





















Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
http://www.dirk-sassen.de heeft gebruikte (100 euro) imitatie (300) en originele (600)
Volg je hart, gebruik je hoofd.












































Totaal aantal Berichten: 25672
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Eeen mechanische pomp is niet te vergelijken met een elektrische. de DS heeft een exotische pomp die daardoor heel duur is. Ik heb net mn pomp in de SM vervangen voor immitatie voor 75 euro. Werkt perfect. Gevonden op markt plaats. De pomp va het zelfde merk voor de ds kost 65. Je moet alleen de retour van de pomp afdoppen.
locatie was ergens richting nijkerk….
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
De benzinepomp van mijn DSuper is kapot. Bij het starten spoot de benzine er uit naast het membraan in het midden van het pompje.
Nieuwe besteld en oude er af gehaald en de oude pakking met kit weggeschraapt.
De moeren waarmee de pomp aan het blok vastzit zijn moeilijk bereikbaar maar ze zaten niet erg vast. Om niet te zeggen gewoon handvast!
Hoe vast moeten die eigenlijk gezet worden als ik de pomp terug plaats?
Ik was van plan om de papieren pakking van de nieuwe pomp wat in te oliën en vervolgens de pomp te monteren. Is dat ok zo? Of moet er toch kit bij? Er zit echter ook een tweede pakking bij de nieuwe pomp. Zal ik die er ook tussen doen of heeft dat geen zin, twee pakkingen op elkaar?
Bedankt voor de hulp!





























Totaal aantal Berichten: 10463
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Als ik me goed herinner hangt de dikte van die tweede pakking af van de lengte van de stift die aan motorzijde uit de pomp steekt. Ik zal het morgen even nakijken.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Ik denk bij nader inzien dat er tussen het motorblok en de benzinepomp nog een tussenstukje zit dat er ook van tussen kan, een spacer als het ware. Of twee zelfs.
In het geval je die ook loshaalt bij het vervangen van de pomp zou die tweede pakking wellicht kunnen dienen om daar de dichting te verzekeren?
Zit daar onderling veel verschil op bij een nieuwe benzinepomp? En kan een dunne papieren pakking daar dan een invloed op hebben?












































Totaal aantal Berichten: 25672
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Niet twee pakkingen op elkaar doen. Wel de oude vervangen. licht invetten moet voldoende zijn.
Onder de formika spacer zit ook nog een papieren pakking. Als die erbij zit, die ook vervangen.
Pomp zet je niet heel vast, anders wordt de voet kromgetrokken en gaat het olie lekken. Uit mn hoofd 4 Nm.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Kan ik het niet riskeren om de spacer en de pakking die er onder zit onaangeroerd te raken als die nog vast zit?
Of toch uit voorzorg mee vervangen?












































Totaal aantal Berichten: 25672
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
dat kan je riskeren. Als het niet olie lekte voor je begon.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>