5 van de 5
« Eerste  < Vorige 3 4 5

Gert z’n Xantia: Guess who’s back, back again? Vakantie in Frankrijk
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5497

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 27 april 2025 12:18 PM
  [ # 61 ]

Afgelopen week het Limburgse provincie ingeruild met de regio Bretagne in Frankrijk!

Een enkeltje van 891km nabij Erguy. Ik moet zeggen, het ging bijzonder goed. Zo’n tolkastje en rustig rijden met een gangetje 100\110km\h is goed voor de innerlijke rust. En op de achtergrond een Franse radiozender met Franse nrs erop maakt het sfeertje goed!

Voor de van de week een keer, naar de supermark geweest. Maar daarna stilgestaan. De meeste kilometers gemaakt met het gezinsauto van mijn broer.

Na een weekje de terugreis begonnen met 2stops waar ik graag de Xantia op de foto wou zetten:

Le Mont-Saint-Michel:

IMG_4259 by Gert H, on Flickr

IMG_4255 by Gert H, on Flickr

IMG_4253 by Gert H, on Flickr

IMG_4266 by Gert H, on Flickr

IMG_4264 by Gert H, on Flickr

Mooie fotoplek, alleen veel fijne steentjes! Waarom is dat vraag je af? Omdat zo’n kleine steentje precies tussen mijn remschijf en een plaatje van de veerpoot kwam. Hierdoor liep de remschijf aan, wat duidelijk hoorbaar was.
Dus daar sta je dan op een p-plaats, alle bagage(troep) uit de Xantia te vissen, om maar bij mijn gereedschap te komen. Mijn schoonzus had immers het idee, om zo veel spullen mee te nemen nu we toch met 2auto’s naar Frankrijk gingen. Tot grote frustratie van me broer en ik.  “Broertje! succes met de zomervakantie als jullie met één auto gaan!” Mr. Green

Afijn,,,, met een schroevendraaier het plaatje meer van de remschijf af kunnen duwen, en voila! het mini mini steentje viel er tussen uit! Nu nog alles weer in de kofferbak krijgen! (wel grote kofferruimte trouwens!) cry

Volgende stop Waterloo! Je weet wel waar Abba over zong…

Waterloo:

IMG_4276 by Gert H, on Flickr

IMG_4277 by Gert H, on Flickr

IMG_4284 by Gert H, on Flickr

IMG_4288 by Gert H, on Flickr

IMG_4292 by Gert H, on Flickr

Persoonlijk, vind ik de foto’s van Waterloo niet zo mooi, mede door de dichte bewolking. Maar deze verdween net dat ik op de snelweg zat.. Jammer, wellicht volgende keer opnieuw, maar met zon erbij!

Conclusie:  mooie rit gehad met de Xantia, Fijne reisgenoot. En zo binnendoor Frankrijk heen, echt fijn om met een ouwe Citroën te doen. Wel nog wat ouwe auto’s gespot oa: Ami6, CX break, 2x Xantia, Renault 25 en 5.

Profiel  

GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5497

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 27 april 2025 01:02 PM
  [ # 62 ]

En .........door!

Met de reis door Frankrijk mooi gelegenheid om de dakraam lekker open te zetten! Zoals je op de foto’s ziet, is er een tijdje terug de schaar in het dak gezet.

Het probleem, dit is mijn eerste dagelijkse auto in +/-20jaar tijd zonder airco. Om toch beetje de zomer door te komen zonder last van de warmte te krijgen, heb ik een zonnedak erin laten zetten.

Op het werk, doet een bedrijfje een gedeelte van de werkplaats huren, voor daken inbouw. Dus zodoende was de keuze snel gemaakt voor een dakraam:

IMG_3925 by Gert H, on Flickr

IMG_3927 by Gert H, on Flickr

IMG_3928 by Gert H, on Flickr

IMG_3934 by Gert H, on Flickr

IMG_3935 by Gert H, on Flickr

IMG_3947 by Gert H, on Flickr

IMG_3948 by Gert H, on Flickr

IMG_3949 by Gert H, on Flickr

Het bedrijf heeft ook de hemel opnieuw vast gezet met spuitlijm, hier en daar liet de bekleding los van de hemel. Een kwaaltje bij de Xantia

Met de warmte werende voorruit (jaja, niet origineel!), windvangers en de dakraam. Zou de zomer niet al te heet verlopen in de Xantia! Mr. Green

In de afgelopen tijd ook nog een universele CV erin gezet:

IMG_0123 by Gert H, on Flickr

En een originele derde remlicht, met filerijden, wil ik toch graag gezien worden dat ik rem!

IMG_0141 by Gert H, on Flickr

En ik wil ook deze origineel verstralers monteren:

IMG_0079 by Gert H, on Flickr
IMG_0080 by Gert H, on Flickr

Maar:

*Komende tijd wil ik de pakking van de kleppendeksel vervangen, en de koelslangen op de kachelradiateur opnieuw bevestigen, daar lekt het een beetje kvs (reisje Frankrijk ongeveer 0,5l). Blijft een slechte constructie om goed bij te komen.

*En apk voorkeuren, want ze mag dit jaar voor de Apk. Kijken wat ik zelf kan doen voor de daadwerkelijke Apk.

Blijft lekker bezig!

Wordt vervolgt!

Profiel  

JW
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2457

- C5 Aircross-Hybride
Gepost: 27 april 2025 02:56 PM
  [ # 63 ]

Zo’n dakje is zeker een aanwinst.
Ik had destijds bij mijn laatste Xant er ook een in laten zetten, een iets luxer exemplaar dat elektrisch ook helemaal open kon. Met daaronder een scherm dat ik dicht kon schuiven, als de zon een beetje tè fel scheen.

En wat een fraaie foto’s bij de Mont-St-Michel.
Bijzonder ook dat het je gelukt is een plekje te vinden waarop alleen jij met je Xant er op staat. Toen ik er destijds was heb ik z’n plekje niet gezien.

Groet,
JW

GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor Idea

Profiel  

RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 17419

- CX 2400 Super
Gepost: 27 april 2025 03:05 PM
  [ # 64 ]
GWHENDRIKS2 schreef:

Le Mont-Saint-Michel:

IMG_4255 by Gert H, on Flickr

Wow! very good

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  

Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6187

- C1 1.0 Collection
- Overig Toyota Auris Hybrid Touring Sports
Gepost: 27 april 2025 08:33 PM
  [ # 65 ]
Profiel  

5 van de 5
« Eerste  < Vorige 3 4 5

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook