wat voor een compreesor kan je het best gebruiken om mooi te spuiten?
wat voor druk bar, hoeveel liter pm enz.
wat je minimaal nodig hebt.
Ik kan je helaas niet helpen, maar heb wel het topic even verplaatst. Het leek me beter dit topic in het sub-forum plaatwerk te zetten.
Schijt aan originaliteit.
Totaal aantal Berichten: 25593
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Compressor maakt niet uit. Je hebt een duur spuitpistool nodig. Ik dacht dat het merk van de pro’s DeVilbis heet.
druk : 2,5 tot 3 bar…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 592
Geregistreerd: 30-07-2003
- 2CV 2cv6.5
- Ami 8 Break
Compressor maakt toch wel uit. Met een kleine compressor kun je geen heel plaatdeel spuiten zonder dat je het spuiten moet onderbreken om weer genoeg druk op te kunnen bouwen.
"Breaker one, breaker one, might be crazy but I ain’t dumb, this is Crazy Cooter coming at ya…"
punky schreef:Compressor maakt toch wel uit. Met een kleine compressor kun je geen heel plaatdeel spuiten zonder dat je het spuiten moet onderbreken om weer genoeg druk op te kunnen bouwen.
Daarbij is de luchtbehandeling belangrijk. Er mag niet (teveel) vocht in de uitgeblazen lucht zitten.
Schijt aan originaliteit.
Totaal aantal Berichten: 1130
Geregistreerd: 20-10-2003
- CX CX 25 GTI Turbo
- C5 C5 2.0 16v exclusive break ph2
je moet ook een waterafscheider gebruiken en iid de devilbiss pistolen zijn de beste.
kosten wat maar dan heb je ook iets, ik heb er zelf ook een
Wat is Citroën rijden toch formidabel !
theiz schreef:Ik heb een elektrische:
Heb er nog geen plaatwerk mee gespoten, maar dat moet wel goed kunnen volgens mij.
Voordelen: Goedkoop, geen vocht, geen drukverschillen.
Nadeel: Hoop herrie, geen prof ding.Ik wil er binnenkort mijn bumpers mee gaan spuiten, je hoort wel hoe dat afloopt….
OMFG NIET DOEN NIET DOEN
Zo een ding is goed om ruwe oppervlakken te spuiten maar is absoluut niet geschikt voor spuitwerk aan een auto (tenzij dat je dure lak wilt verspillen en je het gespoten onderdeel toch nog wilt laten overspuiten)
De druk is véél te weinig en de lak wordt eruit “gesputterd” en niet geblazen, geloof me ik heb hier ervaring mee. Wat ik ook probeerde het resultaat was keer op keer bedroevend en werd stukken beter met een spuitbus gespoten.
Citroën XM-V6 (1990) - Citroën Xantia Break-1.9TD (1998) - Fiat Ducato LMC-camper (1987) - Jaguar XJ6L (1974) Jaguar XJ6-S3 (1985)- Jaguar X40 (1990) - Jaguar X40 (1993) - Jaguar XJ8 (2000) - Jaguar S-type (2004) - Lancia Flavia 2000i-coupé (1970) - Renault Fuego 2.0-automatic (1983)
Iemand goeie tips voor een spuitpistool die ook een beetje betaalbaar is. En wat kost zo’n ding dan ongeveer.
Ik heb thuis namelijk alleen nog maar zo’n opzetstukje voor op een spuitbus, meer een handvatje dus
Maar heb ook onderdelen die opnieuw gespoten moeten worden.
WYD schreef:Iemand goeie tips voor een spuitpistool die ook een beetje betaalbaar is. En wat kost zo’n ding dan ongeveer.
Ik heb thuis namelijk alleen nog maar zo’n opzetstukje voor op een spuitbus, meer een handvatje dusMaar heb ook onderdelen die opnieuw gespoten moeten worden.
Met `n spuitpistool alleen ben je er niet WYD; je hebt ook `n compressor, slangen en tankje nodig. Ik schat dat je voor een beetje redelijke installatie (dus geen pro-spul maar ook geen rommel) tussen de € 350 en € 450 kwijt bent.
Citroën XM-V6 (1990) - Citroën Xantia Break-1.9TD (1998) - Fiat Ducato LMC-camper (1987) - Jaguar XJ6L (1974) Jaguar XJ6-S3 (1985)- Jaguar X40 (1990) - Jaguar X40 (1993) - Jaguar XJ8 (2000) - Jaguar S-type (2004) - Lancia Flavia 2000i-coupé (1970) - Renault Fuego 2.0-automatic (1983)
Koop gewoon een spuitbus van motip… scheelt je een hoop geld… is wel iets moeilijker om te spuiten…
Tja dan huur ik liever even een spuitcabine, weet ik zeker dat het niet aan de spullen en omgeving ligt als het verkeerd gaat
Dat lijkt mij een strak plan.
Ik was dat ook al van plan, dus moeten we dat maar een keer samen huren.
Honda Prelude 2.2 DOHC 16V AT
Peugeot 406 Coupe 3.0 24V Pack
BX 14e
http://www.bxsportief.eu
Voor alle bx rijders en liefhebbers.
kijken mag altijd.
citrofiel!ik? schreef:Dat lijkt mij een strak plan.
Ik was dat ook al van plan, dus moeten we dat maar een keer samen huren.
Nadat ik vanmiddag de auto gepoetst heb, weet ik wel zeker dat mijn BX deze zomer wordt gespoten.
M’n BX heeft schade gehad en daarbij is de motorkap opnieuw gespoten en het rechtervoorscherm… echter in de verkeerde kleur. Dat mensen niet gewoon de goede verf bestellen
Ook moet ik dan maar een nieuw rechter voorscherm halen, want deze is heeeeeeeel slecht gerepareerd. Dat doe ik met m’n “hamertje tik”-hamer en een doek nog beter!
En jah, het zwarte achterrandje onder m’n spoiler, stootstrips, handvaten, sideskirts, bumperlip, etc. etc. wil ik allemaal in carosseriekleur hebben.
Nu nog bedenken welke (unieke) kleur ik de auto ga spuiten. Het wordt in ieder geval wel metallic.
misschien een late reactie maar een goede compressor heeft toch een debiet van 250 tot 300 liter/minuut nodig, best ook een tank van zowat 100 liter
een devilbis is zeker een goed pistool maar een goedkoper gaat ook
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017