Beste lezer, mijn vader heeft een C5 uit 2004, zijn verwarming doet vreemd, soms warm, soms niet. Nu zegt de ene garage reparatie kost 1000 euro, dashboard moet eruit, andere garage bestrijdt dit weer maar heeft geen tijd. Wie heeft ervaring met repareren van de kraan op de kachel. Wie weet een garage of liefhebber die mijn vader hiermee kan helpen?
alvast dank voor alle info!
De C5 heeft een luchtzijdig geregelde verwarming, niet waterzijdig zoals dat vroeger het geval was.
Er is dus geen “kraan” in de verwarming, maar er zijn kleppen die aangestuurd worden.
Vraag: welke C5 is dit, een PH1 of al een PH2?
Afhankelijk daarvan is de reparatiemethode anders. Bij de PH1 kan dat meestal zonder demontage van het dashboard, bij de PH2 moet die er veelal wél uit.
Op dit forum zijn daar diverse verhalen over te vinden.
Voorafgaand daaraan is het verstandig eerst met een Lexia de werking van de kleppen te controleren/simuleren. Dat geeft inzicht in wat je te wachten staat.
Groet,
JW
GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor
dank, wij gaan er verder me aan de slag, en met zoeken op het forum.
mijn vader zegt het is een PH 1 type. betekent dat wel of niet het dashboard er uit?
Daarover schreef ik hierboven:
Bij de PH1 kan dat meestal zonder demontage van het dashboard, bij de PH2 moet die er veelal wél uit.
Groet,
JW
GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor