3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
   
trekhaak C5
ronama
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3660
Geregistreerd: 27-02-2005

Gepost: 03 april 2006 11:54 AM
  [ # 31 ]

Re: prijs

Dehaene schreef:

Ik had me laten vertellen dat een trekhaak (afneembaar) op een C5 geplaatst door een concessiehouder op een goede 700€ kwam


Ik vind het duur, maar je moet eens bij verschillende dealers informeren.
je kunt nogal eens verschieten van de prijsverschillen onderling.

Profiel  
 
mel
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 114
Geregistreerd: 17-07-2004

- ID/DS DS21 IE Pallas mechanique
- C5 V6 Exclusive Automaat
Gepost: 03 april 2006 11:03 PM
  [ # 32 ]

trekhaak C5

Een afneembare is net zo sterk, ook op een C5. Met 1500 kg caravan vorig jaar op vakantie geweest en geen enkel probleem. Je ziet er helemaal niet van (als hij er niet op zit tenminste).

C5 3.0i V6 Aut. Exclusive, 2008
Au revoir, Melchior

Profiel  
 
AntonDierdorp
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 11
Geregistreerd: 30-03-2006

Gepost: 04 april 2006 12:54 AM
  [ # 33 ]

vaste trekhaak met PDC

mijn dealer heeft de middelste twee sensoren een kwartslag gedraaid (ze staan nu dus verticaal ipv horizontaal) en dat werkt, ook met een vaste trekhaak. Het blijft wel kritisch: bij regen of een dop op de haak “zien” de sensoren de trekhaak en piept de handel dus. Maar over het algemeen gaat het goed.

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 04 april 2006 01:03 AM
  [ # 34 ]

Re: vaste trekhaak met PDC

AntonDierdorp schreef:

mijn dealer heeft de middelste twee sensoren een kwartslag gedraaid (ze staan nu dus verticaal ipv horizontaal) en dat werkt, ook met een vaste trekhaak. Het blijft wel kritisch: bij regen of een dop op de haak “zien” de sensoren de trekhaak en piept de handel dus. Maar over het algemeen gaat het goed.

op de phase II als je daar een afneembare trekhaak op monteerd,vind ik het wel handig als de trekhaak gemonteerd zit met een aanhangwagen eraan of iets dergelijk,dat je een knopje hebt op ‘t dashboard om de sensoren uit te schakelen Wink

Profiel  
 
jean1277
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 38
Geregistreerd: 14-12-2005

Gepost: 06 april 2006 12:53 PM
  [ # 35 ]

hallo
ik heb een ander probleem met mijn de haak of eigenlijk met de stekker. (west multicon)
ik heb gisteren mijn nieuwe caravan voor het eerst eraan gehangen, maar de binnenverlichting en de koelkast deden het niet. (de gewone verlichting wel) even gemeten met de multimeter en er komt dus geen stroom uit de stekker (en hij stond helemaal op contact.
ik vermoed dat er ergens een zekering uitligt, maar in het boekje staat (uiteraard ) niet waar de zekering(en) zit(ten).
Kan iemand mij helpen, voor ik weer naar de garage moet.

alvast bedankt

toen: bx16tri , xantia 1.8i allure
nu: C5 2.0i break exclusive

Profiel  
 
exroosje
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 498
Geregistreerd: 20-10-2005

Gepost: 11 april 2006 05:11 PM
  [ # 36 ]

Ja, op een berline, maar dat maakt niet uit.

Met de originele kabelset van citroen is dat een fluitje van een cent. Hierin zitten alle draden voor zowel 7 als 13 polig (dus ook permanent 12V) en een relais om parkeersensoren uit te schakelen.

Er zijn 2 tussenconnectoren voor de achterlichten en een 3e die inklikt op een loze connector in de auto die achter de bekleding zit. Vervolgens moet je met de handleiding zelf de juiste kleur draad op de stekkerpolen aansluiten. Daar kan dus een fout gemaakt zijn.

De permanente 12V loopt via een autozekering, in je boekje moet staan welke zekering je moet hebben (iets met accesoire oid), ze zitten onder de bekerhouder links

C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++) en upgrade naar RT6
Verbruik 8,8l/100 Voorheen Ph2V6: 10,9l/100

Profiel  
 
deckers
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 35
Geregistreerd: 12-12-2005

Gepost: 15 april 2006 05:16 PM
  [ # 37 ]

Vandaag mijn trekhaak gemonteerd (is zo’n mooie afneembare) en natuurlijk achteruit de oprit gereden. Geen enkele piep van de parkeersensor (die gewoon goed functioneert). Dus waar het verhaal van achteruit rijden met trekhaak en signaal van de sensor etc vandaan komt? De auto trekt overigens zonder problemen mijn caravan. Heerlijk comfortabel. Ook achteruit de caravan de oprit op, waar normaal de trekhaak de grond raakt….even een standje omhoog en….. ook dan geen parkeerpiepsensor herrie.
Lang leve de C5 (1.8 Break uit 2003) Very Happy Very Happy

Profiel  
 
JoF
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 606
Geregistreerd: 20-03-2005

Gepost: 17 april 2006 04:08 PM
  [ # 38 ]
deckers schreef:

Dus waar het verhaal van achteruit rijden met trekhaak en signaal van de sensor etc vandaan komt?

Dat verhaal komt van een groot aantal C5-gebruikers die dus wél een constante piep horen bij het achteruit rijden als hun kogel gemonteerd is, maar dat kan natuurlijk óók veroorzaakt worden door een dop die op de kogel zit, of door een montageset t.b.v. een fietsdrager. Luistert blijkbaar nogal nauw. Kwestie van: wat “ziet” de sensor, en wat niet ? Toevallig heb jij daar dus geen last van.

Jumpy 2.0 HDi 136 PK FAP 9/2008, Buscamperuitvoering (Gris Fer Metallic)
Xsara Picasso 1.6 Image 7/2007 (Gris Aluminium)
2CV6 Spécial 6/1988 (Blanc Meije)
Renault 4 TL Savane 1990 (Rouge), in restauratie
(in verleden 2x Acadiane, 3x2CV, DS21, Visa, GSA-Break, 2xBX D, 2xXantia D, C5 HDi)

Profiel  
 
BIG charlie
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 798
Geregistreerd: 24-07-2005

Gepost: 17 april 2006 05:53 PM
  [ # 39 ]
JoF schreef:
deckers schreef:

Dus waar het verhaal van achteruit rijden met trekhaak en signaal van de sensor etc vandaan komt?

Dat verhaal komt van een groot aantal C5-gebruikers die dus wél een constante piep horen bij het achteruit rijden als hun kogel gemonteerd is, maar dat kan natuurlijk óók veroorzaakt worden door een dop die op de kogel zit, of door een montageset t.b.v. een fietsdrager. Luistert blijkbaar nogal nauw. Kwestie van: wat “ziet” de sensor, en wat niet ? Toevallig heb jij daar dus geen last van.

Mijn buurman heeft juist een nieuwe C 8 met afneembare trekhaak…
Als je die bol plaatst worden automatisch de parkeersensoren uitgeschakeld.
Neem je de bol weg dan werken ze gewoon terug.
Mooi systeem vind ik

Greetz Cool
BIG charlie

Picasso was niet alleen een schilder…......

Profiel  
 
Frank65
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 197
Geregistreerd: 09-12-2005

- C3 e-HDI
- C5 C5 2.0i Comfort Sedan automaat LPG
Gepost: 17 april 2006 10:01 PM
  [ # 40 ]

Te koop:
Trekhaak C5 phase I berline
zonder bouten en bedrading,
vaste prijs 40 euro

Mannen blijven kinderen alleen het speelgoed wordt steeds duurder.

Profiel  
 
TonK
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 187
Geregistreerd: 07-10-2005

Gepost: 24 april 2006 12:08 AM
  [ # 41 ]

Re: vaste trekhaak met PDC

AntonDierdorp schreef:

mijn dealer heeft de middelste twee sensoren een kwartslag gedraaid (ze staan nu dus verticaal ipv horizontaal) en dat werkt, ook met een vaste trekhaak. Het blijft wel kritisch: bij regen of een dop op de haak “zien” de sensoren de trekhaak en piept de handel dus. Maar over het algemeen gaat het goed.

Dit lijkt een goede oplossing maar is het niet. Normaal overlappen de sensors elkaar zodat de gehele achterzijde wordt afgetast maar door ze verticaal te zetten loop je grote kans dat dit niet meer het geval is en je dus gebieden creërd die niet meer worden gezien (net zo min als je trekhaak).
Als je nu een smal object nadert (paaltje) dan merk je dat pas als hij in je achtebumper zit zonder ook maar een enkele piep omdat hij zich toevallig in het dode gebied bevind.

Goed controleren dus of nog wel het hele gebied wordt gescand.

Groet, Ton

Profiel  
 
exroosje
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 498
Geregistreerd: 20-10-2005

Gepost: 25 april 2006 01:33 AM
  [ # 42 ]
deksels schreef:

Frank (exroosje)

Ik heb inmiddels een 2e-hands originele trekhaak met originele bedrading aangeschaft. Compleet met mechanische instructie; zonder aanwijzingen voor de bedrading.
Ik heb jouw site bekeken en dat is informatief. Toch heb ik een paar vragen ...

1. de kabel is losgeschroefd van de 13-polige steker. Heb jij misschien een aansluitschema…(welke kleur draad waar aansluiten)?

2. er zit een microswitch aan de zijkant; helaas zijn de contactjes daarvan afgebroken. Er hebben drie draden opgezeten, waarvan ik er twee in de kabel kan terugvinden (grijs en oranje draden). De derde moet een blauwe draad zijn, maar die zie ik niet in de kabel. Weet jij dit?

3. Ik begrijp dat de kabel bij het reservewiel naar binnen kan. Is het de bedoeling dat de rubber dop aldaar op maat gemaakt wordt? Opening maken en daarna weer aankitten?

Als je een instructieblaadje hebt dan hou ik mij aanbevolen..

groeten, Hans

Ik zal een dezer dagen even de handleiding inscannen en posten. Daar staat alles in wat je wilt weten.

Die rubber dop kun je een gaatje in maken en daar de draad doorheenleiden en de rubberdop dus weer terugplaatsen.


Frank

C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++) en upgrade naar RT6
Verbruik 8,8l/100 Voorheen Ph2V6: 10,9l/100

Profiel  
 
exroosje
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 498
Geregistreerd: 20-10-2005

Gepost: 26 april 2006 01:21 AM
  [ # 43 ]

Bij deze:





Zo moet het lukken toch!

Succes

Frank

C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++) en upgrade naar RT6
Verbruik 8,8l/100 Voorheen Ph2V6: 10,9l/100

Profiel  
 
exroosje
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 498
Geregistreerd: 20-10-2005

Gepost: 03 augustus 2006 05:43 PM
  [ # 44 ]

Grappig dat je dit ook hebt. Bij mij is het nog steeds onduidelijk wat die micro switch doet. Ik heb hem doorgemeten en kan hem zowel open als gelsoten aansluiten, maakt geen bal uit: De mistlampen branden en de parkeersensoren blijven het doen.

Had ik dat van te voren geweten had ik net zo makkelijk een generieke aanslutiset kunne pakken en de achterlichten afgetapt. Ik gebruik nl. alleen de 7-polige, deze heeft geen aparte 12V nodig, maar alleen de lampen.

Kan iemand vertellen hoe het zou moeten werken met zo’n originele set? Moet de schakelaar nu op en opf gelsoten, gaat alleen de mistlamp uit of ook de parkeersensor, hoe kun je trouble shooting doen aan het relais.

C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++) en upgrade naar RT6
Verbruik 8,8l/100 Voorheen Ph2V6: 10,9l/100

Profiel  
 
 
3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook