3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
   
ervaring gezocht: Speurtocht naar een Cactus.
sneuper2000
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 32
Geregistreerd: 12-10-2012

Gepost: 22 januari 2024 09:26 PM
  [ # 31 ]

Goede keuze 1.6 diesel, nu 169000 op de klok binnen kort is de distributie vervangen wel een storing in de bak bij het terug schakelen van de 5e versnelling…bak olie laten vervangen lijkt nu iets beter maar dek wel dat de bak gereviseerd moet worden en dat na 169000 km…gr Ronald

Profiel  
 
Michiel van G.
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 842
Geregistreerd: 29-05-2006

- Dyane 6 Commerciale
Gepost: 17 april 2025 11:52 AM
  [ # 32 ]

Goed. Dit topic maar eens reanimeren.

In 2021 heb ik gezien de vele kilometers die ik maakte een EV gekocht. Die heeft ondertussen bijna 210.000 kilometer gereden, én het ziet er naar uit dat het aantal kilometers die ik ga rijden zal minimaliseren.

Nu rijdt mijn vriendin met onze Twingo, en het is niet echt noodzakelijk meer om twee ‘moderne’ auto’s te hebben. Dus, EV en Twingo weg, en misschien een Cactus ter vervanging. Het liefste een Ph2 met eat6 automaat.

Het liefste zou ik een plugin-hybride kopen, maar die wegen net zoveel als mijn EV dus daar schiet ik niets mee op - en een Cactus is licht.

Nu is er veel geschreven over de PureTech problemen; maar in hoeverre zijn er nu specifiek bouwjaren waarbij die kinderziekten er een heel eind uit zijn? Ik zit niet echt te wachten op olieverbruik en afbrokkelende d-riemen.

Iemand die mij meer kan vertellen?

Profiel  
 
Menno
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1812
Geregistreerd: 29-07-2003

- C3 1.2 Max EAT6
- 2CV Spécial
Gepost: 17 april 2025 12:13 PM
  [ # 33 ]

Alle bouwjaren hebben met deze specifieke motoren die problemen, echter als het onderhoud duidelijk is en de riem netjes vervangen is er mi weinig mis …
Na 2019 is er een verbeterde riem gekomen , ook die moet je gewoon in de gaten houden.


Ik rij al lang met deze motorvariant, ( ook icm met een cactus 110 eat6 )  nooit problemen gehad , ook niet in de auto’s die ik tweedehands heb gekocht.

Goed onderhoud is cruciaal ( met name de olie ) en bij onderhoud de riem even checken , dan heb je er een prima betrouwbare en vooral zuinige auto aan.


Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera

Profiel  
 
PBO
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 665
Geregistreerd: 23-05-2004

- C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive
- CX 25 GTI Turbo 2
- ID/DS DS 21 Pallas
- ZX 1.4i Avoriaz
Gepost: 17 april 2025 07:31 PM
  [ # 34 ]

Collega heeft sinds een jaar of 4-5 een facelift-Cactus van 2018. Omdat ie de auto bij een dealer had gekocht en de auto ook volledig dealeronderhouden was, hebben ze (geloof ik) een jaar of 2 geleden kostenloos een nieuwe DB-riem gemonteerd. Niet omdat er problemen mee waren maar vanwege een terugroepactie meen ik. De auto doet verder ook probleemloos z’n werk.

Een dealer-onderhouden exemplaar is dus zeker een pré.

C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive (2008), CX 25 GTi Turbo 2 (1988), DS 21 Pallas (1972), ZX 1.4i Avoriaz (1996)

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7843
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 17 april 2025 10:55 PM
  [ # 35 ]

Olieverbruik is willekeurig, kan bij elke puretech voorkomen, ook bij goed onderhouden en ‘bereden’ exemplaren. Soms al bij lage kilometerstanden. Schijnt bij latere modellen (met groene peilstok) opgelost te zijn.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
 
3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook