Totaal aantal Berichten: 163
- C1 1.0 collection
Hallo,
we hebben sinds 2 jaar een C1, deze is voorzien van dagrijlampen voor.
De lampen gaan nu uit zodra je de gewone verlichting inschakelt, weet iemand of het mogelijk is om deze continu te laten branden?
(we hebben ook een Peugeot 308, bij deze blijven de drl namelijk wel altijd aan)
wie weet dit?
als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan….
C1 1.0 collection 6-‘13 81dkm
Peugeot 308SW 1.6Blue-HDI executive 4-‘17 101dkm
Yamaha TDM850 9-‘00 52dkm
Totaal aantal Berichten: 1383
- 2CV 2CV6
- Overig Mobylette
- C5 2.0 automaat
- Ami 8
- GS/GSA 1130 berline
- ID/DS 19b
Waarom zou je dat willen? Het is al zo’n LED kerstboomverlichting op de weg.
VrGrJ
Citroën, dat rijdt pas fijn
Ik had op mijn C5 LED DRL gemaakt, die ging aan bij het starten van de motor.
Maar hij ging weer uit als ik de verlichting aanzette.
Dat heb ik toen veranderd. Als ik de stadslichten aanzette, bleef de DRL branden, pas bij dim-licht ging de DRL uit.
Waarom? Ik reed heel vaak door de Leidse Rijntunnel, en ik wilde dan niet elke keer even de Xenons aanzetten, die kunnen daar slecht tegen. Met DRL aan de voorkant, en wél brandende achterlichten bij ingeschakelde stadslichten, was dat probleem opgelost.
De combinatie DRL en dim-licht is niet toegestaan.
Bij sommige auto’s blijven de DRL’s dan wel branden, maar aanzienlijk minder fel dan normaal. Dat mag dan wel.
Groet,
JW
GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor
Totaal aantal Berichten: 1227
- XM 2.5 TD Break
- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Exclusive
- XM 2.5TD Break
Ik heb gewoon altijd de Xenons aan als ik met de auto rijdt. Bij dagrijverlichting is er achter ook geen verlichting en ik vind het eigenlijk wel zo veilig.
Ik weet het, het is geen antwoord op je vraag, maar waarom zou je met dagrijverlichting willen rijden? Oh nee, je wil de dagrijverlichting ook aan bij dimlicht. Waarom eigenlijk? Of vind je het mooier staan? (je ziet het zelf niet hoor als je rijdt )
Totaal aantal Berichten: 163
- C1 1.0 collection
Tja, ik zat me dat zo af te vragen, omdat het bij de Peugeot wel blijft branden, en ik zie het ook wel vaker bij auto’s dat dimlicht en DRL tegelijkertijd branden. (ik zal eens kijken of ze van de peug ook zwakker gaan branden)
Ik ben het inderdaad eens dat alleen DRL voor en geen achterlichten een beetje link is (kom ik best vaak tegen),
maar ik vind het inderdaad wel leuk staan en ik rij vaak binnendoor naar mijn werk over een stuk waar praktisch geen straatlantaarns staan en dan is alle extra verlichting welkom.
als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan….
C1 1.0 collection 6-‘13 81dkm
Peugeot 308SW 1.6Blue-HDI executive 4-‘17 101dkm
Yamaha TDM850 9-‘00 52dkm
Totaal aantal Berichten: 627
- C3 Pluriel 1.4i exclusive
- XM 2.5TD Break
- C1 Ambiance
Bij mijn Volkswagen California kun je met de VW-Lexia instellen dat bij dagrijverlichting achterlichten ook aangaan.
Voor gaat idd bij dimverlichting aan de DRL zwakker branden(allemaal wel LED)
Totaal aantal Berichten: 829
- (Grand) C4 Picasso 1.2 Pure Tech
- C2 Furio
- DS 4 Airdream 1.6 eHdi
- 2CV Special
Zijn het wel de DRL’s bij de Peugeot? Bij mijn DS4 lijken het ook de DSRL’s te zijn die altijd branden, maar dat zijn de stadslichten. Dat zijn LED-strips. De DRL bij die auto zij 2 bolletjes, die in de koplampen gemonteerd zitten.
Helaas hebben wij het besluit moeten nemen om het 16de Lindetreffen niet door te laten gaan, ivm wateroverlast op het terrein. Volgend jaar,4de weekend juni 2025, gaan wij een nieuwe poging doen.