23 van de 24
« Eerste  < Vorige 21 22 23 24 Volgende > 
   
De zoektocht naar de RV-05-BN - de ex van Laurens
Laurensvzb
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 619
Geregistreerd: 19-01-2009

- C5 X Hypnos
Gepost: 28 maart 2011 11:57 PM
  [ # 331 ]

Het is niet dezelfde als EJ heeft, die kan nog een flink pak meer vermogen aan. Ik maak me dan ook geen zorgen wat mijn koppeling betreft en ik denk dat Yuri misschien pech heeft gehad van de combinatie van zijn set met zijn vliegwiel. Echter, die discussie kunnen we denk ik het best bewaren voor zijn topic. Als ik iets dergelijks mocht tegenkomen, al lijkt me dat dus onwaarschijnlijk, dan horen jullie het vanzelf hier Wink . En er is dus inderdaad nog wat hoop Smile .

Ex: CX 22 TRS, CX 25 GTi Turbo 2
Huidig: C5 X Hypnos

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 29 maart 2011 12:01 AM
  [ # 332 ]

+/- 45,000km and counting…

Tot zover is die koppelling van Laurens een enorm sukses. Koppelt aanzienlijk lichter dan een originele gti t koppelling, en kan dus heel veel aan. Ik moet zeggen dat van de auto’s die we gedaan hebben, de schakelsetup van GSM en de koppelling van GSM bij de RV tot het beste resultaat tot nu toe heeft geleid. Ik heb ook een gsm schakelset, maar die van Laurens schakelt toch wel iets beter, en zijn koppelling is ook een genot vergeleken bij de normale gti t trekker koppellingen. Het is niet hydraulisch bekrachtigd, maar als het bij mij zo ging had ik geen hydraulisch bekrachtigde nodig gehad.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43343
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 29 maart 2011 09:07 AM
  [ # 333 ]

Mensen, laat even duidelijk zijn dat ik in principe geen enkel technisch bezwaar zou hebben tegen de versterkte GSM koppelingen. Ik heb die spullen niet voor niets gemonteerd, omdat ik ook wel zie dat zo’n drukgroep en plaat in principe veel duurzamer zijn dan het originele spul. Dat ze daarbij ook nog eens veel fijner te bedienen zijn is helemaal mooi. Het is jammer dat het in mijn SM niet werkte, maar ook een originele koppeling kan stuk gaan na korte tijd. Dat is gewoon jammer maar helaas. Het enige probleem wat ik met GSM heb is dat ze NIET thuis geven nu ik die koppelingsset die bij mij na 4000 km stuk was onder garantie claim. Zoiets heb ik nog nooit meegemaakt.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Laurensvzb
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 619
Geregistreerd: 19-01-2009

- C5 X Hypnos
Gepost: 29 november 2016 08:17 AM
  [ # 334 ]

Na een lange stilte is het weer eens tijd om dit topic van een behoorlijke laag stof te ontdoen. Afgelopen vrijdag heb ik de dame opgehaald en verplaatst. Ze heeft bijna net zolang stilgestaan als er geen reacties zijn geweest in dit topic en helaas, deze jaren van rust hebben haar niet per se goed gedaan.

Bij het starten was wat hulp nodig van een booster, maar dat valt alles mee. Eenmaal aan, wilde echter cilinder vier niet meedoen aan het feestje. Er was goed te ruiken dat er genoeg benzine werd ingespoten en de bougiekabels wilde ook nog een vinkje doorgeven. Of de bougie er zelf zin in had, heb ik nog niet kunnen controleren. Tijdens het rijden knalde het ook lekker in de uitlaat op het moment dat ik iets dieper het gaspedaal intrapte. Dit heb ik ook dan maar niet te vaak gedaan.

Naast het motorische probleempje, waren er ook nog wat andere aanwijzingen dat de dame iets te lang rust heeft gehad. Zo zit de ruitenwissermotor goed vast, reageert een deel van de elektronica in het interieur niet meer (Radio, knipperlichten, ramen moeizaam..) en is een van de koplampen ermee opgehouden. Misschien heeft ze een warm huis gevormd voor een kleine familie muizen.

Positief was om te merken dat ze wel vanaf het wegrijden goed veerde en ook de remmen snel weer goed thuis gaven. Ook lijkt ze enigszins aan de aandacht van de roestduivel te zijn ontsnapt. Op de achterklep na dan, maar die was dan ook niet al te best vóór het stilstaan.

