Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
op sommige foto’s heb ik al gezien dat er een chromen sierstuk op het mechanisme van de hoogte versteller staat!! is dit afzonderlijk monteerbaar en verkrijgbaar of moet gans de verstelmechaniek vervangen worden?? was dit beschikbaar voor een DS 21 i. e. pallas -1971?? en opzij zie je op sommige foto’s er een lapje tapijt op zitten is dat enkel tapijt of hoort er een plaatje onder te zitten? en mocht er een plaatje onder zitten is dat uit een stuk,ik bedoel plaatje en tapijt of zijn dit 2 afzonderlijke delen??
graag enig antwoordje please;
Re: sierstuk voor hoogte verstel mechanisme
blooper1963 schreef:op sommige foto’s heb ik al gezien dat er een chromen sierstuk op het mechanisme van de hoogte versteller staat!! is dit afzonderlijk monteerbaar en verkrijgbaar of moet gans de verstelmechaniek vervangen worden?? was dit beschikbaar voor een DS 21 i. e. pallas -1971??
Moet zelfs op een Pallas-uitvoering zitten. Zie vanaf pagina 350 van deel I van het onderdelenboek 1970-1971.
blooper1963 schreef:... en opzij zie je op sommige foto’s er een lapje tapijt op zitten is dat enkel tapijt of hoort er een plaatje onder te zitten? en mocht er een plaatje onder zitten is dat uit een stuk,ik bedoel plaatje en tapijt of zijn dit 2 afzonderlijke delen?
Zie vanaf pagina 848 van deel II van het onderdelenboek 1970-1971. Plaatje met standaard tapijt erop. In de kleur van de rest van de bekleding.
Meertalige onderdelenboeken zijn te downloaden vanaf de downloadsectie van dit forum of vanaf http://www.lesds.it ,
PeTeR
On ne le dira jamais assez, une Citroën est faite pour rouler!
XM 2.0 carburateur, vert triton
C4 Picasso, 1.6 VTI, blanc banquise
Honda XL500, 1982 (te koop)
Gehad: Xantia’s 2.0i 8V, Xsara Picasso Exclusive, ID 1966
Volgens mij is dit een van de weinige zaken die je niet zomaar overbouwt bij een verpallasing van je wagen.
De meeste laten dit plaatje er dan ook uit..
vikingo schreef:..... verpallasing ....
Zou het geen originele Pallas zijn dan?
PeTeR
On ne le dira jamais assez, une Citroën est faite pour rouler!
XM 2.0 carburateur, vert triton
C4 Picasso, 1.6 VTI, blanc banquise
Honda XL500, 1982 (te koop)
Gehad: Xantia’s 2.0i 8V, Xsara Picasso Exclusive, ID 1966
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
maar ik heb nog wel zo’n plaatje in de aanbieding!
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
woutersmits schreef:maar ik heb nog wel zo’n plaatje in de aanbieding!
hoe word dit bevestigd??? en aan wat ken je een originele pallas??? er staat wel pallas op de zijkanten op het RVS onderdeel onder de achterste knipperlichtenhouders!!
blooper1963 schreef:woutersmits schreef:.... aan wat ken je een originele pallas!
Yves Frelon heeft aan de Pallas-karakteristieken een heel topic gewijd op zijn site.
Geen garantie dat zijn lijst volledig is. Verpallassen is erg populair geweest. Aan het chassisnummer valt in ieder geval niet te achterhalen of het wel of niet origineel een Pallas is. Weet je je chassisnummer? Je kunt er wel mee achterhalen wat het originele type geweest moet zijn (ID, DS, 19, 20, 21, 23, i.e. enz.),
PeTeR
On ne le dira jamais assez, une Citroën est faite pour rouler!
XM 2.0 carburateur, vert triton
C4 Picasso, 1.6 VTI, blanc banquise
Honda XL500, 1982 (te koop)
Gehad: Xantia’s 2.0i 8V, Xsara Picasso Exclusive, ID 1966
blooper1963 schreef:woutersmits schreef:maar ik heb nog wel zo’n plaatje in de aanbieding!
hoe word dit bevestigd??? en aan wat ken je een originele pallas??? er staat wel pallas op de zijkanten op het RVS onderdeel onder de achterste knipperlichtenhouders!!
Met twee schroefjes, onder en boven.
GRG
.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
ID66 schreef:blooper1963 schreef:woutersmits schreef:.... aan wat ken je een originele pallas!
Yves Frelon heeft aan de Pallas-karakteristieken een heel topic gewijd op zijn site.
Geen garantie dat zijn lijst volledig is. Verpallassen is erg populair geweest. Aan het chassisnummer valt in ieder geval niet te achterhalen of het wel of niet origineel een Pallas is. Weet je je chassisnummer? Je kunt er wel mee achterhalen wat het originele type geweest moet zijn (ID, DS, 19, 20, 21, 23, i.e. enz.),
PeTeR
ja het chassis nummer heb ik al in mijn bezit!! ziehier: 01FA7604
blooper1963 schreef:01FA7604
Dan is het in ieder geval een DS 21ie hydraulique,
PeTeR
On ne le dira jamais assez, une Citroën est faite pour rouler!
XM 2.0 carburateur, vert triton
C4 Picasso, 1.6 VTI, blanc banquise
Honda XL500, 1982 (te koop)
Gehad: Xantia’s 2.0i 8V, Xsara Picasso Exclusive, ID 1966
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
ID66 schreef:blooper1963 schreef:01FA7604
Dan is het in ieder geval een DS 21ie hydraulique,
PeTeR
en een echte pallas ook want hij vertoont alle kenmerken van de foto’s van frelon behalve het chromen plaatje op de hoogte versteller!! maja!! das er dan ook vlug afgeschroefd!!!
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
vikingo schreef:Volgens mij is dit een van de weinige zaken die je niet zomaar overbouwt bij een verpallasing van je wagen.
De meeste laten dit plaatje er dan ook uit..
neen!! ik heb een echte pallas!! het enige wat ontbreekt is dat plaatje!!!!
Dat klopt hoor, dat had ik al gezien. De meest vergeten pallas zaken zitten op je auto namelijk het juiste handeltje voor de moterkapontgrendeling, het dunne chromen stripje op je dashboard en de zwarte pallas knop op de hoogteverstelling. Die zijn een stuk lastiger over te zetten dan de bekleding van de hoogteverstelling.
blooper1963 schreef:..... ik heb een echte pallas!! het enige wat ontbreekt is dat plaatje!!!!
Toch kloppen er een paar dingen niet:
Datum eerste toelating is volgens Nederlands kenteken 30 juni 1971. Daarmee valt hij in modeljaar 1971, omdat een Frans productiejaar van september tot september loopt en voor aanvang van het nieuwe kalenderjaar begint. Klopt in ieder geval met chassisnummer.
In deze uitvergroting zie ik inliggende deurklinken die pas in modeljaar 1972 zijn ingevoerd. Ook zie ik een liggend Pallas-plaatje op de beplating van de C-stijl. Dat is pas ingevoerd in modeljaar 1973. Dat kan dus niet origineel zijn.
Moeilijk te zien, maar er lijkt hier sprake van de stof met ingenaaide rechthoekjes. Wel Pallas, maar hoort weer bij modeljaar 1974. Deze kleur stof werd in modeljaar 1971 in combinatie met de koetskleur Gris Nacré sowieso niet geleverd op de Pallas, alleen goudbruine velours of bruin leer. Wat raar blijft is de combinatie met grijze vloerbedekking. Bij rode stof hoort rode vloerbedekking. Bij bruin leer hoort bruine vloerbedekking, dus waar dat grijs nou vandaan komt? Misschien was de koetskleur origineel wel anders of is dit uit weer een andere auto overgezet.
Dan wordt in de advertentie ook nog gesproken over getint glas. Was weer een optie van modeljaar 1972, maar dat gebeurt wel vaker dat dat later aangebracht wordt.
Al met al kun je het wel een Pallas noemen, maar over de originaliteit heb ik mijn bedenkingen. Weet de vorige eigenaar daar niet iets over te vertellen? Altijd goed iets over de geschiedenis van de auto te weten.
Verder blijft het een mooie DS,
PeTeR
On ne le dira jamais assez, une Citroën est faite pour rouler!
XM 2.0 carburateur, vert triton
C4 Picasso, 1.6 VTI, blanc banquise
Honda XL500, 1982 (te koop)
Gehad: Xantia’s 2.0i 8V, Xsara Picasso Exclusive, ID 1966
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
ID66 schreef:blooper1963 schreef:..... ik heb een echte pallas!! het enige wat ontbreekt is dat plaatje!!!!
Toch kloppen er een paar dingen niet:
Datum eerste toelating is volgens Nederlands kenteken 30 juni 1971. Daarmee valt hij in modeljaar 1971, omdat een Frans productiejaar van september tot september loopt en voor aanvang van het nieuwe kalenderjaar begint. Klopt in ieder geval met chassisnummer.
In deze uitvergroting zie ik inliggende deurklinken die pas in modeljaar 1972 zijn ingevoerd. Ook zie ik een liggend Pallas-plaatje op de beplating van de C-stijl. Dat is pas ingevoerd in modeljaar 1973. Dat kan dus niet origineel zijn.
Moeilijk te zien, maar er lijkt hier sprake van de stof met ingenaaide rechthoekjes. Wel Pallas, maar hoort weer bij modeljaar 1974. Deze kleur stof werd in modeljaar 1971 in combinatie met de koetskleur Gris Nacré sowieso niet geleverd op de Pallas, alleen goudbruine velours of bruin leer. Wat raar blijft is de combinatie met grijze vloerbedekking. Bij rode stof hoort rode vloerbedekking. Bij bruin leer hoort bruine vloerbedekking, dus waar dat grijs nou vandaan komt? Misschien was de koetskleur origineel wel anders of is dit uit weer een andere auto overgezet.
Dan wordt in de advertentie ook nog gesproken over getint glas. Was weer een optie van modeljaar 1972, maar dat gebeurt wel vaker dat dat later aangebracht wordt.
Al met al kun je het wel een Pallas noemen, maar over de originaliteit heb ik mijn bedenkingen. Weet de vorige eigenaar daar niet iets over te vertellen? Altijd goed iets over de geschiedenis van de auto te weten.
Verder blijft het een mooie DS,
PeTeR
neen!! de eigenaar van wie ik hem nu ga kopen heeft hem zo gekocht en zo aan mij verkocht!! hij heeft hem op zijn beurt bij een restauratiebedrijf gekocht:citroenrestaurateur of niet??? dat wist ie me niet te vertellen!!! volgens mij is dit wel een echte pallas,maar heeft de vorige,vorige eigenaar of het restauratiebedrijf gewoon wat versleten was,of bij gebrek aan onderdelen of geld, vervangen door andere mss bij hem in stock zijnde onderdelen!! wat FRELON ook schrijft:ik citeer: het summum om een echte pallas te herkennen,is het dachboard met de chromen sierstrip boven de knoppen en dat heeft de mijne wel!!! verder heb ik ook het knopje wat zwart is om de hoogte te verstellen,de chromen sierlijsten die doorlopen tot aan de achterste katogen!! de sierstrips in chroom zoals frelon ze beschrijft!!! ik weet dat er ooit aan de deuren al gewerkt is!!! en mms hebben ze gewoon andere deuren erop gezet van een model dat een paar jaar jonger is!! oja als ik me niet verkeerd of miskeken heb is de originele kleurcode AC085!!! maar ben er niet zeker van hoor ik heb alles zo maar eens vluchtig bekeken!!
Duidelijk!!!!!!!!!!!!!!!!