Ja de vrijdag is mijn kameraad dus met zijn C4 bij Autotune Heinz geweest in Aalst.
Het betreft een C4 1.6hdi 92pk.
Na de vermogensmeeting van de standaard waarden: 97pk en 235nm koppel (tov de opgegeven 92pk en 215nm koppel niet slecht ) een op maat gemaakt programma erop laten zetten en de wagen komt buiten met 119,7pk en 301nm koppel!
Wat een verschil in rijden!
Nu alleen nog eens langsgaan omwille van een klein foutje in het programma (nodig om het contact 2x aan te zetten eer hij start zonder in noodloop te gaan) en die gast is super tevreden
<=Proud Black C2 16V owner =>
wat kost zo’n geintje nou?
mvgr wupke:die zoiets mischien wel wil op zn aanstaande Xantia break.
waarom heeft hem dan den 110 PK niet gekocht in der tijd
dan had hij er nu 135 PK
GRTZ
boonbeest schreef:waarom heeft hem dan den 110 PK niet gekocht in der tijd
dan had hij er nu 135 PKGRTZ
Ik vermoed dat de kosten een rol spelen, dan is dit gewoon de goedkoopste 110pk diesel
BMW E91 30D Touring, BMW E36 320i Cabrio
Ex BX 16v, Ex AX GTI
idd chiptuning
bij Heinz in Aalst kschat zo tussen de 400 en 600€ naargelang de wagen
GRTZ
Wat zijn de gevolgen voor het brandstofverbruik? Neemt dat bij gelijkblijvende gevraagde prestatie toe? Of juist af?
awel verschil is hoe hoger uw Pk’s hoe minder ge ze nodig hebt
bvb bij het voorbijsteken
als ge er 90 hebt hebde ze nodig om deftig voorbij te kunnen steken
als ge er 120 heb hebde er mss nog steeds 90 nodig
dus moete minder gas geven
verbruik is als ge hetzelfde rijd als dervoor da ge minder verbruikt ook
het koppel is hoger
dus minder moeite doen
ietsje minder verbruik dikwijls
vrij vertaald in het nederlands, en eigen ervaringen ernaast.
bij goed opgevoerde motoren is bij gelijke rijstijl vaak het verbruik minder.
(S)lopel ascona dikke 16 klepper met turbo ed deed 1 op 18 .
hammer down 1op 3.
orgineel 1 op 9.
V8 7,6 LTR met blower (na ombouw) deed orgineel1 op 7 cruise rijden.
hammer down 1 op 2.
380 PK.
na ombouw.
900 PK.
4,5 op 1 hammer down.
1 op 9 (ja je leest het goed) bij cruise.
Nms weet ik niet meer, was nogal afhankelijk van soort brandstof , al dan niet met alco en al dan niet met hoog of laag druk van de blower.
maar rond de 700 was gemiddeld.
mvgr wupke
twas toch nederlands da ge zei
inderdaad voor de kosten, qua verzekering enz…
Ja het verbruik valt nu al moeilijk te zeggen, maar de wagen moet inderdaad minder moeite doen om hetzelfde tempo te rijden…
<=Proud Black C2 16V owner =>
In de regel went het snel en ga je dus toch vlotter rijden. Dan ga je wel last hebben van een hoger verbruik. Blijf je rustig rijden en laat je je niet uitdagen om die extra trekkracht te benutten dan zal het verbruik niet toenemen. Meja, als je gaat t chiptunen dan doe je dat naar mijn idee omdat je die extra trekkracht nodig vind: dus ga je het gebruiken ook.
mpostma schreef:In de regel went het snel en ga je dus toch vlotter rijden. Dan ga je wel last hebben van een hoger verbruik. Blijf je rustig rijden en laat je je niet uitdagen om die extra trekkracht te benutten dan zal het verbruik niet toenemen. Meja, als je gaat t chiptunen dan doe je dat naar mijn idee omdat je die extra trekkracht nodig vind: dus ga je het gebruiken ook.
in theorie nee
in de praktijk HELL YEAH
als het belgisch belastingsysteem zich meet aan vermogen, dan zou je inderdaad meer moeten gaan dokken, maar het is maar de vraag waneer ze gaan kijken hoeveel PK je werkelijk hebt, en wie het aan de vlaggenmast hangt, dat je meer vermogen hebt.
tenzij je ermee te koop loopt natuurlijk.
mvgr wupke
kreazyV8wuppo schreef:als het belgisch belastingsysteem zich meet aan vermogen, dan zou je inderdaad meer moeten gaan dokken, maar het is maar de vraag waneer ze gaan kijken hoeveel PK je werkelijk hebt, en wie het aan de vlaggenmast hangt, dat je meer vermogen hebt.
tenzij je ermee te koop loopt natuurlijk.
mvgr wupke
belgie is daarom een shitlandje
ik heb nu een 1.6 16v 110Pk 80Kw
en ik ben bij banken geweest en verzekeringcentra
van de 6 slechts 1tje dat me wil verzekeren
dan nog omnium voor 3000€
halve omnium 1400€
en gewone verzekering 900€
kben 22 jaar rijd sinds men 18 met de wagen en rij ongevallenvrij
dus kdenk niet dat ik dan een gevaarlijke rijder ben
volgens dat sommige banken en verzekeringsmaatschappijen zeiden
eventjes dacht ik dat ik hem gekocht had voor niets
mmm dan moet je toch maar eens gaan zien naar en andere goede verzekeraar hoor
Ikzelf was ook 22, toen ik my C2 16V kocht met ook 80kw
Volledig omnium verzekerd voor een 1470euro per jaar
Nu met de Astra 110kw en 24jaar ongeveer 1650euro per jaar volledig omnium.
Op mijn naam wel te verstaan eh ...
<=Proud Black C2 16V owner =>
Nasty Student schreef:mmm dan moet je toch maar eens gaan zien naar en andere goede verzekeraar hoor
Ikzelf was ook 22, toen ik my C2 16V kocht met ook 80kw
Volledig omnium verzekerd voor een 1470euro per jaarNu met de Astra 110kw en 24jaar ongeveer 1650euro per jaar volledig omnium.
Op mijn naam wel te verstaan eh ...
was de enige verzekering dak kreeg op mijnen naaam
en euhmmm
kweet ni maar ene C2 of nen C4
prijsverschil
de mijnen was nieuw 18.500€ hé