Totaal aantal Berichten: 43325
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
jarbekkers schreef:
Net de remklauwen getest met een hulp. Draaiende motor en hulp op rem laten trappen. Alle remblokjes zitten vast tegen de remschijven en zodra de rem losgelaten wordt, komen ze allemaal weer een beetje los….
En heb je de remklauwen goed gecentreerd voor je ze hebt vastgezet?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Hallo Waterman, ja volgens de procedure in het WHB.
Overigens heb ik nu 2 ritten achter de rug sinds ik gisteren op o.a. advies van Bogaard de linker handremtang los heb gedraaid en omhoog geduwd en weer vastgezet. En… geen hard schurende geluiden meer waargenomen onder geen enkele conditie. Dus langzaam uitrijden, bocht naar rechts of links, etc.
Het moet dus wel de handremtang zijn geweest die boven op de remschijf schuurde, want de koeltunnels maken een veel lichter geluid als de remschijf er langs schuurt.
(hand)Remmen werken nu weer helemaal goed, mede dankzij jullie.
Citroen DS 23 pallas 1973
Totaal aantal Berichten: 10378
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.