Volgens de onderdelenboeken No 604 (1970-1971) en No 611 (vanaf juli 1971, editie 1972) hoort er een fiberring 18,3x24x1 tussen de afblinddop en het pomphuis en volgens onderdelenboek No 648 (vanaf juli 1971, editie 1974) hoort er een 18,3x24x2 joint métalloplastique (pakkingsring met zachte kern en koperen bekleding) tussen de afblinddop en het pomphuis.
Ok bedankt!
Ik zal er eentje bestellen en erop schroeven
Gr
Mike
Totaal aantal Berichten: 10348
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Wees voorzichtig met uitdraaien. Vaak is het deel van de bout dat aan de binnenkant uitsteekt bedekt met ketelsteen. Voorzichtig heen en weer draaien als hij echt moeilijk gaat.
Het heeft mij een keer een gescheurd waterpomphuis opgeleverd.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
En wat de koperen ringetjes betreft: ik heb een 70 jaar oude NSU motorfiets met een Bing carburateur met losse vlotterkamer en die lekte ondanks de koperen ringen toch wat benzine, ook na het uitgloeien van de ringen.
Ik heb toen bij de garage aan de overkant een paar aluminium ringetjes gehaald en het probleem was opgelost.