijn dan zou je die kunnen houden en alleen de afdichtingen en keerringen vervangen, maar dat zie je pas als je alles gedemonteerd hebt.
Het echte moeilijke aan een Diravi revisie is de revisie van de regelaar, daarbij moet je micrometer werk kunnen doen.
I zou zowel Citrolique en Le Point Mechanique vertrouwen voor een stuurhuis revisie, en geen enkel bedrijf vandaag de dag voor een plunjer revisie.
To err is human, not to err is divine.
Totaal aantal Berichten: 9437
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Er wordt een gereviseerd stuurhuis gezocht en geen commando.
In de laatste zit volgens mij ook nog een geperst bronzen filtertje, die zou je kunnen schoonmaken, ultrasoon of zoiets.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Citroensmgz schreef:Ik neem aan dat je een lekkage hebt langs de stofhoezen ?
Kijk ook eens goed na of je “commando” onder het stuur nog dicht is ?Ik zou geen tweedehands nemen, want die zijn ook al 40 jaar oud en in die 40 jaar zijn de dichtingen uitgehard of week geworden, en de zuiger toch iets ingesleten. Zelfs weinig kilometers zijn geen garantie dat er niet binnenkort lekkage optreed.
Natuurlijk kun je achter de stofkappen schoonmaken en dan door de keuring komen omdat de lekkage wel in de stofhoezen blijft hangen, maar dat is op de lange duur geen oplossing.Een complete revisie houdt in dat je ook de zuiger vervangt en de bus waar de plunjer in beweegt. Als je bus en zuiger nog in goede staat zijn dan zou je die kunnen houden en alleen de afdichtingen en keerringen vervangen, maar dat zie je pas als je alles gedemonteerd hebt.
Het echte moeilijke aan een Diravi revisie is de revisie van de regelaar, daarbij moet je micrometer werk kunnen doen.
I zou zowel Citrolique en Le Point Mechanique vertrouwen voor een stuurhuis revisie, en geen enkel bedrijf vandaag de dag voor een plunjer revisie.
Klopt, lekkage van de stofhoezen; ‘hogerop’ is het droog.
Keuring stelt hier niets voor: hij is met deze lekkage door de keuring gekomen een paar weken geleden, terwijl het er nog net niet uit spuit. Ik doe het met name omdat ik een goede auto wil hebben.
Dank voor dit uitgebreide antwoord.
Heb ik wat aan.
Johan