Grote vraag voor mijzelf is nu echter wat ik met de dame wil en kan. Door een wat ongelukkige regeling mag ze Rotterdam niet in (hier ben ik het meest..) en is dus wat ongeschikt als eerste auto voor mij. Het ontbreekt me ook aan de ruimte om in alle rust haar zelf weer in goed rijdbare staat te brengen. Dit laten doen laat mijn financiële plaatje niet toe helaas. Momenteel staat ze overdekt weer even verder te rusten, maar echt goed zal het niet zijn. Een van de ideeën is dan ook om toch een geschiktere eigenaar voor haar te vinden. Dit was ook al de bedoeling al die jaren dat ze heeft stilgestaan, maar ik ben bang dat de beste persoon nu toch een andere verwachting bij de dame moet hebben dan toen ze net aan haar rust begon.

Ik denk dat ik zo wel redelijk wat heb afgestoft, maar bij interesse kan er altijd meer uitleg volgen Smile.

Ex: CX 22 TRS, CX 25 GTi Turbo 2
Huidig: C5 X Hypnos

Profiel  
 
Laurensvzb
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 619
Geregistreerd: 19-01-2009

- C5 X Hypnos
Gepost: 10 februari 2025 11:07 PM
  [ # 335 ]

Lang, heel lang geleden ondertussen, was in dit topic mijn laatste post.

Ondertussen is de RV-05-BN al bijna een even lange tijd niet meer in mijn bezit.
Maar ergens begint het toch weer te kriebelen, een zwarte CX GTi Turbo 2…

Af en toe spiek ik op de RDW site nog even of de RV-05-BN nog in Nederland is.
Volgens die RDW lijkt dat nog steeds het geval te zijn, zij het al sinds 2012 niet meer gekeurd, maar sinds de verkoop in 2016 niet meer van eigenaar gewisseld.

Wie de huidige eigenaar is en of deze open staat voor een eventuele verkoop weet ik niet, maar wie weet, weet iemand hier op het forum meer over…
Niet geschoten, altijd mis zullen we maar zeggen Wink.

Dus, mocht iemand mij in deze zoektocht kunnen helpen, hoor ik het graag Very Happy

Ex: CX 22 TRS, CX 25 GTi Turbo 2
Huidig: C5 X Hypnos

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4934
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 11 februari 2025 09:12 AM
  [ # 336 ]

Juist, je zoekt je ex. Want je huidige auto is wel betrouwbaar, maar ook wel een tikkie saai.

Is dit vergelijkbaar met een relatie? De moeder van je kinderen is lief en leuk, maar de sex met je ex was beter? Zoiets?

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Laurensvzb
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 619
Geregistreerd: 19-01-2009

- C5 X Hypnos
Gepost: 11 februari 2025 09:42 AM
  [ # 337 ]

Haha, terechte opmerking.

Nee, op mijn oude zitten (of zaten) een aantal upgrades (koppeling, schakelstangetjes) die nu moeilijker te krijgen zijn.
Daarnaast is die zwart, toch mijn favoriete kleur voor een Turbo 2.

Ex: CX 22 TRS, CX 25 GTi Turbo 2
Huidig: C5 X Hypnos

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4934
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 11 februari 2025 10:21 AM
  [ # 338 ]

Very Happy

Je kan even contact opnemen met de beheerder van het CX register van de club, Jacco, of Theo, de ledenadministrateur. Als de CX in het bestand staat, kunnen zij wellicht wat informatie geven, of de eigenaar jouw gegevens geven.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Laurensvzb
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 619
Geregistreerd: 19-01-2009

- C5 X Hypnos
Gepost: 11 februari 2025 10:47 AM
  [ # 339 ]

Super, hartelijk dank voor de tip!

Ex: CX 22 TRS, CX 25 GTi Turbo 2
Huidig: C5 X Hypnos

Profiel  
 
Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2423
Geregistreerd: 18-04-2005

Gepost: 07 maart 2025 11:52 AM
  [ # 340 ]

Zijn er eventueel nog afbeeldingen/ specs ed beschikbaar van deze versterkte/verbeterde koppeling?
Ik ben erg benieuwd (niet geheel zonder eigenbelang).

