rb schreef:mpostma schreef:M.a.w. de grote reparatie is dus succesvol verlopen, geen trekken naar één kant of andere ongein. Da’s mooi.
nee precies. Dat zit wel snor. Het neusje zit weer mooi recht en met 2 nieuwe koplampen en richtingaanwijzers en een nieuwe kentekenplaat ziet het er ook weer frisch en fruitig uit! Als de verzekering uitkeert zou ik het nog wel weer kunnen laten spuiten, dan wordt t pas echt mooi.
rb schreef:
Hoe is het (interieur-)geluid en de ‘gas’response met die Devil eronder?
Om even hier op in te gaan.. De uitlaat maakt duidelijk meer herrie dan voorheen. De stevige dreun die er toch al was is nog wat luidruchtiger aanwezig. Ik vind het wel tamelijk storend eigenlijk. Ik denk erover toch de oude pot weer te monteren en kijken of dat nu veel verschil uitmaakt.





















Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Hmmm… je bedoelt een originele uitlaat? Valt er meer te genieten van het originele motorgeluid
Heb 1 keer in een BX Sport gereden en heb totaal niet kunnen genieten van het geluid van de carbs door 1 of andere open sportpijp. Echt verschrikkelijk.
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
Alcyone schreef:Hmmm… je bedoelt een originele uitlaat? Valt er meer te genieten van het originele motorgeluid
Ik heb nu alleen de middendemper vervangen door een hoefijzer.
Da’s minder, maar een standaard uitlaat is waarschijnlijk gewoon stiller, dus wat let je?
Ik hou niet van luidruchtige uitlaten: leuk voor 10 minuten, de rest van de dag ergeniswekkend. Het past niet in het ‘GT’-beginsel IMHO .
Moeilijke afweging: eerst bij EPS langs of eerst een Quaife
rb schreef:Da’s minder, maar een standaard uitlaat is waarschijnlijk gewoon stiller, dus wat let je?
Ik hou niet van luidruchtige uitlaten: leuk voor 10 minuten, de rest van de dag ergeniswekkend. Het past niet in het ‘GT’-beginsel IMHO .Moeilijke afweging: eerst bij EPS langs of eerst een Quaife
Ik gooi gewoon die normale pot er weeronder en kijk ff of ie nu veel trager is. Waarschijnlijk als het al iets uitmaakt ben je het verschil na 5 minuten alweer vergeten. Het went toch snel.
Aangezien de korte motorkap toch een nare tik had gekregen met de botsing had ik 3 keuzes qua kap.
- een andere korte kap van de sloop halen die beter is dan wat ik nu heb staan
- de korte kap (met een vervelende kras erop) die ik nog had staan laten spuiten en monteren
- de originele lange kap die ik ook nog had staan weer monteren.
Ik ben voor de laatste optie gegaan en heb dus weer de originele stalen lange kap gemonteerd waarmee deze BX origineel was geleverd (toen was het immers nog een ongeblazen diesel). Het staat in elk geval een stuk beter dan die beschadigde kap, zeker nadat ik de lichthoogte en de naden weer mooi had afgesteld.
Dit helpt mij gelijk van dat ellendige gewiebel van die plastic kap af als je er een beetje snelheid in hebt.
Krijg je dan geen problemen met overhitting?
Een turbodiesel heeft niet voor niets wat extra ventilatieruimte….
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
XBXG schreef:Krijg je dan geen problemen met overhitting?
Een turbodiesel heeft niet voor niets wat extra ventilatieruimte….
Dat is natuurlijk de vraag. Maar goed, dat merk ik snel genoeg. Ik heb overigens toen de eerste turbodiesel erin ging ook nog een tijdje met lange kap gereden voordat ik een korte op de kop had getikt. Toen geen verschil in trekkracht (theoretisch betere koeling van de intercooler) of verschil in temperatuur ontdekt.
Ik merk het vanzelf natuurlijk. Mocht ik idd merken dat ie warmer wordt dan gaat er gelijk weer een korte kap op.
XBXG schreef:Krijg je dan geen problemen met overhitting?
Een turbodiesel heeft niet voor niets wat extra ventilatieruimte….
Ik wilde exact hetzelfde vragen.
mpostma schreef:XBXG schreef:Krijg je dan geen problemen met overhitting?
Een turbodiesel heeft niet voor niets wat extra ventilatieruimte….Dat is natuurlijk de vraag. Maar goed, dat merk ik snel genoeg. Ik heb overigens toen de eerste turbodiesel erin ging ook nog een tijdje met lange kap gereden voordat ik een korte op de kop had getikt. Toen geen verschil in trekkracht (theoretisch betere koeling van de intercooler) of verschil in temperatuur ontdekt.
Ik merk het vanzelf natuurlijk. Mocht ik idd merken dat ie warmer wordt dan gaat er gelijk weer een korte kap op.
Anders zaag je gewoon het onderste stukje eraf.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
XBXG schreef:mpostma schreef:XBXG schreef:Krijg je dan geen problemen met overhitting?
Een turbodiesel heeft niet voor niets wat extra ventilatieruimte….Dat is natuurlijk de vraag. Maar goed, dat merk ik snel genoeg. Ik heb overigens toen de eerste turbodiesel erin ging ook nog een tijdje met lange kap gereden voordat ik een korte op de kop had getikt. Toen geen verschil in trekkracht (theoretisch betere koeling van de intercooler) of verschil in temperatuur ontdekt.
Ik merk het vanzelf natuurlijk. Mocht ik idd merken dat ie warmer wordt dan gaat er gelijk weer een korte kap op.
Anders zaag je gewoon het onderste stukje eraf.
![]()
Tis een stalen kap… dus dat zal niet echt fraai worden met zagen
heb ik wel een zaagje voor hoor, en anders kom ik met de slijptol
zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar
Iets te lang afzagen, dan mooi omvouwen. Daarna wel even spuiten !
Schijt aan originaliteit.
Gelijk 4 mistpitjes eronder….en je bent terug bij af…
BMW E91 30D Touring, BMW E36 320i Cabrio
Ex BX 16v, Ex AX GTI