Ik wil de startmotor verwijderen van een DS met langeslagmotor omdat de startmotor naar nu blijkt, bij een eerste proefstart af en toe hapert. Het systeem waarmee de startmotor is bevestigd is simpel, maar blijkt nu ook lastig. Ik heb de borgende bout verwijderd zodat de startmotor in principe verwijderd kan worden. Wat rest is de startmotor verwijderen uit de krappe passing in de versnellingsbak. Helaas lukt dit niet echt. Ik heb de startmotor ongeveer 3 a 4 mm uit de versnellingsbak kunnen vrijmaken, maar krijg nu geen enkel beweging meer in de zaak. De motor en bak zijn nog ingebouwd en ben eigenlijk niet van plan de zaak weer uit te bouwen, omdat het net allemaal is ingebouwd. Wie weet een truc of list zonder de motor/bak te moeten uitbouwen om vervolgens bak en motor te scheiden zodat de startmotor vervolgens kan worden verwijderd.
teveel citroenen





























Totaal aantal Berichten: 10445
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Wat je beschrijft lijkt meer op de startmotor!
Kun je een foto plaatsen?
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Blijkbaar was ik nog niet goed wakker. Het is inderdaad de startmotor!! Kan ik de titel nog aanpassen?
teveel citroenen





























Totaal aantal Berichten: 10445
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Ja. Terug naar het eerste bericht, de knop wijzigen indrukken en dan kun je niet alleen het eerste bericht wijzigen, maar ook de titel.
Ik weet niet in hoeverre je er bij kunt, maar voorzichtig tikjes geven in verschillende richtingen?
Het is nogal een krappe passing en als hij maar een beetje scheef zit lukt het niet.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.














































Totaal aantal Berichten: 43349
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
De startmotor is dus vastgerot in de bak. Komt bij deze motor helaas vaker voor. Kruipolie, van goed merk, geduld en gepast geweld zullen de startmotor wel los kunnen krijgen.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste


































Totaal aantal Berichten: 15715
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Heb je alles los? Je hebt de grote bout bovenop, maar er zitten ook nog twee kleine boutjes wat verder naar voren die de neus van de startmotor extra fixeren. Als die allemaal los zijn, dan vrees ik dat Waterman gelijk heeft.





























Totaal aantal Berichten: 10445
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Dat was bij mijn traction niet zo.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
ik heb de boel al in de kruipolie staan. Aluminium en ijzer dat gaat niet samen, dus al direct kruipolie toegepast .het kleinere boutje heb ik alleen een slag losgedraaid. Morgen maar verder. ik heb het idee dat de startmotor wat losser komt. Zo als waterman al aangeeft, .gepast aan het werk. Beter een uur langer bezig dan onderdelen die onherstelbaar beschadigd raken.
teveel citroenen


































Totaal aantal Berichten: 15715
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
jantje1948 schreef:Dat was bij mijn traction niet zo.
Dat klopt, Jan, maar bij een langsslag ID-motor is dat wel zo.


































Totaal aantal Berichten: 15715
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
wim schreef:ik heb de boel al in de kruipolie staan. Aluminium en ijzer dat gaat niet samen, dus al direct kruipolie toegepast .het kleinere boutje heb ik alleen een slag losgedraaid. Morgen maar verder. ik heb het idee dat de startmotor wat losser komt. Zo als waterman al aangeeft, .gepast aan het werk. Beter een uur langer bezig dan onderdelen die onherstelbaar beschadigd raken.
Bij mij zaten er twee van die kleine boutjes…