Hallo Saxokenners,
Benieuwd of iemand dit fenomeen kan plaatsen, sinds kort als je bijvoorbeeld bij 100km/u het gas loslaat loopt de snelheid geleidelijk terug tot ca 75km/u en dan lijkt het net of een onzichtbare voet telkens het gaspedaal even intrapt, dit gaat door tot ca 65km/u en dan loopt de snelheid weer geleidelijk terug, tot ca 20km/u waar het fenomeen zichzelf herhaalt. Het stationaire toerental lijkt ook wat hoger dan normaal en met rijden heb ik de indruk dat ik wat vaker moet remmen omdat de auto net wat meer aan het gas blijft hangen.
Afgezien hiervan is alles “normaal”.
Ik vraag mij af of dit iets met de terugschakelmomenten van de bak te maken heeft, maar zou dan verder eigenlijk ook niet weten wat ik ermee moet.
Het hele inlaatsysteem heb ik ca 2j geleden nog uit elkaar gehad in neurotisch gereinigd, inclusief de injectoren, dit najaar nog een flaconnetje injector cleaner in de tank gedaan.
Oh ja, afgelopen zomer nieuwe bougiekabels gemonteerd nadat hij niet meer wilde starten en ik een losse bougiekabel in mijn hand toen ik de bougies wilde controleren
Iemand nog briljante ideeen?
Groet Michiel
Mijn vermoeden gaat naar de gaskabelafstelling aan de gasklep.
Kan ik niet helemaal plaatsen bij deze symptomen, maar goed iets anders ook nog niet,
binnenkort inlaatsysteem maar weer eens demonteren controleren en reinigen, kijken wat het oplevert
ben ook op zoek naar betaalbaar OBD diagnoseapparaat, ooit met zo’n goedkoop bluetooth stekkertje 0,0 informatie uit de Saxo kunnen krijgen, op het forum lees ik tegenstrijdige info en op het www vooral hoge prijzen,
we pruttelen voort
Totaal aantal Berichten: 10348
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Diagbox/lexia is bij aliexpress te vinden voor redelijke prijzen.
Dan heb je gelijk de goede.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
ok, bedankt voor de tip
ik had daar al wel naar gekeken maar daar kom ik toch niet helemaal uit, wirwar van kabeltjes en niet werkende of conflicterende software voor Windoews 7 enzo, meestal is de 1.4 motor niet in de compatibiliteitslijst (alleen 1.0 en 1.6), bovendien zijn er meestal nogal wat negatieve reviews
zo ook op ebay bijv “Wireless OBD2 Code Reader for Citroen. Diagnostic Scanner Engine Light”
iemand ervaring met de Vident 320NL a €99?
werd mij aangeraden door obd-partner.nl, hoewel ze de werking niet garanderen op de Saxo
Totaal aantal Berichten: 10348
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Je bedankt mij voor de tip en dan stel je een vraag over een andere waarvan de werking niet gegarandeerd is??
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
sorry had inmiddels al een toelichting geschreven, was een wat summiere reactie
Totaal aantal Berichten: 10348
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Ah, nu snap ik het!
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.