Bas schreef:Nou, we hebben nog even wat dingetjes op een rijtje gezet. Verzekering van een V6 is schrikbarend duur!!!!! Zelfs een 2.0 in vergelijking met ons Twingootje is al 2 keer zo duur. Dus het wordt nog maar eens in heroverweging genomen.
Ik zou in gedachte houden, dat waar je extra aan betaalt
voor verzekering, je afgezien van een langer motorblok
niks tastbaar voor hebt.
Een 2.0 + DVD-station bijvoorbeeld wel
Als je van een Twingo zo nodig naar een V6 zou moeten,
vraag ik mij af wat die V6 dan op zijn beurt moet gaan opvolgen
-
Ach, dromen mag altijd toch? De kogel is in ieder geval door de kerk, oftewel we hebben een andere auto gekocht. Helaas geen Troen, die was voor ons budget echt niet te vinden op deze korte termijn. Het is geworden een Peugeot 306 1.6 XT Break automaat met 122.000 km op de teller. Zit verder alles op en aan, van regensensor tot airco en radiobediening op het stuur. Dat ding rijdt alsof je in een heerlijk ouderwets geveerde francaise zit. Lekker comfortabel zonder hydraulische vering, wij waren zeer verbaasd.
Enfin, einde van deze week of begin volgende week wordt ze afgeleverd en dan zullen we zien of het echt een goede aankoop is geweest.
Denk nu niet dat ik over ga stappen op Peugeot, helemaal niet. Ik heb alles geprobeerd om mijn vrouw in een Citroën te krijgen. We hebben hier in Nijmegen gekeken naar een XM uit 1998 met 113.000 op de teller, die vind ze niet mooi, naar een Xantia Break uit 2000, maar die vond ze te ouderwets van binnen, vanwege die schuifjes voor de bediening van de verwarming en blower..
Ze was onverbiddelijk, of een C5 of echt iets anders. Dus het is echt wat anders geworden..
“Life is what happens to you while you’re busy making other plans”
Citroen C5 SX 2.0 HDI BVA6 Estate Blanc Banguise
Toyota Landcruiser 4.5 GXL automaat
Nee hoor, we zijn heel blij met onze aankoop, ten minste dat hopen we natuurlijk want de auto moet nog afgeleverd worden. Ik heb van anderen altijd begrepen dat je van Peugeot beter geen benzine versie kan kopen omdat daar ontzettend veel problemen mee zijn geweest maar dat schijnt inderdaad een andere motor te zijn.
We zullen het wel zien, de proefrit was bemoedigend ondanks de waarschuwingslampjes van de automaat maar die moest nog uitgelezen worden en de auto moest nog een beurt krijgen.
“Life is what happens to you while you’re busy making other plans”
Citroen C5 SX 2.0 HDI BVA6 Estate Blanc Banguise
Toyota Landcruiser 4.5 GXL automaat