Totaal aantal Berichten: 43330
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ik werk nu een paar dagen met de schaarhefbrug. Dat ding had ik natuurlijk veel eerder moeten kopen. Wat een ideale manier om aan je auto te werken. Los dat het je rugproblemen bespaart werkt het ook nog eens veel sneller. Geen gesleep meer met de krik, geen gedoe meer met assteunen die altijd te laag staan of in de weg zitten.
Sowieso is het, vooral als je wat vaker klust, toch wel goed om het jezelf wat makkelijker te maken. Zo heb ik bv ook een goeie elektrische slagmoersleutel op accu gekocht. Scheelt ook weer tijd en vooral spierpijn.
Kost wat, dat klopt, en soms betekent dat dat er gespaard moet worden. Toch kan ik een ieder aanraden om geld te besteden aan spullen die het klussen makkelijker en/of veiliger maken.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 1390
Geregistreerd: 27-03-2011
- 2CV 2CV6
- Overig Mobylette
- C5 2.0 automaat
- Ami 8
- GS/GSA 1130 berline
- ID/DS 19b
Mijn ruimte is net niet goed om een brug te plaatsen. Er staan 3 auto’s in (als in een drietal ruime garageboxen zonder muren ertussen) en er zijn 2 deuren. Een brug staat dus tegen (naast) een muur of in de weg om auto 3 naar buiten te rijden.
Maar als ik het zo lees, herkenbaar: wat zou ik graag een schaarhefbrug hebben.
Dat de hulpjes wat kosten klopt en dat je dat in je jeugd oplost door te buffelen met je door je jong-bio gegeven hulpmiddelen (zoals rechte rug, sterke spieren, dikke huid en relativeringsvermogen) is ook een gegeven. Dat die laatsten daardoor ook verslijten realiseer je je dan nog niet…..
VrGrJ
Citroën, dat rijdt pas fijn
Totaal aantal Berichten: 627
Geregistreerd: 19-10-2006
- C3 Pluriel 1.4i exclusive
- XM 2.5TD Break
- C1 Ambiance
Als student kocht ik altijd t goedkoopste gereedschap. Daarmee draaide je schroeven kapot of het gereedschap zelf. Slechte bezuiniging. Dus mijn recente aankoop was ook een accu slagmoersleutel van de Walt. Het maakt t leven een stuk makkelijker.
Nu nog een box met brug…..
Er past dan wel geen auto in, maar het idee is dat ik nu een knutsel plekje heb en dat de fiets er nog steeds in past
Ex: 1996 ZX NP-JZ-34, 2005 C4 Coupe 05-RN-HN
Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon
Totaal aantal Berichten: 15708
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Mijn knutselruimte heeft in elk geval weer een waterdicht dak, da’s ook wel prettig.
Totaal aantal Berichten: 10382
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Ligt er keurig op. Oud-Hollandse pannen?
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 15708
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Inderdaad.
Totaal aantal Berichten: 43330
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Zo, even een oud topicje afstoffen hoor
Ik heb een nieuw, inpandig, beunhok. Na een jaar of 3 zoeken en tal van bezichtigingen, biedingen en vooral ontmoetingen met volslagen incapabele makelaars is het afgelopen najaar gelukt om een nieuwe hut aan te schaffen, in een andere gemeente. Van bouwjaar 1920 naar bouwjaar 2010, van een krappe 110m2 naar een wat riantere 155m2 en dan nog de garage van 20m2.
Dat betekende dus dat ik m’n garagebox om de hoek bij ons oude huis leeg moest maken, want verkocht aan de buurman. Man wat een werk. Brug er uit, op een platte kar achter de auto en monteren in de nieuwe garage. Die garage heb ik ook weer van een 3-laags expoxycoating op de vloer laten voorzien. Daarnaast de elektrische installatie aangepast naar 20A traag, extra stopcontacten en ledverlichting. Wanden geschilderd, planken opgehangen, plinten tegen de muren, alles afgekit en klaar. Toch weer een paar dagen werk, maar het is fijn werken zo. Het nieuwe hok is iets korter dan het oude, maar: een stuk breder én hoger. En dat is fijn werken.
De schaarhefbrug kan nu op maximale hoogte en de overhead duur kan nog open ook dan.
En je kunt lekker om de auto heen lopen wat voorheen echt ruk was.
Al met al best wat gedoe en werk, maar zeker de moeite waard.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 10382
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Ziet er mooi uit! 20A traag; zijn dat de “gemeentezekeringen”?
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Heus niet jaloers.
Echt top zo in het wit gestoken.
Daar ga je heel veel plezier van hebben.
Dsuper ‘73
Eerder DS 23IE Pallas ‘73 18-29-XK
Totaal aantal Berichten: 43330
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Dat wit is wel wat besmettelijk, ik denk dat we we een coating overheen moeten smeren of dat er een kunststof wandafwerking tot ca 1m hoogte op de wanden moet komen.
jantje1948 schreef:Ziet er mooi uit! 20A traag; zijn dat de “gemeentezekeringen”?
Nee, dat zijn de automaten in de meterkast. Geen 20a trouwens maar 16a, met wat een ze noemen een “c karakteristiek”. Deze “trage” zekering kan de piekspanning die ontstaat bij het opstarten van de hefbrug namelijk aan.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 9444
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Automaten met een C-karakteristiek worden gebruikt bij o.a. elektromotoren, deze hebben over het algemeen een grotere aanloopstroom. Soms wel tot 6x I-nominaal, afhankelijk van de wijze van aanlopen. DOL, dus “direct on line” trekt de grootste aanloopstroom, andere schakelingen bijvoorbeeld ster-driehoek of m.b.v. een softstarter trekken een kleinere.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 7816
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Onze garage heeft geen eigen groep, maar dit gaat wel gebeuren als de elektra hier in huis uitgebreid en geoptimaliseerd wordt. Dat wordt dan ook een automaat met C-karakteristiek.
Een Makita bouwstofzuiger met een daarop aangesloten zaagtafel (totaal opgenomen vermogen 2700 watt) inschakelen en de huidige automaat sloeg er al uit.
Met de Quickjacks vooralsnog geen problemen ondervonden, behalve dat de DAB+ radio ontvangst onderbroken wordt als ik ze bedien
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
C- of D-char automaten kan je zo halen bij de Horny en werkt prima. Andere methoden om je aanloopstroom te verminderen zijn een softstarter of een inrush limiter. Ik vind de laatste eigenlijk wel elegant, als ik ooit zin heb bouw ik dat in mijn brug.
Keurig hok beun.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 43330
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ik heb ‘m ook van de Hornbach idd. Voor een tientje geloof ik.. de installatie van dat ding was het minste werk, een groter probleem zou het aanbrengen van een eigen groep worden. Alles is van beton hier en er is geen kruipruimte. En om van de meterkast langs het plafond te moeten werken was geen porem. Gelukkig stond er een laadpaal naast de garage, met een eigen groep en eigen kabel. Die liep vanuit de meterkast buitenom. Omdat laadpalen kansloos zijn kwam dat mooi uit: de laadpaal hebben we er uit gerost en de kabel de garage ingebracht, 16A C automaat er op, tadaa, eigen groep voor de brug en om te lassen. Alleen die laadpaal nog ff op MP zetten of naar de stort brengen.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste