In 2023 heb ik een Fulli tolbadge gehaald bij de ANWB gezien er (weer) veel km’s door Frankrijk gemaakt gingen worden in het jaar. Wel zo handig leek mij.
Op zich alles geen hogere wiskunde dacht ik zo. Eenmaal in Frankrijk weigerde de tolbadge dienst bij het poortje. Heb het nog een paar keer geprobeerd maar zonder succes. Hij was geplaatst volgens instructie achter de binnenspiegel. Hij heeft 1x gewerkt bij inrijden van een peage sectie: niet bij het verlaten.
Vorig jaar met de tolbadge naar de ANWB gegaan: bleek dat het ding zelf niet goed meer was. Dus omgewisseld maar… je voelt hem al aankomen misschien: wederom geen succes. Totaal niet dit keer, nergens.
Net weer langs ANWB gegaan om de badge te laten testen: dik in orde.
Ben benieuwd of iemand ervaring heeft met zo’n tolbadge in een C6. En allicht wat advies/tips? Snap niet waarom het niet werkt. Alles is juist geplaatst, ingesteld en ingeregeld.
Voor nu heb ik hem nog niet geplakt op de voorruit. Ga wel even zien en zwaaien met de badge bij het inrijden om te zien of er een plek is waar hij wel werkt.

Totaal aantal Berichten: 20
- C5 C5 Tourer 2.2 HDiF 200 Exclusive
- C5 X PLUG-IN HYBRID 225 SHINE PACK
Hallo,
De ervaring met de Fulli tolbadge van de ANWB met de C6 is goed gevallen - geen klachten.
Het enige wat bij me op komt is dat wellicht de positie naast de binnenspiegel nog wat uit kan maken?
Ik heb de auto onlangs verkocht, maar even een foto opgezocht, op deze positie werkte de tol badge.
op de foto links van de binnenspiegel net zichtbaar naast het donkere gedeelte van de voorruit.
mvrgr
Gert-Jan
PS. O ja.. mijn dochter had de wagen als dank voor het uitlenen nog even gepimp’d…..
Hoi Gert Jan,
Dank voor je bericht en tip. Ik had hem op een andere plek nl achter naast de sensor die wat uitsteekt. Ik ga hem ook doen waar jij hem had zitten.
En over toeval gesproken: ik rij nu jouw C6! Heb haar deze week opgehaald bij Enting.
Benieuwd naar eventuele verhalen (maar allicht iets voor een PM of een kop koffie…

Totaal aantal Berichten: 20
- C5 C5 Tourer 2.2 HDiF 200 Exclusive
- C5 X PLUG-IN HYBRID 225 SHINE PACK
Hallo Michael,
Kijk eens aan! Erg leuk dat je de wagen hebt gekocht.
Veel plezier ermee!
Ik ben al bijna aan de C5x gewend.
Bak koffie of mailtje… leuk / prima!
Tot Horens!
Gert-Jan
Al heel lang gebruik ik de tolbadges, ik ben inmiddels aan m’n vierde exemplaar.
Elke 5 jaar wissel ik ‘m om voor een nieuwe, de batterij die erin zit heeft een beperkte levensduur.
Essentieel is dat hij gemonteerd wordt op een stuk van de ruit zónder zonwering. Die zonwering schermt namelijk de hogere frequenties af, waarmee de badge geactiveerd wordt.
Hij moet dan ook geplaatst worden in het “gedeelte met de spikkels”, vlak naast de binnenspiegel.
Dáár had ik ‘m destijds in m’n Xantia, later in de C5 Break en nu in de C5AC-Hy. En hij heeft in al die jaren nooit z’n dienst geweigerd.
Groet,
JW
GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor

Totaal aantal Berichten: 155
- CX CXA 25 GTi Turbo 2
- Xantia 1.8I 16V
- C6 (2005-2012) benzine
Al ruim 10 jaar gebruik ik de badge voor alleen Frankrijk (Fulli). Gekocht in 2014 bij de ANWB voor € 7,40. In gebruik in de CXA, Xantia en nu de C6 (bij allemaal naast de binnen spiegel op de voorgeschreven plek)
Nooit een probleem gehad. Alleen bij de kleinere afritten wel iets rustiger en tot vlak voor de slagboom rijden voor hij reageert.
De laatste jaren laat ik bij de ANWB winkel de batterij controleren voor ik 3 maanden naar Frankrijk ga. Is nog steeds goed. Ze hadden zelfs iemand die er een had die al 15 jaar werkte. Wel doe ik ‘m in september weer in het speciale zakje.