2 van de 2
 < Vorige 1 2

C5 2.0i automaat uit 2025 wil niet starten, foutcode P1621
jint nijman
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 26

Gepost: 06 januari 2025 10:00 PM
  [ # 16 ]

Jeroen, bedankt voor de reaktie.

Ik heb zoiets als een wegenwacht verzekering, naar huis laten slepen is geen probleem maar wel vervelend want dat kost altijd uren.

Het eerste probleem, niet willen starten, was eerst zeer reproduceerbaar. Dat heeft zich dus zelf opgelost waarom dan ook.
Nu klopt er dus iets niet met het emissiesysteem. Wat precies is me niet duidelijk. Ook dat was vandaag reproduceerbaar. Morgen is het hier weer kouder, dan probeer ik het nog een keer. Als de auto dan weer helemaal niet starten wil ben ik niet al te verbaasd.

Het is allemaal niet zo erg want de auto gaat binnenkort toch weg, ik zoek naarstig naar een andere C5. Maar het zou wel handig zijn als ik’m rijdend kan verkopen, dan krijg ik er een paar euro meer voor.

Profiel  

jint nijman
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 26

Gepost: 07 januari 2025 07:03 PM
  [ # 17 ]

Vandaag geprobeerd of de motor nog steeds wilde starten, dat was het geval, de emissie fout in de boordcomputer was nog voorhanden.

Toen de stekkers van de twee lambda sensoren die quasi aan de zijkant van de zylinderkop (boven de versnellingsbak) gemonteerd zijn, de ene is groen, de andere blauw, open gemaakt en met contact spray behandelt.

Daarna de motor weer gestart. De emissie fout werd nog steeds getoond.

Daarop de Lexia weer aangesloten, en de fouten bekeken, zie de bijgevoegde fotos.
De tweede fout is die die voor de kerst, toen de motor niet meer wilde starten, getoond werd. De andere beide fouten zijn nieuw en passen bij de emissie fout die boordcomputer aangeeft.

Daarna heb ik met de Lexia de fouten gewist, die waren daarna alle drie ook werkelijk weg. Toen de motor weer gestart, de fout in de boord computer kwam niet weer terug, de fouten in de Lexia ook niet.

Tijdens een kort ritje van ca. 10 km bleef alles ok. De problemen schijnen dus te zijn verdwenen! Waarom dan ook.

Bedankt voor de tips die hier werden gegeven.

Afbeelding Bijlagen
Fehler_Übersicht.jpgFehler_Keine_mehr.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  

2 van de 2
 < Vorige 1 2

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook