3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
   
C3 die maar niet op de Franse weg op wil
CiC31.4
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 20
Geregistreerd: 07-12-2024

Gepost: 08 januari 2025 01:03 PM
  [ # 31 ]
René Jongejan schreef:
CiC31.4 schreef:

om de snelklikkoppeling te vervangen

Is die los te koop dan?

Volgens mij kan je die niet vervangen, het is een soort persverbinding met de slang en geen krimpverbinding o.i.d.

Deze zijn los te koop idd (niet van Citroen zelf)  maar omdat het monteren van deze aansluiting een moeilijke klus is, zag ik dat er mensen zijn die deze nieuw kopen en dan het binnenwerk overzetten dus die drie afsluit ringen zegmaar.. want de binnen afsluit-ringen zijn nergens verkrijgbaar, lijkt het.

Oliebollen zijn er niet alleen met nieuwjaar! Smile

Profiel  
 
CiC31.4
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 20
Geregistreerd: 07-12-2024

Gepost: 08 januari 2025 01:37 PM
  [ # 32 ]

Dit zou de slang moeten zijn die vernagen zou moeten worden.. weet ieamand hoe de aansluiting is aan de andere kant? ook erin geperst?

Afbeelding Bijlagen
C31.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

Oliebollen zijn er niet alleen met nieuwjaar! Smile

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9439
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 08 januari 2025 01:58 PM
  [ # 33 ]

De andere kant van de leiding is gelijk aan de aansluiting op de pomp, daar moet ook weer zo’n koppeling op.

Maar waarom vervang je deze leiding niet geheel? Kortste klap.

Voor ca. € 35,- heb je een nieuwe.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
david.kooijman
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 46
Geregistreerd: 26-02-2011

Gepost: 08 januari 2025 05:46 PM
  [ # 34 ]

ik wil je niet teleurstellen, maar als je vader echt in Parijs woont dan denk ik niet dat hij met een C3 uit 2003 de weg op mag

met vriendelijke groet
David Kooijman

Traction 11 BN, Panhard PL17, Citroën AZU, GS (3x), BX (6x), CX (3x), XM V6, C5 hdi 110, C6 2.7 lignas

Profiel  
 
CiC31.4
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 20
Geregistreerd: 07-12-2024

Gepost: 08 januari 2025 09:56 PM
  [ # 35 ]
René Jongejan schreef:

De andere kant van de leiding is gelijk aan de aansluiting op de pomp, daar moet ook weer zo’n koppeling op.

Maar waarom vervang je deze leiding niet geheel? Kortste klap.

Voor ca. € 35,- heb je een nieuwe.

Volgens mij zit ok dan vast aan een prikskaartje van 198 euro want dan heb je een heel draadboom van leidingen.

Oliebollen zijn er niet alleen met nieuwjaar! Smile

Profiel  
 
CiC31.4
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 20
Geregistreerd: 07-12-2024

Gepost: 08 januari 2025 10:00 PM
  [ # 36 ]
david.kooijman schreef:

ik wil je niet teleurstellen, maar als je vader echt in Parijs woont dan denk ik niet dat hij met een C3 uit 2003 de weg op mag

met vriendelijke groet
David Kooijman

Die hele Crit Air Ciricus is voorlasnog een grote wassen neus.. de auto’s die daar rondrijden hebben vaak niet eens een vignet.
Maar ookal zou het wel ingaan, kan je altijd nog s’avonds rijden.

Oliebollen zijn er niet alleen met nieuwjaar! Smile

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9439
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 08 januari 2025 11:20 PM
  [ # 37 ]
CiC31.4 schreef:

Volgens mij zit ok dan vast aan een prikskaartje van 198 euro want dan heb je een heel draadboom van leidingen.

Echt niet, je vervangt toch alleen het eerste deel vanaf de pomp. Halverwege zit een deling.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
 
3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook