Toen ik mij 2e hands xsara net had gekocht had ‘ie compleet schone velgen. Hij was door een professioneel bedrijf gereinigd, dus misschien hebben die wel een gouden middel.
Hebben jullie een tip? Vooral de velgen a/d voorkant hebben een zwarte aanslag van de remblokken in de moeilijk te bereiken openingen….
Bedankt,
rene
Totaal aantal Berichten: 15438
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Ik denk dat remreiniger een goed middel zal zijn. Maar als ze eenmaal schoon zijn, zet ze dan in de WAX! Hierdoor zijn ze in het vervolg gemakkelijker schoon te maken.
Velgenreiniger van het Kruidvat kwam als een van de betere naar voren in de Autoweek van een tijd terug. Kost iets van €3,- per fles.
_Razkin_ nog bedankt vor je tip. Gisteren (ja,ja ik poets niet zo vaak) heb ik alle aanslag kunnen verwijderen met de kruitvat fles. Dacht voor deze posting dat het nooit zou lukken. Lang leve het forum.
tja, gewoon inspuiten met velgen reiniger, en dan met hogedrukspuit afspuiten. ben je met 3 min per wiel klaar
liever 10 sterren in me ruit, dan 1 op me motorkap
Totaal aantal Berichten: 7774
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
kakanox schreef:Ook: EBC GreenStuff remblokjes monteren. Die stoffen (nagenoeg) niet
Klopt maar die remmen niet zo lekker als mijn wel stoffende Ferodo DS2500…
Dus bij een bezoekje aan de wasbox gewoon even dat beitsmiddel (niets meer, niets minder is het) eroverheen spuiten, even in laten werken en met een zacht sponsje de resten eraf vegen.
Je kunt natuurlijk net als ik ook antracietkleurige velgen monteren, dan valt het een stuk minder snel op!
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Cillit Bang! Ik vond het schoonmaken haast leuk worden, zo makkelijk ging het!
meguiars
ge kunt ni beter hebben
Totaal aantal Berichten: 7774
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
M&M schreef:Velgen gewoon wat vaker ‘poetsen’ , dan is het ook niet al te veel werk om ze schoon te krijgen
Ja eigenlijk moeten ze wekelijks, alleen de tweewekelijkse wasbeurt in de wasbox voldoet niet..
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
wibra - spuitflacon allesreiniger 1,79 en het vliegt er af…
niet te lang in laten trekken…
Groet, Marco
msk69 schreef:wibra - spuitflacon allesreiniger 1,79 en het vliegt er af…
niet te lang in laten trekken…
Dat is toch die ontvetter? geel spulletje… werkt prima, al heb ik tot nu toe erg geluk gehad met mijn dichte velgen…
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Simpele Ziel schreef:msk69 schreef:wibra - spuitflacon allesreiniger 1,79 en het vliegt er af…
niet te lang in laten trekken…Dat is toch die ontvetter? geel spulletje… werkt prima, al heb ik tot nu toe erg geluk gehad met mijn dichte velgen…
????? zelfde als bij Lidl misschien, heb ik hier staan
maar geen remaanslag op de C15
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017