Totaal aantal Berichten: 2127
Geregistreerd: 11-03-2006
- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Eens gekeken welk artikelnummer er op de febi veerschotel met lager staat, de 2 setjes die ik al had liggen. Dat blijkt 5039.91 te zijn. Die is dus voor de Pluriel tot orga 10157. De mijne heeft orga 10292 en zou dan dus noet deze moeten hebben maar de 5038F5. Weet iemand wat er is veranderd en wat dus het verschil is tussen deze 2 onderdelen? Ik zie of meet geen verschillen namelijk…
Totaal aantal Berichten: 9434
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Zijn de veren dan ook verschillend? En de ring tussen veer en lager?
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 2127
Geregistreerd: 11-03-2006
- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
nee, volgens deze informatie niet. De schotel aan de bovenkant in de motorruimte wel. Dus de combinatie van veerschotel en die ring is blijkbaar gewijzigd….
Totaal aantal Berichten: 9434
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Inderdaad, alleen de steunschotel tegen de koets is gewijzigd, het veerpootlager niet.
Mogelijk een wijziging aan de koets op de plek waar de schotel tegen aan rust?
Zie je verschillen als je oud en nieuw met elkaar vergelijkt?
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 2127
Geregistreerd: 11-03-2006
- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
De schotel bovenop is nog prima, daar heb ik geen nieuwe voor. De veerschotel ziet er identiek uit als de oude
Totaal aantal Berichten: 2127
Geregistreerd: 11-03-2006
- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Vanmorgen werden redelijk op tijd de onderdelen voor de Pluriel bezorgd.
Alles compleet en kloppend en best vlot dus, via dpd van Autodoc.
De linkerkant lag al uit elkaar, daar dus mee begonnen om de nieuwe veerpoot en dergelijke te monteren.
Eerst de constructie overgezet die de schade beperkt moet houden bij een brekende veer en vervolgens alles netjes gemonteerd.
Geen verrassingen, gewoon lekker knutselen.
Na de lunch de rechterkant onder handen genomen. Ook hier gelukkig geen onoverkomelijke problemen.
Enige wat best wat geklooi is, is de bevestiging van de fuseekogel op de draagarm. Die 3 bouten met torx kop kun je slecht iets opzetten om ze niet te laten meedraaien. Ik heb gelukkig een set van Beta waar de steel van de torx bitjes sleuteltje 10 is. Dus ringsleutel er omheen om te blokkeren en losrammelen met de luchttol. Alleen de middelste van de 3 is dan nog steeds pielen, maar het gaat wel.
De veerschotel rechts was al langer luidruchtig en die was er ook nog slechteren toe dan de linker. De metalen bus was compleet los uit het rubber. Het lager was nog wel heel. Proefrijden was een verademing, wat een stilte! Heb gelijk ook de stabilisatorstangetjes vervangen dus behalve de rubbers van de draagarmen en de rubbers waarmee de stabilisatorstang zelf aan de auto vast zit, is alles weer lekker fris.
Morgen waarschijnlijk de blokken en schijven van de Espace aan de voorzijde vervangen.
Totaal aantal Berichten: 9434
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
furriegurrie schreef:Enige wat best wat geklooi is, is de bevestiging van de fuseekogel op de draagarm.
Ik haal altijd de staart van de fuseekogel uit de fusee.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 2127
Geregistreerd: 11-03-2006
- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Dat durfde ik niet aan zonder nieuwe op voorraad en te hebben. Het ziet er nogal roestig uit allemaal en 1 van de hoesjes is al eens gerepareerd met kit zag ik….
Totaal aantal Berichten: 2127
Geregistreerd: 11-03-2006
- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
De Pluriel moet binnenkort waarschijnlijk wat meer en vaker kilometers gaan maken. Dus het is het wel een goed idee om de distributieriem te vervangen. Hebben jullie tips, aanbevelingen of andere wijze raad voor deze klus???
Totaal aantal Berichten: 1373
Geregistreerd: 27-03-2011
- 2CV 2CV6
- Overig Mobylette
- C5 2.0 automaat
- Ami 8
- GS/GSA 1130 berline
- ID/DS 19b
Een distributieriem en spanrollen e.d. door kwaliteitsonderdelen bijtijds vervangen is altijd een goed plan als de tijd daar is. De tijd is bepaald door KM-trage (x-km) of tijdsduur (x-jaar). Zie het onderhoudsboekje. Waarom zou je het eerder doen?
Tip: Ben je onzeker om het zelf te doen? Laat het dan doen door een bedrijf met een garantie op de reparatie en eventuele schade als de reparatie niet goed is uitgevoerd.
VrGrJ
Citroën, dat rijdt pas fijn
Totaal aantal Berichten: 10347
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Ik denk dat Furrie dat heel goed zelf kan.
Ik zou een bekend merk nemen zoals Gates of SKF. Die zijn mij altijd prima bevallen.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 1373
Geregistreerd: 27-03-2011
- 2CV 2CV6
- Overig Mobylette
- C5 2.0 automaat
- Ami 8
- GS/GSA 1130 berline
- ID/DS 19b
@jantje, gezien de auto’s van Furrie denk ik ook dat hij het prima zelf kan. Hij stelt wel een vraag.
Vandaar mijn antwoord, wil je geen risico of heb je geen zin, of geen gereedschap, laat het dan doen. Bijvoorbeeld: mijn hobby GSA distributie doe ik lekker zelf, mijn dagelijkse C5 laat ik graag aan een Citroenspecialist over.
VrGrJ
Citroën, dat rijdt pas fijn
Totaal aantal Berichten: 9434
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
furriegurrie schreef:Hebben jullie tips, aanbevelingen of andere wijze raad voor deze klus???
Laat via PM even jouw mailadres weten, dan stuur ik jou de betreffende stukken uit het officiële wphb.
Ik gebruik altijd sets van SKF.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 2127
Geregistreerd: 11-03-2006
- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Thanks! Ik heb je een pm gestuurd