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  
 
trxke
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1363
Geregistreerd: 08-01-2005

- CX 25 GTi Turbo
- CX Prestige IE 5-bak
- CX 22 RS (break)
- C5 2.0i 16v break Athena
- Xantia Break 2.0i Turbo CT
- C5 2.0i 16v Exclusive break
Gepost: 07 maart 2025 08:32 PM
  [ # 341 ]

Ik ben eigelijk ook wel geinteresseert in foto’s en info betreffende de versterkte koppeling.
Destijds werd er een versterkte koppelingsset geleverd door de “garage zonder dak” maar voor zo ver ik mij herinner was die ook niet bepaald probleemloos…
Verder ben ik zeer benieuwd of het je gaat lukken om de auto te lokaliseren en terug te kopen, ik heb namelijk hetzelfde idee gehad voor een CX die ik verkocht had.
Die heb ik uiteindelijk wel kunnen terug vinden, alleen terugkopen was voor mij financieel niet verstandig en heb ik het gelaten voor wat het is…

Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.

Profiel  
 
Laurensvzb
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 619
Geregistreerd: 19-01-2009

- C5 X Hypnos
Gepost: 09 maart 2025 09:36 PM
  [ # 342 ]

Foto’s van de koppelingsset heb ik helaas (nog) niet kunnen (terug)vinden.
De specificatie zoals ik deze ooit ontvangen heb is dat deze geschikt zou moeten zijn tot 600 Nm.

Het is de set ontwikkeld door Garage St. Marien, ik heb er verder nooit problemen mee gehad.
Nu was de set ooit gekozen met het oog op toekomstige aanpassingen en een hoger vermogen dan een standaard CX.
In mijn eigendom heeft de CX nooit met een extreem hoger vermogen gereden; de turbodruk was verhoogd en in- en uitlaattraject waren licht aangepast.
Dus in de buurt van die 600 Nm ben ik nooit gekomen.

Dichterbij het vinden van de CX zelf ben ik ondertussen nog niet gekomen.
De vraag is natuurlijk ook in welke staat deze nu verkeerd en of het de moeite waard is…

In ieder geval blijft het toch kriebelen voor een zwarte CX GTi Turbo 2 Smile

Ex: CX 22 TRS, CX 25 GTi Turbo 2
Huidig: C5 X Hypnos

Profiel  
 
Citroensmgz
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3792
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 10 maart 2025 08:47 AM
  [ # 343 ]

Van de koppeling (drukgroep eigenlijk) voor de GTI Turbo en Turbo diesel moet je wel een originele drukgroep zoeken, want de “gewone” GTI heeft een minder sterke schotelveer.
Dat vindt je terug in de originele type aanduiding: Voor de Turbo 1:  235DBR5000 waar die “5000” de aandrukkracht van de schotelveer in N geeft, en 235 de doorsnede van de plaat. ( daarvoor was dat in 3 cijfers in Kg).
De turbo 2 heeft een andere vertanding op de prise as dan de Turbo, maar daarvoor geldt in principe hetzelfde.
Ik heb al eens gehoord dat er mensen zijn die daar een plaat van een A610 of een Alpine GT Turbo in monteren omdat die een aandrukkracht van 5500 en 6000 N en de goede vertanding had , maar dat zou je moeten verifiëren. Daarnaast zijn die Alpine’s ook in de racerij ingezet en daarvoor werden speciale koppelingen gebruikt, maar of je daar nog aan kan komen ?

 

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27948
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 11 maart 2025 07:51 PM
  [ # 344 ]

Met hoeveel vermogen wil je gaan rijden? Uit m’n hoofd is er eens getest dat het tot 300 pk goed gaat, dan heb je het al over bijna het dubbele vermogen van origineel.

De meeste turbo’s worden richting de 200-220 pk opgevoerd, dan gaat de koppeling nog niet slippen. Wellicht wat extra slijtage, maar dat is zo voor dan bijna alles rond de motor van motorsteunen, aandrijfassen, voorwielophanging, etc.

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3909
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 13 maart 2025 03:32 PM
  [ # 345 ]

Mijn T2 (met iets meer vermogen dan standaard) heeft een versterkte koppeling, kan een stuk meer aan.
Ook als ik een standaard vermogen GTi Turbo zou hebben zou ik altijd een dergelijke set (laten) monteren mocht vervanging nodig zijn, dan heb je die gehad, hoeft dat niet weer, en zal die langer mee gaan dan de CX zelf vermoed ik, en zeker langer dan een originele / standaard koppelingsset.

Mijn set is georganiseerd / gemonteerd via mijn reguliere Citroen / CX garage in Beneden Leeuwen, maar is afkomstig / samengesteld bij het bekende versnellingsbak bedrijf voor klassiekers Harry Martens in Limmen.
Bij interesse zou je daar kunnen informeren.

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
 
23 van de 24
« Eerste  < Vorige 21 22 23 24 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook