Inbouwen tracker in kofferruimte
Germo
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 4

Gepost: 25 februari 2025 12:56 PM

Beste Mensen,
net de trotse eigenaar van een Grand C4 Picasso, en ik wil graag een tracker inbouwen.
In de kofferruimte is een aansluiting voor een aansteker. Misschien is dat een geschikte plek voor een tracker.

Daarover deze vragen:
- op wat voor manier kan ik de afdekking in de kofferruimte losmaken?
- lopen daar draadjes met een aarde, +12v, & een accessoires-spanning?
- is er iemand die me aan een schema daarvan kan helpen?

Ik ben net nieuw hier, dus vergeef me als er al een draadje met dit onderwerp is.
Ik heb geprobeerd te zoeken, maar er niets over gevonden.

Rijden, rijden, rijden, in een wagentje ...

Profiel  

RuudR
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 832

- (Grand) C4 Picasso 1.2 Pure Tech
- C2 Furio
- DS 4 Airdream 1.6 eHdi
- 2CV Special
Gepost: 25 februari 2025 05:09 PM
  [ # 1 ]

Je kunt bij een moderne auto NIET zomaar ergens 12 volt vanaf pakken. Dan raakt het computer systeem van slag.

Helaas hebben wij het besluit moeten nemen om het 16de Lindetreffen niet door te laten gaan, ivm wateroverlast op het terrein. Volgend jaar,4de weekend juni 2025, gaan wij een nieuwe poging doen.

Profiel  

JW
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2402

- C5 Aircross-Hybride
Gepost: 25 februari 2025 06:46 PM
  [ # 2 ]

Is die “aansteker” in de kofferruimte voorzien van een harde, dus altijd aanwezige 12V+, die niet via het contactslot loopt? Want dat heb je nodig voor een tracker, veronderstel ik.
In mijn C5AC-Hy is dat niet het geval, om daar spanning op te krijgen moet het contact aanstaan.

Als je dan een harde plus wilt hebben, zal dat vermoedelijk met een draad vanaf de accu moeten komen, die moet dan in de auto aangebracht worden. En uiteraard moet die draad dan gezekerd worden, dicht bij het punt waar je ‘m van de accu “aftapt”.

Groet,
JW

GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor Idea

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook