Goedemiddag,
Nadat ik vorig jaar het koppelstuk had vervangen en er geen koelvloeistof meer lekte tijdens het draaien van de motor,
zie ik opeens dat nadat ik de motor heb uitgezet, en al flink afgekoeld is, de volgende dag, dat er resten van koelvloeistof onder de bovenste aansluiting tussen motor en radiateur en ook om de aansluiting van de slang naar de carburateur zit. Het is niet zo dat vlak na het parkeren met de motor uit er al iets lekt. Alles is dicht en droog, dus het gebeurt later pas.
Beneden in de diepte kleine plasjes op het versnellingsbakdeksel.
Is het een kwestie van loshalen van de slangen en de aansluitringen weer goed aandraaien? Kan die bovenste buis eraf zonder dat de koelvloeistof moet worden afgetapt?
Hoe zouden jullie dit aanpakken?
Gr
Mike
Totaal aantal Berichten: 25613
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
FF water/kvs af laten lopen en dan de slangen eraf. De tuitjes waar de slangen op zitten zullen gecorrodeerd zijn. Die lekker schoonmaken en licht invetten. Dan allen weer moteren.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Ok bedankt
Ga ik doen!
Gr
Mike
Totaal aantal Berichten: 808
Geregistreerd: 08-05-2005
- ID/DS Dsuper
- C3 1.6 e-HDI Dynamique
Ik heb ooit eens lang gezocht naar een lek in mijn systeem. Uiteindelijk gevonden door er iets druk op te zetten. Ik heb in een oude radiatordop een gat geboord waar een fietsventiel doorheen kon. Ik had wat binnenband laten zitten aan het fietsventiel, die had ik geklemd tussen radiatordop en een rond stukje hout of zo. Vastschroeven op de radiator, fietspomp er op en ik had binnen 10 seconden mijn lek te pakken.
ik zie, ik zie wat jij niet ziet en het is Blue Danube.
het is een DSuper, met 5-bak, LPG en leer!
Ik zou ook druk op het koelcircuit zetten om de lekkage te achterhalen….......
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Ok. Bedankt!!
Gr
Mike
Goedemiddag,
Zie foto. Bij deze schroef begint het nu ook KVS te lekken.
Deze schroef, in het midden van de foto, kan er afgedraaid worden (nadat ik eerst de KVS uit het systeem heb afgetapt), dan schoonmaken en terugschroeven? Zit er iets acher waar ik rekening mee moet houden?
Gr
Mike
Totaal aantal Berichten: 816
Geregistreerd: 12-05-2006
- ID/DS DS 20 Pallas BVH
Ik zie alleen de aanzuigslang vd hydrauliek pomp
Totaal aantal Berichten: 10347
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Ik denk dat hij de bout bedoelt ie vlak boven de stang zichtbaar is waarmee je de spanning op de v-snaren regelt.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 816
Geregistreerd: 12-05-2006
- ID/DS DS 20 Pallas BVH
Of de afdopbout waar de watertemp sensor in kan?
Totaal aantal Berichten: 816
Geregistreerd: 12-05-2006
- ID/DS DS 20 Pallas BVH
Ja, precies. Even in het onderdelenboek kijken. Ik denk dat er een koperen pakking achter hoort. Die zou ik dan wel vervangen. Evt loctite ertussen, eentje die weer makkelijk los komt
Totaal aantal Berichten: 10347
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
DSUPER SPANJE schreef:Hallo,
Zie de foto nogmaals.Een beetje moeilijk te zien.
Het is de schroef waar het blauwe peiltje naar wijst. 6 kantig met resten KVS eromheen. Die druppelt als de motor is afgekoeld.
Gr
Mike
Dat is een pijltje. En de koelvloeistof moet je op peil houden.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 1373
Geregistreerd: 27-03-2011
- 2CV 2CV6
- Overig Mobylette
- C5 2.0 automaat
- Ami 8
- GS/GSA 1130 berline
- ID/DS 19b
@Jantje: het is ook geen schroef
VrGrJ
Citroën, dat rijdt pas fijn
Totaal aantal Berichten: 10347
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Ik vond het al genoeg kritiek.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 25613
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
dat ding lekt NOOIT! veel vaker krijg je em niet los als je een sensor wil plaatsen. Maar goed. Losmaken en nieuwe koperen ring steken. (dat is een spel).
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>