Ik zou er niet aan beginnen. Heel lastig om zoiets onzichtbaar en ook stevig te repareren.
Er worden nog wel eens gebruikte examplaren aangeboden. Of bij onze zo gewaardeerd garages. Je kunt de voorkant vrij eenvoudig overzetten en ook meteen je lampjes vervangen.
Succes.
Dsuper ‘73
Eerder DS 23IE Pallas ‘73 18-29-XK
Ok bedankt
Dan ga ik eens kijken of ik er eentje kan vinden zonder deze beschadigingen
Gr
Totaal aantal Berichten: 10348
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Do schroefjes niet te vast draaien voorkomt dit.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
mocht je hem dan weer te vast aandraaien heb je gelijk een reserve…........ https://www.marktplaats.nl/v/auto-onderdelen/dashboard-en-schakelaars/m2204383589-citroen-ds-id-onderdelen
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Totaal aantal Berichten: 27931
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Er zijn 2 varianten, afhankelijk van het bouwjaar. Lange en korte naalden.
citroen23 schreef:mocht je hem dan weer te vast aandraaien heb je gelijk een reserve…........ https://www.marktplaats.nl/v/auto-onderdelen/dashboard-en-schakelaars/m2204383589-citroen-ds-id-onderdelen
Deze tellers zijn van voor ‘73 schat ik.
En een leuke gelijkstroomdynamotor als ik mij niet vergis .
Totaal aantal Berichten: 25614
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Er is wat verschil in de toerenteller layout. Bij de oudere draait er een schijf mee die de remweg aangeeft.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
bogaard77 schreef:Er is wat verschil in de
toerentellersnelheidsmeter layout. Bij de oudere draait er een schijf mee die de remweg aangeeft.
Totaal aantal Berichten: 25614
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
je hebt helemaal gelijk!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Op zich kun je die hoekjes wel lijmen maar als ik naar de foto kijk dan zou ik dat in jouw geval ook niet gedaan hebben. Er ontbreken namelijk stukjes dus dan wordt het nooit mooi en stevig. Vaak ontstaat er echter eerst een breuk. Omdat dit dashboarddeel hol is aan de achterkant, met een soort buisje voor de schroef, kun je het goed lijmen met een vullende tixotrope constructielijm bijvoorbeeld van Bison. Je kunt het aan de achterkant dus bijna massief maken zonder dat dit aan de voorkant te zien is. Bij mij heb ik het dashboarddeel er al vele keren in en uitgeschroefd (en bij de garage ook) zonder dat er verder iets mee gebeurd is in al die jaren.
Totaal aantal Berichten: 1375
Geregistreerd: 27-03-2011
- 2CV 2CV6
- Overig Mobylette
- C5 2.0 automaat
- Ami 8
- GS/GSA 1130 berline
- ID/DS 19b
Tip: Garage Sanders in Mariahout heeft nog enkele dashboards liggen waar de hoekjes nog aanwezig zijn. Wel snel reageren want ze stoppen ermee.
VrGrJ
Citroën, dat rijdt pas fijn
Wat helpt om het probleem te voorkomen is het klokkenspel tijdens vastschroeven in het midden iets aan te drukken, zodat er minder piekdruk op dat ene hoekje komt. Dit is nodig omdat de tellerkabel in het doorvoerrubber ietsje ‘terugveert’ en daarmee het tellerblok terug duwt. Voordat je de schroeven vastzet kan je alles ook even aantrekken door vanuit de motorruimte aan de tellerkabel te trekken.
Enne ... (maar niet doorvertellen ) de schroefjes zijn eigenlijk helemaal niet nodig, je kan ze ook weglaten