het zou kunnen natuurlijk dat die ecu er voor iets tussen zit. het is een allereerste versie… maar bedoel je dan een 92-er erin steken of gewoon dezelfde maar een ander . dat er een 92-er in zou werken, zou me trouwens verbazen
bibberlam schreef:aha, dus dat wil zeggen: een ritje maken en pas dan de meting doen… op het moment dat ik denk dat er zich een probleem voordoet?
als ik die connector losmaak, gaat het systeem dan niet in de war? en dat wat ik wil meten verloren?
ik zal dat eens proberen als ik het materiaal er voor heb.
tijdens de rit metingen verichten heeft je dealer speciale uilees apparatuur voor . als je zoiets hobby matig wil aanschaffen dan overtrefd die app. de aanschaf waarde van je xm .....zeker
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
citroen23 schreef:tijdens de rit metingen verichten heeft je dealer speciale uilees apparatuur voor . als je zoiets hobby matig wil aanschaffen dan overtrefd die app. de aanschaf waarde van je xm .....zeker
oeps… ok dan.
bibberlam schreef:het zou kunnen natuurlijk dat die ecu er voor iets tussen zit. het is een allereerste versie… maar bedoel je dan een 92-er erin steken of gewoon dezelfde maar een ander
. dat er een 92-er in zou werken, zou me trouwens verbazen
hohohoohooho,.....hij is toch wel actief (hydro actief) :
dus 2 ecu’s rechtsvoor in je moterruimte….......
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
absoluuuuut!!!
twee ECU’s rechtsvoor… geen ABS, geen Airco…
bibberlam schreef:absoluuuuut!!!
![]()
twee ECU’s rechtvoor… geen ABS, geen Airco…
wat voor stekkers zitten er dan aan die 2 ecu’s :
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
op de eerste zit een witte en een groene stekker (de hydro ecu).
ze zijn beide identiek, en hebben naar ik denk iets van een 16tal pinnen (twee rijen van 8 pinnen) (moet ik checken)
op de tweede ecu (weg van de vorkant van de auto)
zit een grote zwarte platte stekker waarvan de bundeldraden langs de zijkant verzameld naar de motor lopen. ik meen dat dit een 36 pinnige stekker moet zijn.
en niet onbelangrijk:
wat voor moter zit erin RDZ,R6A,RFZ of RFV :
kan ik n.l. het juiste schema fff voor je inscannen
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
okee, daar ben ik even voor naar de auto moeten lopen…
ik heb een XU 10j2, een R6A dus
ik ben je nu al dankbaar
bibberlam schreef:okee, daar ben ik even voor naar de auto moeten lopen…
ik heb een XU 10j2, een R6A dus
ik ben je nu al dankbaar
zal nu fff scannen…..... staan een hoop componenten in welke jouw probleem kunnen veroorzaken een ogenblik au.b.
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
okee, daar heb ik wat aan, denk ik… zal even m’n tijd nemen om het te bestuderen! dank je wel
dus .....
witte stekker met 15 pennetjes (15b(blanc))
groene stekker met 15 pennetjes (15v(vert))
schakelaar over pen 14 en 15 van de groen stekker meten….
sensor veeruitslag (153) nog goed :
sensor stuuruitslag (159) nog goed :
pometer (771) gaspedaal : pen 9,10,11 van de witte stekker
snelheidsensor 154 :
tijdschakelaar anti-schok 960 :
etc,etc,...................
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
het is de eerste keer dat ik van de anti-schok 960 hoor… wat doet deze precies?
ik was me idd al aan het afvragen waar die B en V voor stonden
bibberlam schreef:het is de eerste keer dat ik van de anti-schok 960 hoor… wat doet deze precies?
is mij ook niet helemaal duidelijk lees letterlijk wat erbij staat
is is wel gekoppeld aan je veeruitslagsensor ...... en veervergrendeling 800.
mmm; zou dat die module (800) zijn waarbij ze zeggen dat die diode nagenoeg altijd kapot gaat
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
vind ik ergens een lijst met de benaming van de componenten?