Toen ik voor het eerst in mijn TZD ging rijden, deed ik wat ik bij alle BXen doe: de stoel meteen helemaal naar achteren schuiven, dan heb ik namelijk een fijne zitpositie.
Toen ik dat bij de TZD deed, bleek dat ik niet meer bij het stuur kon. Ook viel het me op dat ik zo hoog leek te zitten.
Toen ik vorige week de stoel eens goed bekeek, bleken er 2 dingen:
1- er lag een Michelin toeristische wegenatlas (uit 1999) van Europa onder de stoel
2- de stoel stond op dikke metalen staven
De dikke metalen staven bleken stoelrailverlengers te zijn, wat ook meteen verklaarde waarom de stoel in achterste positie zo ver naar achteren ging. Ik heb ze er maar uitgehaald, omdat ik ze in andere BXen ook niet nodig heb. Daarnaast zijn ze zo dik dat ik de halve cm extra hoofdruimte liever boven m’n hoofd heb, vooral voor als ik het rolgordijn van het open dak dicht heb.
Toen ik ze eens goed bekeek, vond ik dat die dingen er toch wel erg degelijk uitzien. Schroefdraad in de gaten, bouten met schuine kop die netjes in een uitsparing vallen, alle gaten op de goede plek….
De vraag is dus: is dat door Citroën zelf geleverd? Hoewel het zo degelijk oogt en goed past dat ‘t eigenlijk nooit origineel kan zijn….
Plaatje erbij:
die maakte ik zelf voor klanten die wat bovengemiddeld lang waren.
voor de veiligheid dus van dik staal. 5 mm dik en soms ook van 8 mm.
de maatvoering is simpel over te nemen.
en met een goede kolomboormachine is het een peulenschil om ze exact op de maat te krijgen.
mvgr wupke:die een diploma fijnmechanisch bankwerken heeft,, dus pietje precies is.
Hier zou ik serieus interesse in hebben want dit zou zowel voor mij (1,93m) als voor mijn broer (2,00m) een hoop schelen qua zitcomfort. Ikzelf pas net in de achterste stand maar voor mijn broer was dit altijd de reden om geen bx te rijden, de stoel kan gewoon simpelweg niet ver genoeg naar achter.
Dus ik ben ook wel benieuwd of deze door citroen zijn geleverd of altijd zelfbouw. Als iemand nog een setje heeft of kan maken sta ik iig geval op de lijst van gegadigden…
ik voel een handeltje aankomen ...
kreazyV8wuppo schreef:die maakte ik zelf voor klanten die wat bovengemiddeld lang waren.
en met een goede kolomboormachine is het een peulenschil om ze exact op de maat te krijgen.
mvgr wupke:die een diploma fijnmechanisch bankwerken heeft,, dus pietje precies is.
Jij bent dus de leverancier geweest destijds die ze ook in Duitsland verkocht? (Harms TZD S komt uit D.).
Test
nee, maar ik maak(te) die dingen altijd al zelf.
en blijkbaar zijn er meer die zulke dingen kunnen maken.
mvgr wupke
Thijsvandebles schreef:kreazyV8wuppo schreef:die maakte ik zelf voor klanten die wat bovengemiddeld lang waren.
mvgr wupke:die een diploma fijnmechanisch bankwerken heeft,, dus pietje precies is.Jij bent dus de leverancier geweest destijds die ze ook in Duitsland verkocht? (Harms TZD S komt uit D.).
die zit
kreazyV8wuppo schreef:nee, maar ik maak(te) die dingen altijd al zelf.
mvgr wupke
2 stukjes metaal met een paar gaten in hoef je geen bankwerker voor te zijn hoor
Totaal aantal Berichten: 38
- Berlingo 1.4i 600
Hallo,
Ik heb nog een setje stoelrailverlengers liggen, afkomstig uit een C15, waarschijnlijk hetzelfde als voor BX. Is gratis af te halen.
Eveneens ook nog een rechterachterdeur voor C15 liggen, kleur wit. ook gratis af te halen.
De C15 D waar de stoelrailverrlengers uit komen staat trouwens ook te koop op marktplaats.
tot zover de grote schuur opruiming.
Groet,
Ijs schreef:Thijsvandebles schreef:kreazyV8wuppo schreef:die maakte ik zelf voor klanten die wat bovengemiddeld lang waren.
mvgr wupke:die een diploma fijnmechanisch bankwerken heeft,, dus pietje precies is.Jij bent dus de leverancier geweest destijds die ze ook in Duitsland verkocht? (Harms TZD S komt uit D.).
die zit
kreazyV8wuppo schreef:nee, maar ik maak(te) die dingen altijd al zelf.
mvgr wupke2 stukjes metaal met een paar gaten in hoef je geen bankwerker voor te zijn hoor
Ach ja, je hebt perfectionisten en je hebt perfectionisten…
philicorda schreef:Hallo,
Ik heb nog een setje stoelrailverlengers liggen, afkomstig uit een C15, waarschijnlijk hetzelfde als voor BX. Is gratis af te halen.
Eveneens ook nog een rechterachterdeur voor C15 liggen, kleur wit. ook gratis af te halen.
De C15 D waar de stoelrailverrlengers uit komen staat trouwens ook te koop op marktplaats.tot zover de grote schuur opruiming.
Groet,
Test
Nou schroefdraad tappen is een rotwerkje, vind ik, maar ik kom er op den duur ook wel uit. (moet ook wel gezien er een stukje werktuigbouwkunde in mijn opleiding zit:s)
There’s always something going wrong, that’s the only guarantee.
CX-power schreef:Nou schroefdraad tappen is een rotwerkje, vind ik, maar ik kom er op den duur ook wel uit. (moet ook wel gezien er een stukje werktuigbouwkunde in mijn opleiding zit:s)
daar heb je dan ook weer mooi setjes voor
Ijs schreef:CX-power schreef:Nou schroefdraad tappen is een rotwerkje, vind ik, maar ik kom er op den duur ook wel uit. (moet ook wel gezien er een stukje werktuigbouwkunde in mijn opleiding zit:s)
zonder zo’n setje zal het sowieso niet lukken om schroefdraad te tappen
<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.
stoterstangen90 schreef:Ijs schreef:CX-power schreef:Nou schroefdraad tappen is een rotwerkje, vind ik, maar ik kom er op den duur ook wel uit. (moet ook wel gezien er een stukje werktuigbouwkunde in mijn opleiding zit:s)
zonder zo’n setje zal het sowieso niet lukken om schroefdraad te tappen
Ha ha, maar met zo’n setje is het een fluitje van een cent….
Test