Terugroep actie
Repsak89
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 43

Gepost: 23 januari 2025 10:46 AM

Hallo, Vooropgesteld dat ik een leek ben op autogebied. Vandaar mijn vragen.Ik woon in Duitsland en heb een 2e hands C4 picasso mgekocht met nummer: VF73DHNXMHJ769810 (2018) Ik rijd er nu een maand in en krijg van Landkreis Emsland een brief dat mijn auto een fout heeft wat kan leiden tot remverlies, Met de tekst : Terugroep HLX.
Ik denk dat de vorige eigenaar al deze melding gekregen heeft, maar aan de oproep geen vervolg gegeven heeft. Na het lezen van enkele “draadjes"kom ik tot de conclusie dat dit nog aardig in de papieren kan lopen met vervangen van tandriem, vacuumpomp e.d.
Wie kan mij vertellen hoe deze terugroepactie van Citroen is georganiseerd en wat ik nu het beste kan doen.
Met vriendelijke groeten,
Kasper de Beer

Profiel  

Menno
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1807

- C3 1.2 Max EAT6
- 2CV Spécial
Gepost: 23 januari 2025 12:28 PM
  [ # 1 ]

Simpelweg een afspraak maken met je dealer …
Die handelen terugroepacties verder af alsook het afmelden hiervan.

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera

Profiel  

Repsak89
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 43

Gepost: 23 januari 2025 12:40 PM
  [ # 2 ]

Hallo, Fijn dat je snel reageert. Ik ga normale wijs niet naar mijn Citroen dealer. De Citroen dealer welke dicht bij mij is heb ik slechte ervaringen mee. De andere dealers zijn ver weg. Dan moet ik al naar een Nederlandse dealer, welke ook ver weg is. Wat ik het liefste wil weten: Was de vorige eigenaar verplicht de terugactie te doen. Het is een auto welke begin 2018 op de markt is gekomen. Ik ga ervan uit dat de terugroepactie al erg lang geleden is ingezet en voor mensen die de 2 jaar garantietermijn kunnen gebruiken,worden ook zonder problemen door citroen opgelost. Bij het lezen van mijn probleem krijgen velen een opgave van kosten tussen de 600 en 3000 euro. Vervangen van tandriem, waterpomp en alles wat daarmee samenhangt. Zeer ongeloofwaardig als dat alleen komt door de samenstelling van de remolie. Kun je mij nog van verder advies dienen.

Profiel  

Menno
> 1800 berichten

- C3 1.2 Max EAT6
- 2CV Spécial
Gepost: 23 januari 2025 12:47 PM
  [ # 3 ]

Aan een terugroepactie zijn geen kosten verbonden, ook niet bij een oudere auto ….
Moet wel door een Citroën dealer gedaan worden, uiteraard ben je als eigenaar niet verplicht dit uit te voeren, miss niet handig, maar dat is een andere kwestie Wink

De auto heeft dus nooit een dealer gezien want die voeren dat normaal gesproken wel standaard uit.

Ik heb recentelijk ook een terugroepactie gehad op mijn voormalige ds3 uit 2015 , ook hier had de vorige eigenaar dit nagelaten daar de auto altijd bij een vakgarage is onderhouden en nooit de off. dealer heeft gezien.
Was verder geen issue voor mijn dealer ….

Profiel  

2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7818

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 23 januari 2025 01:26 PM
  [ # 4 ]

De terugroepactie is vooral preventief. Als de riem in orde is zullen er geen bijkomende kosten zijn.

Als de riem wel vervangen moet worden, reken dan op zo’n 1200 euro voor vervanging. Dit moet overigens ook elke 6 jaar (uit het hoofd) of 100 duizend kilometer gebeuren.

Mocht de riem al zodanig verslechterd zijn dat er deeltjes in de oliepomp terecht zijn gekomen zullen de kosten hoger uitkomen.

Overigens heeft dit probleem niets met de ‘remolie’ (remvloeistof) te maken, maar met het gebruik van verkeerde motorolie.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  

Menno
> 1800 berichten

- C3 1.2 Max EAT6
- 2CV Spécial
Gepost: 23 januari 2025 01:37 PM
  [ # 5 ]

Als dat het geval is mag je blij zijn dat de boel nog niet in de soep is gelopen … Wink

Profiel  

JW
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2386

- C5 Aircross-Hybride
Gepost: 23 januari 2025 02:05 PM
  [ # 6 ]

In die HLX - Distributie-riem staat voor deze auto en VIN, met MOTOR >> INJECTIE EB2DTSD 81 KW: Er moet een terugroepactie worden uitgevoerd bij deze auto. Vraag uw klant om zo snel mogelijk een afspraak te maken bij de Erkend Reparateur

Met tekst, vertaald vanuit het Frans:
De betrouwbaarheid van het voertuig en uw veiligheid zijn een belangrijk aandachtspunt voor Citroën. Daarom vraagt de fabrikant ons om de software van uw voertuig bij te werken, om de diagnose van het remhulpsysteem te verbeteren en elk risico van vermindering of verlies van remondersteuning te voorkomen. We zullen ook controleren op onderdelen van het remhulpsysteem van uw voertuig die mogelijk beschadigd zijn door een degradatie van de distributieriem.

Launch date: 16/12/2022 Status: Incomplete

Het is dus inderdaad zaak om daar met spoed gehoor aan te geven Idea

Groet,
JW

GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor Idea

Profiel  

JW
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2386

- C5 Aircross-Hybride
Gepost: 23 januari 2025 09:17 PM
  [ # 7 ]

Ter aanvulling: via je VIN heb ik de gegevens van jouw C4P gevonden.
Die kan ik je sturen, geef dan even je mailadres via een PB. Dan gaan ze als PDF naar je onderweg.

Groet,
JW

GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor Idea

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook