C5 van 2007 met startproblemen
Silcitroen79
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 1

Gepost: 17 januari 2025 11:05 AM

Ik ben in het bezit van een C5 uit 2007.  Vorig jaar in november hebben we deze laten interieurreinigen en sindsdien zijn de problemen begonnen.  Hij start niet meer, geeft constant foutmeldingen, soms ECO Modus, soms probleem electrische startonderbreking, als hij dan wel start , geeft hij meldingen van ESP, ... Hij is al 2x binnen geweest, 1x bij erkende citroen dealer en 1x bij alle merken garage, niemand kan het probleem vinden, batterij was nog maar net nieuw sinds vorig jaar juli, bougies werden vernieuwd.  Ondertussen staat er dus al enkele weken een auto op de oprit die niets doet.  Ze denken dat het de BSI zou zijn en misschien als we deze veranderen dat het zou opgelost zijn.  Maar dat is dus een groot vraagteken.  En ik wil me ook niet op kosten jagen zonder zekerheid.  Iemand die mij kan helpen?

Profiel  

Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 11782

- Xantia TD SX
Gepost: 17 januari 2025 01:09 PM
  [ # 1 ]

Puur op basis van hoe de storingen kennelijk zijn begonnen na een interieurreiniging en in combinatie met de weergegeven meldingen zou ik dan eerder de Com2000 verdenken, oftewel de unit met de stuurschakelaars (steeltjes). Daarlangs loopt ook het signaal van de startonderbreker (antenne rond contactslot) én die unit bevat een stuurhoeksensor die relevant is voor je ESP. Overigens: geheel los van interieurs reinigen gaat zo’n Com2000 unit wel eens vaker stuk.

Maar er zijn nog wel een paar mogelijkheden buiten zo’n Com2000. Op basis van uitlezen, zodat we met de opgeslagen storingsmeldingen aan de slag kunnen, zou er waarschijnlijk nauwkeuriger iets van te zeggen zijn. Heb je toevallig een lijstje met storingscodes/meldingen meegekregen van een van de bedrijven die je bezocht hebt?

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook