3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
   
Defecte Hydrauliekleiding
Breeze
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1347
Geregistreerd: 30-11-2009

- Overig KIA Ceed Break 1,6 GDi PHEV
Gepost: 07 januari 2025 02:21 PM
  [ # 31 ]

Oh ja, da’s waar ook. Bijna 3 jaar geleden met Kendall HGB, dat hoogstwaarschijnlijk gelijkwaardig is (qua zwelgevaar) aan LHM.
Verschillende silconenslangensoorten, rubber en een DS LHM slang. Voor de resultaten kijk zelf maar: http://www.xantiaforum.nl/viewtopic.php?p=7754#p7754

Adri

Profiel  
 
bibberkip
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 635
Geregistreerd: 10-09-2021

Gepost: 07 januari 2025 06:17 PM
  [ # 32 ]

We hebben krimpkous getest, die is ook niet lhm-vast.

als je niks veranderd blijft alles hetzelfde.

Profiel  
 
Citroensmgz
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3763
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 07 januari 2025 10:14 PM
  [ # 33 ]

Fatsoenlijke NBR was vroeger standaard voor LHM, tegenwoordig zou ik HNBR gebruiken, dat is beter. FPM (FluorPolymeer) ook bekend als Viton werkt ook prima.

NBR bestaat helaas in veel kwaliteiten afhankelijk van hoe het gemaakt is, als het productieproces niet goed is dan is het product niet goed “cured” zeg maar niet afgemaakt, dan kan het niet tegen LHM.

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
trxke
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1357
Geregistreerd: 08-01-2005

- CX 25 GTi Turbo
- CX Prestige IE 5-bak
- CX 22 RS (break)
- C5 2.0i 16v break Athena
- Xantia Break 2.0i Turbo CT
- C5 2.0i 16v Exclusive break
Gepost: 28 januari 2025 10:04 PM
  [ # 34 ]
trxke schreef:

Een hydraulisch lek hoeft niet het einde te zijn, meestal is het iets klein zoals een retour of een 3-wegstukje ofzo.

Een oude diesel op kenteken zetten kost inderdaad wat geld in België, al hoorde ik laatst dat dit voor een Xantia HDI(110) 980,- euro was het eerste jaar (dat is dus rijtaks + inschrijving)

Ik heb 2 weken terug mijn 2de C5 2.0i 16v break uit 2006 op Belgisch kenteken gezet, ik zal je laten weten wat mij dit kost. (het aanslagbiljet komt altijd enige weken na de inschrijving)

En vandaag is het aanslagbiljet in de bus gevallen, het kost mij exact 815,14 euro aan belasting op inverkeerstelling en 1 jaar verkeersbelasting inclusief.
Hier komt nog 26,- euro bij voor het kentekenbewijs (oud kenteken werd overgezet)
Het gaat om een C5 2.0I 16V uit 2006.

Ik vind dit eigenlijk best meevallen…

@ Lbarré
Hoe gaat het ondertussen met de Xantia?

Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.

Profiel  
 
Lbarré
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 61
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 28 januari 2025 11:04 PM
  [ # 35 ]

Wel, bij m’n Xantia werd dan nogmaals het hydraulische lek geheel hersteld.
Is wel een groot verschil als je dan enige tijd met een andere wagen zonder die vering hebt gereden en dan weer die heerlijke hydropneumatische vering terug hebt.

Heb ook al de roest aan de zijbalken van de Xantia degelijk laten herstellen.

Maar nu weer ander probleem… lampje achtermistlamp op dashboard gaat fel aan van zodra je start.

Gekeken naar de achtermistlampen zelf en die werken nu dan helemaal niet meer.

Ga bekleding in de koffer die de lampen naar de achterlichten en kentekenplaat beschermd
er geheel uithalen en dan zien te zoeken en te vinden in al de kabels en contacten waar het
probleem zou kunnen zijn.
Zal weer zoekwerk worden..

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25624
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 29 januari 2025 08:20 AM
  [ # 36 ]

pas even je topictitle aan. Kan in de eerste post.

Ga ook via het WPH na hoe de schakeling zit. waarschijnlijk zit het in je dash en niet achterin.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11787
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 29 januari 2025 11:41 AM
  [ # 37 ]

Waarschijnlijk zit ‘t in de rubber slangen tussen het dak en bovenkant achterklep. Daar gaat de bekabeling naar de achterklep namelijk gegarandeerd een keer stuk en je zou de eerste niet zijn die er pas werkelijk hinder van heeft tegen de tijd dat alle aders door die slangen heen, uiteraard precies net in die slangen, al zo goed als afgebroken zijn. Dat is namelijk het enige punt waarop die bekabeling werkelijk mechanisch belast wordt (buigen bij openen en sluiten van de klep) en waar de afscherming tegen weer & wind het zwakst is.

Gebeurt bij elke Xantia vroeg of laat een keer, net als bij veel andere Citroëns en Peugeots. En vast ook bij andere merken. Heden ten dage tel je als Xantia-rijder bij wijze van spreken eigenlijk amper nog mee als je niet al eens een kachelradiateur gaar hebt gehad en de bekabeling naar een achterklep (of ergens een deur) niet al eens gebroken geweest is in de slangen tussen koets en deur/klep.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
JW
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2372
Geregistreerd: 18-12-2004

- C5 Aircross-Hybride
Gepost: 29 januari 2025 11:57 AM
  [ # 38 ]

Bij mijn toenmalige Xantia Break heb ik ze aan beide zijden van de achterklep gerepareerd.
Dat heb ik gedaan door er een stuk van de kapotte draad tussenuit te halen en er een nieuw stuk in te solderen. Die nieuwe draad is dan weer flexibel op het punt waar de sterkste buiging optreedt.

Wat ik toen geconstateerd heb is dat in beide gevallen dikke draden gesneuveld waren, niet de dunne “stuurdraden”.
En die dikke draden hadden maar weinig aders, van tamelijk dik en stug koper. Niet verwonderlijk dat ze dan na x-keer sneuvelen.
De stukken die ik er tussen gezet heb hadden veel soepeler en buigzame kernen.

Groet,
JW

GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor Idea

Profiel  
 
 
3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook