Totaal aantal Berichten: 1807
- (Grand) C4 Picasso Exclusive, Panoramadak, 18 Inch Atacama velgen
Na veel geduld is het me gelukt, ik heb een achteruitrijcamera gemonteerd in mijn C4 Picasso
Het werkt via een interface op het originele Navidrive RT5 systeem, schakelt automatisch om naar de camera als ik de achteruit versnelling selecteert en schakelt automatisch weer om als ik weer een andere versnelling selecteert.
Ik heb alle draden via de originele kabeldoorvoeringen geleid zodat je niets ziet daarvan, alle connecties die ik moest maken op de draadboom van de wagen heb ik gesoldeerd en afgeschermd, de interface werkt via het canbussysteem wat geheel storingsvrij werkt.
Ik was hier al lang mee bezig en nu is het eindelijk gelukt , het is geen “moetje"maar wel makkelijk voor mijn handicap, gemak dient de mens
C4 Picasso 2.0 16v Exclusive automaat AL4.
Lexia/Diagbox (7.60).
ServiceBox Citroën en Peugeot (11-2013).
Totaal aantal Berichten: 10373
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Mooi gedaan!
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Dank je
Lexia/Diagbox (7.60).
Mooi, veel plezier en gemak ervan.
C4 Grand Picasso 2.0i 16V EB6V Exclusive
Blue Oriental juli 2007
http://www.mijnalbum.nl/Album-8DOCB6AL-Foto
Laatst de aandrijfassen aan beide zijden laten vervangen, ik had aan de bestuurderskant een kapotte homokineet. , getwijfeld om alleen die te vervangen maar toch gekozen voor twee nieuwe aandrijfassen, gelijk de stabilisator stangen meegenomen, alles van skf.
Het rijd weer heerlijk.
Op de planning staat de camera voor monteren en aansluiten op het systeem maar dat doe ik als het weer wat beter/warmer is.
Lexia/Diagbox (7.60).
Welke achteruitrijcamera heb je op de RT5 gezet ? Ik heb ook een RT5 in de C6 voor de Bluetooth, , lijkt me ook handig om een camera achter te hebben.
groet,
To err is human, not to err is divine.
Totaal aantal Berichten: 2133
- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Is dat plug en play zo´n rt5 in de c6? Of heeft dat meer voeten in de aarde?
Ik heb nu een rt3 met CD wisselaar en jbl, maar deze heeft wat kuren.
Vervangen door een iets modernere met behoud van looks en functionaliteit lijkt me wel wat!
Ja en nee:
Als je een RT4 hebt dan is een RT5 plug and play, maar als je een RT3 hebt ( met kaart op CD), zoals jij, dan moet je de aansluitingen voor de antennes veranderen en een later scherm monteren. De vroege schermen hebben een glasvezel kabel voor het schermsignaal latere ( alles na RT3, dus RT3ev, RT4, RT5) hebben een elektrisch digitale verbinding.
Als je een sloper ernaast hebt staan, piece of cake, maar als je de onderdelen moet zoeken is dat wat anders. Staan wel een paar tutorials op het web, meestal in ‘t frans. Tutorials voor een 407of 607 werken ook voor een C6 met een beetje nadeken.
Bij een C5 kun je nog naar een RT6 etc, bij een C6 is de RT5 het laatste stadium, de RT6 zit niet in “het systeem” dus herkend hij die niet.
Citroensmgz schreef:Welke achteruitrijcamera heb je op de RT5 gezet ? Ik heb ook een RT5 in de C6 voor de Bluetooth, , lijkt me ook handig om een camera achter te hebben.
groet,
Zie post #181,
De camera is van metaal en glas, zware degelijke kwaliteit, met opties die je kan kiezen, wat voor zicht je wilt, guid lines, of spiegelen zodat deze aan de voorkant kan, infrarood dus geen extra led’s om bij te lichten in de avond.
Het systeem is in z’n geheel in te stellen naar eigen wens, maar ook aan te passen aan de RT5.
Het zit er nu een tijd in en het werkt perfect, goed zicht zowel overdag als in de avond, in de avond (donker) ook kleur beeld.
Lexia/Diagbox (7.60).
Mooi werk !. Sorry, begrijp je niet. In post 179 zeg je dat die camera interface uit Italie komt en in post 181 dat je hem geïnstalleerd hebt. Maar ik wil graag van de hoed en de rand weten. Over welke interface heb je het en welke camera gebruik je ?
groet,
Peter
Dank je, we hebben elkaar inderdaad dan even niet goed begrepen.
Het systeem komt inderdaad uit Italië, de importeur zit in Duitsland.
De service van de “Italiaan” is erg goed, via whatsapp kan je je vragen stellen en geven snel antwoord, bij mij kwamen we er niet uit en ze stelde voor om naar de importeur te rijden, zei hebben een technische afdeling, ik was bereid om naar Duitsland te rijden, dat was een leuke ervaring.
Ik heb hun veel kunnen vertellen over het RT5 systeem waarna we eruit kwamen wat het probleem was, de schakeling van het video gedeelte van de interface was niet goed.
Als je op de site zit dan selecteer je de interface die op jouw RT5 systeem past, dan krijg je een keus voor de camera die daarbij hoort, die selecteer je en dan heb je je systeem bij elkaar.
Het systeem kan via de canbus worden aangesloten (op de draden achter de RT5), in sommige gevallen niet dan moet die analoog worden aangesloten met een relais aan het achterlicht, die schakelt dan de interface in, werkt ook goed, heb dat ook even aangesloten gehad om te kijken hoe het werkte. de handleiding heb ik uitgeprint en is duidelijk met de afbeeldingen, het is wel in het Engels geschreven.
Mini mount-on camera NTSC 1/4 inch CMOS with wide angle 170°, black, mirrored (ON/OFF), horizontal-vertical (ON/OFF), guide lines (ON/OFF) ,dit is mijn camera
Video Interface with rear and front camera inputs for Citroen Navidrive 3D - NG4, MyWay, eMyWay RNEG original navigation systems ,dit is mijn systeem.
Carinterface in Italië, daar kan je het bestellen.
Lexia/Diagbox (7.60).
Dank je, zo kom ik wel uit. Goed van je dat je problemen ermee ook opgelost hebt gekregen !
Mooi, hoor het graag als je het gaat bestellen.
Lexia/Diagbox (7.60).